Brake Booster vragen

Stel hier je vragen over de remmen en de stuurinrichting.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rusty Ann
Donateur
Donateur
Ik rij een: 1974 E200

Brake Booster vragen

#1 Bericht door Rusty Ann » 04 dec 2022 14:12

:oops:

stel , ik ga van de Econoline trommelremmen naar schijven , moet ik dan een andere hoofdremcilinder en rem booster?

Of kan ik ook van bijvoorbeeld een andere auto onderdelen gebruiken, waarvan de maat van de rembooster ongeveer hetzelfde zijn?

Ik kan natuurlijk makkelijk een rembooster met dezelfde maten op de sloop vinden ,

weet iemand iets ?

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

Re: Brake Booster vragen

#2 Bericht door Cor » 04 dec 2022 15:05

Zeker weten doe ik dat niet, maar ik zou het gewoon afwachten: Als je een andere hoofdrem cilinder moet hebben, dan is dat omdat de hoeveelheid remvloeistof bij het intrappen te weinig of te veel is, dus als het pedaal te diep komt, dan heb je een wat grotere diameter HR cilinder nodig. Als je pedaal te zwaar gaat, dus je moet teveel kracht zetten, dan heb je een grotere diameter bekrachtiger nodig. Ik vermoed, dat je eerder en grotere booster nodig hebt, dan een HR cilinder.
Maar voorlopig zou ik niets doen.
Weet je zeker dat je dit wilt? met name in verband met de RDW keuring; die mannen zijn daar terecht precies mee, en dan is een keuring op Lelystad wel heel waarschijnlijk. Kost ten minste €1000.
Een dergelijke ombouw kan altijd later nog, nadat je een kenteken hebt.

Rusty Ann
Donateur
Donateur
Ik rij een: 1974 E200

#3 Bericht door Rusty Ann » 06 dec 2022 19:18

inderdaad Cor , dit zijn wijze woorden ,(weer haha) ik laat het voorlopig effe origineel.

De vraag kwam eigenlijk omdat ik de booster heb laten vallen en er nu iets in rammelt.

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

#4 Bericht door Cor » 06 dec 2022 20:01

Aan deze auto zal dat niet het enige zijn, ben ik bang. :oops:

Plaats reactie