"Rusty An" project start.

Hier kan je foto's laten zien van je Van, zowel binnen- als de buitenkant.
Bericht
Auteur
Rusty Ann
Donateur
Donateur
Ik rij een: 1974 E200

Re: "Rusty An" project start.

#16 Bericht door Rusty Ann » 26 jul 2022 22:09

stoel passen :(

de orginele stoel zijn ver heen helaas, ik heb aan een hele goede bekleder gevraagd wat het zou kosten om ze nieuw en naar mijn smaak te maken maar dat zit er voorlopig niet in. [-X

Afbeelding

dus eens gekeken hoe de stoelen van een BMW E36 staan en zitten.

Afbeelding

die zit echt heel goed dus dat word voorlopig de oplossing maar ik moet de basis dan wel zelf maken.

toen verder met de stuurkolom want die wil ik ook nieuw blauw spuiten.
Stuur was er niet af te krijgen en ik had niet de juiste trekker , dus zelf maar maken.
op twee inch boutjes een metrische lassen en met een stukje hoeklijn en een dikke bout had ik hem er snel af.

Afbeelding

Afbeelding

helaas lag er een stukje van het r.a.w. mechanisme in de kolom, die komt dus niet meer terug als het stuur draait.

Afbeelding

mooie close up 8)

Afbeelding

kan ik iets met ledjes??

Afbeelding

vanavond heb ik het rempedaal mechanisme gespoten dus die kan van de week weer in elkaar gezet.
zo gaan we langzaam vooruit

André

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

#17 Bericht door Cor » 26 jul 2022 22:53

E36 stoelen zitten echt prima, en zijn recht toe, rechtaan te bevestigen. De rails hebben gewoon 4 bevestingspunten, voor aan en achteraan. (Ik heb een E36 328 Touring, '95 en gaat binnenkort in de verkoop, is nu wel gewild met de 2800 6 cil. lijn motor!)

rene78chevy
Doorgewinterde Vanner!
Doorgewinterde Vanner!

#18 Bericht door rene78chevy » 27 jul 2022 09:13

waarom niet een paar lekkere captainchairs er in zetten ? dat zijn de lekkerste stoelen die er zijn en horen in mijn ogen ook gewoon in een van

Rusty Ann
Donateur
Donateur

#19 Bericht door Rusty Ann » 30 jul 2022 09:25

Cor schreef: 26 jul 2022 22:53 E36 stoelen zitten echt prima, en zijn recht toe, rechtaan te bevestigen. De rails hebben gewoon 4 bevestingspunten, voor aan en achteraan. (Ik heb een E36 328 Touring, '95 en gaat binnenkort in de verkoop, is nu wel gewild met de 2800 6 cil. lijn motor!)
Ja klopt Cor, alleen zitten de rails uit het midden, maar er is genoeg ruimte dus dat komt zeker goed.

Ja zo'n 328 i touring is wel een lekker ding , onze daily is een '99 31i6 touring in de garage staat mijn e34 en op het pad staat een 318i , die gaat naar de sloop.

Rusty Ann
Donateur
Donateur

#20 Bericht door Rusty Ann » 30 jul 2022 09:27

rene78chevy schreef: 27 jul 2022 09:13 waarom niet een paar lekkere captainchairs er in zetten ? dat zijn de lekkerste stoelen die er zijn en horen in mijn ogen ook gewoon in een van

ja Rene, ben ik met je eens, maar die dingen zien er vaak zo slecht uit dat je die ook opnieuw moet 'doen' , nee dan zet ik nog liever de originele terug dat staat denk ik toch het mooist.

Rusty Ann
Donateur
Donateur

#21 Bericht door Rusty Ann » 30 jul 2022 10:05

resultaat van uren schoonmaken , ontroesten, primeren en lakken.

Rem mechanisme
Afbeelding

Afbeelding

Pedaal doos

Afbeelding

Afbeelding

stuurkolom is er ook uit.

Afbeelding

Ik vind die schijven van 'De Action' erg goed om te ontroesten zonder veel metaal weg te slijpen, maar die kennen jullie wel natuurlijk. :D

straks effe inde Epoxy primer zetten
Laatst gewijzigd door Rusty Ann op 30 jul 2022 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur

#22 Bericht door Cor » 30 jul 2022 10:12

Maar ik zie ook nog het nodige vergane rubber, hoe doe je dat dan wel? Nieuw te koop?
Je bent erg moedig bezig hoor, chapeau!
Cor

rene78chevy
Doorgewinterde Vanner!
Doorgewinterde Vanner!

#23 Bericht door rene78chevy » 30 jul 2022 10:32

Rusty Ann schreef: 30 jul 2022 09:27
rene78chevy schreef: 27 jul 2022 09:13 waarom niet een paar lekkere captainchairs er in zetten ? dat zijn de lekkerste stoelen die er zijn en horen in mijn ogen ook gewoon in een van

ja Rene, ben ik met je eens, maar die dingen zien er vaak zo slecht uit dat je die ook opnieuw moet 'doen' , nee dan zet ik nog liever de originele terug dat staat denk ik toch het mooist.
och , dat is een kwestie van zoeken , ik heb er 2 in perfecte staat gekocht voor 5 tientjes per stuk , zie ook wel vaan dat ze er idiote bedragen voor vragen trouwens
Afbeelding

Rusty Ann
Donateur
Donateur

#24 Bericht door Rusty Ann » 30 jul 2022 12:46

Nou, die zijn netjes en voor weinig , das zeker.

:D

Rusty Ann
Donateur
Donateur

#25 Bericht door Rusty Ann » 30 jul 2022 13:02

Cor schreef: 30 jul 2022 10:12 Maar ik zie ook nog het nodige vergane rubber, hoe doe je dat dan wel? Nieuw te koop?
Je bent erg moedig bezig hoor, chapeau!
Cor
Ja, naar rubber zoeken is wel een uitdaging, vooral de raamrubbers zijn heel erg duur maar wel te koop.

Moedig bezig , haha , nou ik ben niet bang hoor, er is maar één project die ik niet heb afgemaakt en dat was een Peugeot 604, die was niet te redden.

Rusty Ann
Donateur
Donateur

#26 Bericht door Rusty Ann » 07 aug 2022 18:56

we gaan nog steeds lekker door zonder plan :lol:

Gister eerst maar is wat beter licht gemaakt met twee LED schijnwerpers die ik op een standaard heb gemaakt, eindelijk kan ik binnen in de auto ook zien wat ik doe.

Afbeelding

Afbeelding

tijd voor de eerste echte roestplekken, niet buiten maar binnen in de bus, heel apart

Afbeelding

Ik heb met een puntlasboor eigenlijk best goed de delen weg gekregen die doorgeroest waren.
Het lijkt me ook een goed idee om wat extra ruimte onder de vloer te maken , het deel met de tape is eigenlijk de markering om een accubak te maken, maar ik kan ook deze bak over de hele lengte tot aan de wielkuip maken, daar kan best wat in weg gebouwd worden later.

Afbeelding

resultaat na een uurtje zweten.

Afbeelding

op deze foto kun je ook de verbogen 'dakspanten' zien, één heb ik er al uit want die ga ik weer terug in de juiste boog zetten en dan weer terug plaatsen en dan het dak weer vastlijmen tegen deze spant.

Afbeelding

heel langzaam kom ik bij de achterdeuren waar het echte werk moet aanvangen.
tot later ;-) :D

RoelK5
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevrolet

#27 Bericht door RoelK5 » 08 aug 2022 19:49

Petje af, da's veel uren doorwerken.
'96 Chevrolet Express 1500 Transcar 2000 se

Rusty Ann
Donateur
Donateur

#28 Bericht door Rusty Ann » 13 aug 2022 17:48

lekker weertje he :oops: , ook bij 32 graden toch maar effe aan de bak , of eigenlijk de tank.
Ik had van de week al de zooi in de WD 40 gezet, dus alles vloog los :-({|=

Afbeelding

Afbeelding

ik weet nog niet wat dit voor een dingetje is, maar ik denk dat het iets met de 'smoggelarij' te maken heeft.
die ringen zaten ook weer totaal niet vastgeroest

Afbeelding

Afbeelding

nou de tank ziet er van binnen best okee uit, maar ik ga denk ik toch voor een nieuwe, er zitten toch een paar dunne plekken in die al gerepareerd zijn.

Afbeelding

De vlotter is eigenlijk ook een beetje geroest en werkte niet meer, maar zo'n ding zit verrassend simpel in elkaar dus toch een kijken of ik die weer aan de gang kan krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

en na wat voorzichtig schuren hadden we weer een variabele weerstand :-"

Afbeelding
volle tank.

Afbeelding
lege tank,

nou misschien gewoon een nieuwe bestellen bij de tank.

tot de volgende kijk \:D/

Andre

Rusty Ann
Donateur
Donateur

#29 Bericht door Rusty Ann » 16 aug 2022 22:45

aangekomen bij de ergste roest van de bus,

hier had ik al een deel weggeslopen maar vergat een fotootje te maken vooraf, nou goed boeit niet :-&

Afbeelding

Ik ben toch niet heel erg onder de indruk, dit is niet moeilijk te repareren, maar eigenlijk kan ik het ook een stuk steviger maken, ik vind de stevigheid sowieso wel tegenvallen.

Afbeelding
dit komt eruit.

Afbeelding

hier zie je wat er overblijft, dat kan ik best goed en beter maken.

Afbeelding

met twee hoeklijnen kan ik een stevigere vorm terug maken, niet origineel maar als ik het voor elkaar krijg zie je er niets van straks, denk ik, hoop ik :-"

misschien een hoeklijn en een U lijn , haha

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur

#30 Bericht door Cor » 16 aug 2022 23:28

Misschien 'cold rolled' hoeklijn gebruiken, dat is wat lichter, en meestal blank staal, scheelt ook weer voorbehandelen.
Of juist maat plaat laten zetten? kost wel wat meer denk ik, dan gevouwen hoeklijn, ook al is dit zwaarder.
Cor

Plaats reactie