Even voorstellen .... WHiZZi (of Bart)

Hier kan je jezelf voorstellen :)
Forumregels
Dit gedeelte is alleen voor voorstellen en een babbeltje over die persoon.
Geen technische vragen, daarvoor zijn de andere onderwerpen op het forum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
whizzi
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: Chevy Van
Contacteer:

Even voorstellen .... WHiZZi (of Bart)

#1 Bericht door whizzi » 13 jan 2022 23:58

Nou, dan zal ik mij ook maar voorstellen. Sinds vandaag de trotse eigenaar van mijn droomauto, een Chevrolet Chevy Van G20
Afbeelding

Met de 5.7 V8 motor erin (350), op camper kenteken en op LPG.

Ik woon in het prachtige Helmond waar ik de oprichter en directeur ben van het HomeComputerMuseum, een uniek interactief computer museum waar we, naast een ruime 500 computers, ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt helpen. Verder ben ik muzikant (drummer op de eerste plaats, maar ook slaggitarist en zanger tegenwoordig) en speel in diverse bands, of het is een comedy band (denk Band Zonder Banaan, WC Experience) of 50s/60s Rock n Roll/Rockabilly of moderne rock 'n roll (Status Quo, Mooi Wark).

Vanuit de Rock 'n Roll heb ik altijd liefde gehad voor de bekende 50s Amerikaanse auto's maar die zijn over het algemeen niet heel praktisch als drummer. Ik heb, voor dat ik het museum opende, ontzettend veel optredens gedaan met diverse bands. Weken lang touren in het buitenland, waarvoor ik altijd een zo betrouwbaar mogelijke bus heb gereden. Begonnen met een VW T4 2.4d, toen naar de 2.5 TDi en later naar een mooie VW T5(gp). Ik heb hard getwijfeld om ipv de T4 al een Amerikaan te kopen (de buurjongen had een Chevy Van die ik iedere dag zag en heel graag wilde), maar geen budget voor een goede dus uiteindelijk maar gewoon de saaie (maar betrouwbare) T4 genomen (die mij ook nooit heeft laten staan trouwens)

November 2021 is de T5gp helaas betrokken geweest bij een ongeluk doordat de remmen weigerde (ik reed zelf niet overigens). Herstel door VW bleek economisch onhaalbaar, zelf knutselen had ik het nog goed kunnen herstellen. Alleen, ik vertrouwde de bus niet meer (remmen die ineens niet werken vind ik heel eng). Uiteindelijk een mooie prijs gekregen voor de bus (in de huidige staat) en besloten om met een beetje bijleggen toch eindelijk de Chevy Van G20 te gaan kopen.

Na uitgebreid zoeken en besluiten welk model ik exact wilde ben ik vandaag met de trein naar Winterswijk gereden om vervolgens met de auto hierboven weer de rit naar Helmond te doen. Ik heb de lach nog niet van mijn gezicht, wat rijdt zo'n auto ongelooflijk fijn en wat ben ik blij.

Ik was ook altijd actief lid op het T4&T5 forum dus het is voor mij logisch om ook hier aan te melden. Ik hoop veel te leren, want ik ga proberen zoveel mogelijk zelf te doen.

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525iE61

Re: Even voorstellen .... WHiZZi (of Bart)

#2 Bericht door Cor » 14 jan 2022 10:03

Dag Bart, welkom hier, en reken er op dat er nog veel te leren is.
Hopelijk gaat dat in een sneltreinsvaartje.

Overigens, wij hebben elkaar al eens ontmoet, in jouw computermuseum.
Dat is dan ongeveer 2 1/2 jaar geleden, maar dat weet je natuurlijk niet meer.
Veel succes gewenst
Cor

lucky
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Donateur
Donateur
Ik rij een: GMC

#3 Bericht door lucky » 15 jan 2022 18:24

welkom bart
heel veel plezier met je Van
je kan hier een heleboel vinden , anders gewoon vragen meestal komt er dan wel een antwoord .
groet luc

Patrick G20
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevy G20

#4 Bericht door Patrick G20 » 16 jan 2022 19:16

Welkom Bart en stel gerust je vragen. Zijn hier zat experts die veel van Vans afweten :D Veel plezier met je droom Van.
Chevy Van G20 5.7 TBI V8 1989.
Chevrolet Caprice 5.0 V8 1987.
Suzuki gsxr1100w 1995.

RoelK5
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevrolet

#5 Bericht door RoelK5 » 17 jan 2022 10:31

Hou Bart,

Welkom!
Mooi museum heb je opgebouwd. Ik heb hem al eerder op tweakers en andere media gezien. Heel gaaf.
En BZB! Heel vet!
Oja, mooie van!
Groetjes, Roel
Eindhoven
'96 Chevrolet Express 1500 Transcar 2000 se

boyanka
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Dodge

#6 Bericht door boyanka » 21 jan 2022 17:01

Welkom hier
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.

Plaats reactie