Kritische systeemfout in prins lpg systeem

Alle vragen, die niet in de andere categorieën geplaatst kunnen worden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Michel78
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: Chevy van

Kritische systeemfout in prins lpg systeem

#1 Bericht door Michel78 » 27 nov 2021 16:07

Hallo beste forumleden,

Ik was vandaag lekker aan het rijden met mijn chevy toen ineens de lampjes van m'n lpg systeem uitvielen, hij bleef gewoon rijden maar wel op benzine. Thuis heb ik de zekeringen van het lpg systeem nagekeken en daar was er 1 kapot van dus ik dacht dat het een simpele reparatie was maar na het vervangen gingen wel de lampjes van mijn lpg systeem weer aan maar wil hij nu niet meer op lpg lopen. Als ik naar lpg schakel dan valt hij uit en als ik daarna op benzine wil rijden dan blijft er 1 rood lampje branden en maakt het lpg systeem een piepend geluid. Ik heb op Google gezocht naar wat de oorzaak kan zijn maar ik kom niet verder dan een kritische systeemfout en dat ik contact op moet nemen met een prins lpg inbouwstation. Heeft iemand hier ervaring mee of nog iets van tips of misschien wel een oplossing?

Groeten Michel

RoelK5
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevrolet

Re: Kritische systeemfout in prins lpg systeem

#2 Bericht door RoelK5 » 27 nov 2021 22:22

Ik heb ook een prins installatie. Als je wil kan ik hem uitlezen. Ik woon in Eindhoven.
'96 Chevrolet Express 1500 Transcar 2000 se

Michel78
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#3 Bericht door Michel78 » 28 nov 2021 12:10

Hoi Roel,

Ik heb ook nog even contact gehad met mijn garage, hij heeft daar 3 weken gestaan omdat de cilinderkoppen vervangen moesten worden en nog wat kleine dingen dus ze willen eerst kijken of het door hun toedoen is gekomen dus ik breng hem daar maandag heen. Mocht het zo zijn dat ze er niet uitkomen dan kom ik graag bij jou langs. Ik hou je op de hoogte.

RoelK5
Donateur
Donateur

#4 Bericht door RoelK5 » 28 nov 2021 19:27

Prima!

Michel78
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#5 Bericht door Michel78 » 08 dec 2021 14:44

Hoi Roel,

Gisteren kreeg ik eindelijk het bericht dat mijn chevy klaar was. Ze hebben alles doorgemeten en kwamen tot de conclusie dat de spoel bij de verdamper kapot was, ze hebben deze onder coulance vervangen. Het schijnt dat die dingen maar ongeveer 3 a 4 jaar mee gaan. De spoel heeft er ook voor gezorgd dat mijn zekering is gesprongen waardoor mijn lpg systeem uitviel. Mocht ik over een jaar of 3 weer dit probleem krijgen dan ga ik eerst de spoel vervangen. Ik wil je in ieder geval hartelijk danken voor het meedenken.

RoelK5
Donateur
Donateur

#6 Bericht door RoelK5 » 08 dec 2021 17:30

Dankje voor het vertellen van de oorzaak. Ik zal het in mijn achterhoofd houden mocht er bij mij zoiets gebeuren.

Plaats reactie