"Nieuwe" Van er bij...

Hier kan je foto's laten zien van je Van, zowel binnen- als de buitenkant.
Plaats reactie
Jay-Jay
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Chevy
Contacteer:

"Nieuwe" Van er bij...

Bericht door Jay-Jay » 22 nov 2019 15:08

Sinds kort heb ik er een Chevy Van bij. Mijn Bavaria blauwe Van moet echt een keer aangepakt worden qua carrosserie. Maar aangezien ik de Van niet kan missen heb ik besloten er een bij te kopen. Ook een projectje, anders is het niet leuk meer ;-)

Deze keer is het een '93 G20 wat een gestrand project was. De vorige eigenaar heeft er veel geld en werk in zitten, maar het wrappen was compleet mislukt. Daarnaast was hij zijn sleutelplek kwijt geraakt, dus zette hij m te koop. Zoals te zien op de foto's zag de Van er uit om te janken. Maar hij was wel helemaal hard. Dat dan weer wel haha!

Ondertussen begonnen met het verwijderen van de wrap folie, maar die zat er zo slecht op dat het geen enkel probleem was. Ook alle elektra aangepast, ook dit was letterlijk een bende.

Qua interieur zag het er best leuk uit, maar door het aanpassen van alle elektra hebben we het toch moeten demonteren. Ook wordt hij nog helemaal overgespoten in een hamerslag structuur (een keer wat anders) in de zelfde 2-tone kleurstelling als mijn Malibu. Dus nu de ruiten er ook maar uitgehaald.

Deze Van heeft 2x zoveel LPG capaciteit, maar geen benzine systeem er meer op. Nu wil ik nog een extra LPG ringtank gaan plaatsen op de plaats waar voorheen de benzinetank zat met een aparte schakeling. Zodat deze tank afzonderlijk in te schakelen is mochten de andere 2 tanks leeg zijn onderweg.

Dus nog werk genoeg aan deze Van voordat ik aan de Bavaria Van kan gaan beginnen. Maar ach, het houdt me van de straat.
Uiteindelijk zal er één van de twee Vans verkocht worden, afhankelijk van welke het best bevat. Tenminste dat heb ik de vrouw belooft ;-)

In de link hieronder staan de foto's

https://photos.app.goo.gl/WhYqFiPT5HCa6sxQ9
BAVARIA Blauw past bij jou!
Chevy Van G20 Hightop '93
Chevy Van G20 Camper '86
Chevrolet Malibu Classic '79

Patrick G20
Doorgewinterde Vanner!
Doorgewinterde Vanner!
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevy G20

Re: "Nieuwe" Van er bij...

Bericht door Patrick G20 » 22 nov 2019 21:30

Dan ben jij deze winter weer onder de pannen.
Ziet er van binnen niet onaardig uit met dat rood.
Blijft het interieur ook zo?
Volgens mij is zowat bij iedere Van een hoop problemen met het elektra.
Die van mij zat vol met kroonsteentjes :x
Succes en ben benieuwd naar het resultaat.

Jay-Jay
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Contacteer:

Bericht door Jay-Jay » 22 nov 2019 22:31

Ja het rode interieur blijft. Ik heb er zelfs een set rode stoelen en bank bij gezocht. Knutselbedrading lijkt inderdaad bijna standaard te zijn.
Chevy Van G20 Camper '86

Bling Bling
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: Mercedes

Bericht door Bling Bling » 24 nov 2019 15:55

Dat wrappen is een vak apart....
Mooi interieur, dat wel. Ik ben benieuwd naar de vorderingen met de Van!

Alles wat niet met een ‘stekker’ hoeft, soldeer ik vast met krimpkousjes erom heen.... daarmee kun je aan de gang blijven......

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chevy Van G20 1992 (5.7)
Regency Conversions
Camper kenteken

Mazzel BLING BLING

matthijsheijkamp
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: dodge

Bericht door matthijsheijkamp » 25 nov 2019 20:46

Dat wrappen heb ik uitbesteed en die heeft het bij mij ook overnieuw kunnen doen, het lijkt makkelijk. Overal snijfoutjes en overlappingen in de hoekjes, dat heeft hem uiteindelijk 2 dagen gekost om het over te doen. En dan was het bij mij alleen een band rond de ramen, laat staan een hele van.

Mooi interieurtje, is dat origineel of zelf gemaakt? Dat met die wafelpatronen wil ik ook :)
Succes
2000 Dodge b2500. 318cui.
Gouda

Jay-Jay
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Contacteer:

Bericht door Jay-Jay » 04 dec 2019 20:25

Dat interieur had de vorige eigenaar gemaakt. Dat heeft ie dan weer wel goed gedaan. Nu toch bezig met wat laswerk. Lassen was blijkbaar ook niet zijn specialiteit. Dus het een en ander opnieuw aan het lassen, maar het is te overzien.

Die wafelpatronen zijn gewoon op de rol verkrijgbaar, alleen ben ik helaas nog geen rood tegen gekomen, maar zoals het er nu uitziet heb ik die toch geen extra nodig.
Chevy Van G20 Camper '86

Plaats reactie