oliedruk ?
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Ik rij een: GMC
oliedruk ?
hallo allemaal
ik zit nog steeds met een kloppend geluid als het blok een tijdje stil heeft gestaan waar ik nog niet uit kom .
het lijkt er op dat de olie na een tijdje stil staan zover terug zakt dat met starten het even een paar tellen duurt voor de oliedruk er is .
weet niet of dit mogelijk is ?
het is maar een paar tellen maar het klinkt niet fijn .
heeft iemand hier ervaring mee of weet eventueel een oorzaak .
alles in het blok is nieuw dus het zou allemaal goed moeten zijn of ik heb met opbouwen iets over het hoofd gezien .
hopelijk heeft iemand een idee .
anders zou ik terug moeten naar het revisie bedrijf of die een idee hebben .
ik hoor het graag als iemand tips heeft .
verder loopt het blok super hij trekt goed en loopt mooi rond , verbruikt geen olie en oliedruk blijft ook als hij warm is redelijk op druk .
ik zit nog steeds met een kloppend geluid als het blok een tijdje stil heeft gestaan waar ik nog niet uit kom .
het lijkt er op dat de olie na een tijdje stil staan zover terug zakt dat met starten het even een paar tellen duurt voor de oliedruk er is .
weet niet of dit mogelijk is ?
het is maar een paar tellen maar het klinkt niet fijn .
heeft iemand hier ervaring mee of weet eventueel een oorzaak .
alles in het blok is nieuw dus het zou allemaal goed moeten zijn of ik heb met opbouwen iets over het hoofd gezien .
hopelijk heeft iemand een idee .
anders zou ik terug moeten naar het revisie bedrijf of die een idee hebben .
ik hoor het graag als iemand tips heeft .
verder loopt het blok super hij trekt goed en loopt mooi rond , verbruikt geen olie en oliedruk blijft ook als hij warm is redelijk op druk .
groet luc
-
- Echte Vanner!
- Ik rij een: G20
Re: oliedruk ?w
Is je onstekings huis ook nieuw heb je daar al eens naar gekeken want onder zit een worm tandwiel heeft de as wel de juiste lengte?
- Bijlagen
-
- Screenshot_20230929-225641.jpg (29.04 KiB) 678 keer bekeken
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
Re: oliedruk ?
@Chevy mark lll
de olie druk is als ie loopt goed dus de pomp word goed aangedreven ,ik heb mijn oude ontsteking er op zitten dus daar is niets aan veranderd .
het is echt puur als ie een tijdje stil heeft gestaan dat het lijkt of ie heel even de tijd nodig heeft om de olie op druk te brengen .
het is ook maar een paar seconden dat je twee drie nokken hoort dan is het ook helemaal weg .
daarom is het zo moeilijk te zoeken .
het is 's morgens wel zo als de motor niet gelijk aanslaat , dus een paar slagen meer heeft gedaan , het geluid er niet is .
daarom vind ik het lijken of de olie te ver terug zakt als ie een tijdje staat waardoor hij eerst weer opgepompt moet worden .
misschien een beetje vreemde redenatie maar dat is wat ik er van denk maar niet weet of dit mogelijk is .
de olie druk is als ie loopt goed dus de pomp word goed aangedreven ,ik heb mijn oude ontsteking er op zitten dus daar is niets aan veranderd .
het is echt puur als ie een tijdje stil heeft gestaan dat het lijkt of ie heel even de tijd nodig heeft om de olie op druk te brengen .
het is ook maar een paar seconden dat je twee drie nokken hoort dan is het ook helemaal weg .
daarom is het zo moeilijk te zoeken .
het is 's morgens wel zo als de motor niet gelijk aanslaat , dus een paar slagen meer heeft gedaan , het geluid er niet is .
daarom vind ik het lijken of de olie te ver terug zakt als ie een tijdje staat waardoor hij eerst weer opgepompt moet worden .
misschien een beetje vreemde redenatie maar dat is wat ik er van denk maar niet weet of dit mogelijk is .
groet luc
-
- Echte Vanner!
Ja ik probeer mee te denken

-
- Echte Vanner!
Ja ik probeer mee te denken heb je hydraulische klepstoters?
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
lekker dat je ook mee denkt
ja ik heb hydraulische klepstoters die zijn met de revisie er ook nieuw in gegaan .
ja ik heb hydraulische klepstoters die zijn met de revisie er ook nieuw in gegaan .
groet luc
-
- Echte Vanner!
Ja wat beweegt er nu nog meer in zo,n motorblok???
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
ik ga het proberen uit te vogelen , het zal best een oorzaak hebben , misschien is het wel iets kleins wat ik nu over het hoofd zie
groet luc
-
- Echte Vanner!
Ik zit denk beeldig je motor te reviseren maar ik ik loop echt vast met wat het kan wezen ? IK ben echt nieuwsgierig.
-
- Echte Vanner!
Heel raar, als de motor warm is. Is het kloppende geluid weg?
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Ik rij een: Chevy G20
Je zegt dat alles nieuw is in het blok. Is de zeef van de oliepomp nog wel goed en zuig ie wel goed aan of is er misschien ergens een pakking verkeerd gemonteerd. Probeer ook mee te denken. Compressie goed.
Chevy Van G20 5.7 TBI V8 1989.
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
@Chevy mark lll
het maakt niet uit of het blok warm of koud is , als ie een tijdje stil staat maakt hij heel even dit geluid als ie in een ker aanslaat .
als hij een paar slagen gedraaid heeft voor hij aanslaat gebeurt het niet
, verder loopt het blok super mooi en is de oliedruk goed zowel koud als warm .
@Patrick G20
de oliepomp incl zeef is nieuw , volgens mij heb ik alle pakkingen gebruikt .
ik twijfel nu jij het zegt alleen of er tussen de oliepomp ook een pakking zit/moet dat zou ik na moeten vragen , daar zou het natuurlijk kunnen zijn dat de olie te ver wegzakt en dan eerst weer opgepompt moet worden .
iedereen bedankt voor het mee denken de oplossing komt er wel
het maakt niet uit of het blok warm of koud is , als ie een tijdje stil staat maakt hij heel even dit geluid als ie in een ker aanslaat .
als hij een paar slagen gedraaid heeft voor hij aanslaat gebeurt het niet

@Patrick G20
de oliepomp incl zeef is nieuw , volgens mij heb ik alle pakkingen gebruikt .
ik twijfel nu jij het zegt alleen of er tussen de oliepomp ook een pakking zit/moet dat zou ik na moeten vragen , daar zou het natuurlijk kunnen zijn dat de olie te ver wegzakt en dan eerst weer opgepompt moet worden .
iedereen bedankt voor het mee denken de oplossing komt er wel

groet luc
-
- Donateur
- Ik rij een: Chevrolet
Ik denk in de richting van een hydraulische klep die druk verliest door het stil staan. Kan niet zo veel kwaad, maar wel irritant. Wat voor olie gebruik je?
'96 Chevrolet Express 1500 Transcar 2000 se
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
@RoelK5
dat van de hydraulische klepstoter is op zich niet eens zo'n rare gedachte , ze zijn dan wel nieuw maar ook daar kan een slechte tussen zitten .
het lastige is alleen hoe controleer je dat zonder de hele boel weer los te halen .
het zeker heel irritant omdat je niet weet wat het is , en het de ene keer meer is dan de andere keer en bij warme motor soms duidelijker aanwezig is , dit zou bij een klepstoter ook best te verklaren zijn net hoe die staat als het blok stil gezet word.
ik heb er driven 10w40 olie in dit op advies van de reviseerder.
ik ga het ook daar even voorleggen om te horen wat zij er van denken .
bedankt voor weer een optie om na te kijken
dat van de hydraulische klepstoter is op zich niet eens zo'n rare gedachte , ze zijn dan wel nieuw maar ook daar kan een slechte tussen zitten .
het lastige is alleen hoe controleer je dat zonder de hele boel weer los te halen .
het zeker heel irritant omdat je niet weet wat het is , en het de ene keer meer is dan de andere keer en bij warme motor soms duidelijker aanwezig is , dit zou bij een klepstoter ook best te verklaren zijn net hoe die staat als het blok stil gezet word.
ik heb er driven 10w40 olie in dit op advies van de reviseerder.
ik ga het ook daar even voorleggen om te horen wat zij er van denken .
bedankt voor weer een optie om na te kijken

- Bijlagen
-
- driven olie.jpg (71.03 KiB) 575 keer bekeken
groet luc
-
- Echte Vanner!
Ik hoop dat je dan wat duidelijkheid krijg ik ben benieuwd