Lpg vraag 300a 50 70
-
- Echte Vanner!
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06 mei 2019 21:47
- Ik rij een: dodge
- Locatie: Gouda
Lpg vraag 300a 50 70
Lpg kenners,
Naast de bus rij ik ook met een pickup en deze heeft wel lpg. Ca 1 jaar oud systeem.
De auto rijdt en start op benzine.
Ik gebruik het lpg systeem niet omdat ik het gewoon teveel gedoe vind om op benzine te starten en dan om te schakelen en een klep om te zetten voordat de auto een beetje wil lopen op lpg. Ik moet eerst de benzine leegrijden en bij stotteren van de motor kan ik de klep omzetten doormiddel van een hendel. Met een beetje geluk blijft het spul dan lopen.
Kan ik niet gewoon de boel op lpg starten en gebruiken? Nu wil de auto niet op lpg starten. Alleen als je direct weer start na het rijden op lpg. Ca 15 a 30min.
Is een 79 318 blok met een holley 4160? carb. 300a 50 70 lpg systeem. Ik heb nog naar de carburateur gekeken maar naar mijn idee is de choke verwijderd. De bediening ervoor is weg (manual) in elk geval. Daarom is het misschien ook beter om op gas te starten.
Groet,
Matthijs
Naast de bus rij ik ook met een pickup en deze heeft wel lpg. Ca 1 jaar oud systeem.
De auto rijdt en start op benzine.
Ik gebruik het lpg systeem niet omdat ik het gewoon teveel gedoe vind om op benzine te starten en dan om te schakelen en een klep om te zetten voordat de auto een beetje wil lopen op lpg. Ik moet eerst de benzine leegrijden en bij stotteren van de motor kan ik de klep omzetten doormiddel van een hendel. Met een beetje geluk blijft het spul dan lopen.
Kan ik niet gewoon de boel op lpg starten en gebruiken? Nu wil de auto niet op lpg starten. Alleen als je direct weer start na het rijden op lpg. Ca 15 a 30min.
Is een 79 318 blok met een holley 4160? carb. 300a 50 70 lpg systeem. Ik heb nog naar de carburateur gekeken maar naar mijn idee is de choke verwijderd. De bediening ervoor is weg (manual) in elk geval. Daarom is het misschien ook beter om op gas te starten.
Groet,
Matthijs
2000 Dodge b2500. 318cui.
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
-
- Doorgewinterde Vanner!
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 23 mei 2020 18:18
Re: Lpg vraag 300a 50 70
ja , natuurlijk kun je gewoon op gas starten , denk dat er ook maar weinig mensen zijn die elke keer overschakelen
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
- Ik rij een: Dodge
- Locatie: Terneuzen
Re: Lpg vraag 300a 50 70
Ik rijdt enkel op lpg. 1 x per jaar kijk ik of hij nog draait op benzine.
Ik heb trouwens hetzelfde lpg systeem als jij.
Ik heb trouwens hetzelfde lpg systeem als jij.
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
-
- Echte Vanner!
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06 mei 2019 21:47
- Ik rij een: dodge
- Locatie: Gouda
Re: Lpg vraag 300a 50 70
Ik heb vaker auto's gehad die alleen op lpg reden, maar die hadden dan geen benzinesysteem meer. Ik krijg de auto niet op lpg aan de praat bij koude start, slaat af of slaat gewoon niet aan. Dus ik moet wel op benzine starten, daar wil ik vanaf.
Ik zal eerst eens co meten en kijken of hij niet te rijk staat. Warm stationair loopt hij behoorlijk wat toeren. Is dit systeem gevoelig in de afstelling?
Ik zal eerst eens co meten en kijken of hij niet te rijk staat. Warm stationair loopt hij behoorlijk wat toeren. Is dit systeem gevoelig in de afstelling?
2000 Dodge b2500. 318cui.
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
- Ik rij een: Dodge
- Locatie: Terneuzen
Re: Lpg vraag 300a 50 70
Ja, lpg luisterd vrij nauw. Waarschijnlijk krijgt hij iets te weinig of je ontsteking staat niet helemaal lekker
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
-
- Echte Vanner!
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06 mei 2019 21:47
- Ik rij een: dodge
- Locatie: Gouda
Re: Lpg vraag 300a 50 70
Oké, ontsteking heb ik al wat versteld, stond veel te vroeg. Zelfs voor lpg. Blok lag te schudden en ploffen in de uitlaat. Dat is opgelost nu, trekt ook veel beter op. De complete onsteking is ca 1 jaar oud, na een revisie /rebuild is alles vervangen en ook het lpg ingebouwd. Ik ga het verder zoeken in de afstelling van de mixer.
Doet de carburateur afstelling ook nog wat? Voor op benzine heb ik ook de mixture en stationair lager moeten draaien want kreeg teveel benzine. Alles stond bijna vol open gedraaid.
Bedankt weer.
Doet de carburateur afstelling ook nog wat? Voor op benzine heb ik ook de mixture en stationair lager moeten draaien want kreeg teveel benzine. Alles stond bijna vol open gedraaid.
Bedankt weer.
2000 Dodge b2500. 318cui.
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
-
- Doorgewinterde Vanner!
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 23 mei 2020 18:18
Re: Lpg vraag 300a 50 70
nee , de carburateur heeft niets met lpg te maken , alleen het kleppenhuis doet mee
-
- Echte Vanner!
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06 mei 2019 21:47
- Ik rij een: dodge
- Locatie: Gouda
Re: Lpg vraag 300a 50 70
Starten op lpg lukt inmiddels, wel ca 4 keer contact aan / uit. Na ongeveer 6a7sec de starter ronddraaien slaat hij aan. Ik heb nog niet aan de idle schroef gezeten, deze mixers zijn blijkbaar heel gevoelig. Wil wel proberen deze iets rijker te zetten.
Ik merk tijdens optrekken in de 4e versnelling dat er een rammeltje hoorbaar is vanuit de motorruimte, kan dit pingelen zijn door te arm mengsel? manual 4 speed. Als ik de vollast regelaar iets verder open draai gaat het weg, maar dan heb ik weer last van stotteren bij wot.
Ik merk tijdens optrekken in de 4e versnelling dat er een rammeltje hoorbaar is vanuit de motorruimte, kan dit pingelen zijn door te arm mengsel? manual 4 speed. Als ik de vollast regelaar iets verder open draai gaat het weg, maar dan heb ik weer last van stotteren bij wot.
2000 Dodge b2500. 318cui.
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
-
- Mini Vanner!
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 apr 2021 21:21
- Ik rij een: Chevy G20
Re: Lpg vraag 300a 50 70
Ik denk dat je de ontsteking nu wat laat hebt staan, het rammeltje
zou pingelen kunnen zijn wat niet best is voor je blok.Het komt inderdaad voor bij rijden in een hoge versnelling bij lage toerentallen, trap je dan het gas onderin dan vervroegd je ontsteking niet ver genoeg en hoor je wat jij omschrijft.
Het mengsel ontsteekt door de hogere compressie einddruk door de gasklep vol open te zetten (betere vulling) nog voor je bougie vonkt, dat gaat nogal ongecontroleerd.
Als dat niet meer optreedt kun je nog wat met je vollast mengsel bijstellen echt zonder co meter is dat niet zo makkelijk zeker las je het verbruik onder controle wil houden.
zou pingelen kunnen zijn wat niet best is voor je blok.Het komt inderdaad voor bij rijden in een hoge versnelling bij lage toerentallen, trap je dan het gas onderin dan vervroegd je ontsteking niet ver genoeg en hoor je wat jij omschrijft.
Het mengsel ontsteekt door de hogere compressie einddruk door de gasklep vol open te zetten (betere vulling) nog voor je bougie vonkt, dat gaat nogal ongecontroleerd.
Als dat niet meer optreedt kun je nog wat met je vollast mengsel bijstellen echt zonder co meter is dat niet zo makkelijk zeker las je het verbruik onder controle wil houden.
-
- Echte Vanner!
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06 mei 2019 21:47
- Ik rij een: dodge
- Locatie: Gouda
Re: Lpg vraag 300a 50 70
Pingelen ontstaat toch alleen bij een te vroege onsteking of een te laag octaan gehalte.
Ik heb een poelie met schaalverdeling dus de lamp er eens opgezet.
Ik meet rond ca 2500a3000rpm 35a36gr vervroeging. Stationair ca 25gr vooronsteking. Toeren weet ik helaas niet. Misschien staat m'n idle te hoog waardoor ik al xtra vervroeging krijg.
Dan knijp ik het slangetje dicht van de vaccuum vervroeger.
Als ik die loslaat verandert er niks want deze is aangesloten boven de gaskleppen. Ported dus.
Kan ik de idleschroef zomaar verdraaien , en hoeveel dan?puur om te testen, daarna laat ik hem afstellen op co.
Ik heb een poelie met schaalverdeling dus de lamp er eens opgezet.
Ik meet rond ca 2500a3000rpm 35a36gr vervroeging. Stationair ca 25gr vooronsteking. Toeren weet ik helaas niet. Misschien staat m'n idle te hoog waardoor ik al xtra vervroeging krijg.
Dan knijp ik het slangetje dicht van de vaccuum vervroeger.
Als ik die loslaat verandert er niks want deze is aangesloten boven de gaskleppen. Ported dus.
Kan ik de idleschroef zomaar verdraaien , en hoeveel dan?puur om te testen, daarna laat ik hem afstellen op co.
2000 Dodge b2500. 318cui.
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
-
- Doorgewinterde Vanner!
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 23 mei 2020 18:18
Re: Lpg vraag 300a 50 70
moet dat slangetje wel boven de kleppen zitten dan ? de vacuum vervroeging is voor de lage toeren dus zou hij volgens mij altijd vacuum moeten hebben
-
- Echte Vanner!
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06 mei 2019 21:47
- Ik rij een: dodge
- Locatie: Gouda
Re: Lpg vraag 300a 50 70
Dat maakt alleen stationair wat uit. Constant vaccuum geeft ook vervroeging bij stationair. Ported niet want de gasklappen staat dicht.
Misschien vervroegt de vacuumvervroeging wel teveel, dat kan ik checken inderdaad.
Kan ik gewoon wat draaien voorzichtig aan de idleschroef of verkloot ik dan de afstelling?
Misschien vervroegt de vacuumvervroeging wel teveel, dat kan ik checken inderdaad.
Kan ik gewoon wat draaien voorzichtig aan de idleschroef of verkloot ik dan de afstelling?
2000 Dodge b2500. 318cui.
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
1979 Dodge d150 clubcab
Gouda
-
- Doorgewinterde Vanner!
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 23 mei 2020 18:18
Re: Lpg vraag 300a 50 70
de mechanische vervroeging pakt hem pas bij een bepaalt toerental op , van stationair tot dat toerental heb je de vacuum vervroeging nodig
-
- Mini Vanner!
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 apr 2021 21:21
- Ik rij een: Chevy G20
Re: Lpg vraag 300a 50 70
Pingelen is zelfontbranding, door een laag octaangehalte je zet hem vroeger om dat voor te zijn, maar te vroeg is ook slecht de hoogste druk moet ontstaan net na dat de zuiger weer omlaag gaat de ontsteking en verbranden duurt even daarom ontsteek je voor bdp, hoe hoger te toerental hoe vroeger.matthijsheijkamp schreef: ↑14 mei 2023 15:41 Pingelen ontstaat toch alleen bij een te vroege onsteking of een te laag octaan gehalte.
Je moet er zeker van zijn dat alle vacuüm slangen aan de onsteking goed zijn, en de veertjes van de centrifugaal vervroeging ok zijn.