Genoeg daarover. Sinds september 2021 ben ik de eigenaar van een Dodge MB400 Winnebago Minnie Winnie uit nostalgische redenen. Half de jaren '80 was mijn stiefvader ook met het Campervirus besmet en kocht hij als eerste camper een Dodge Bendix Centurion, een camper die nu zo goed als uitgestorven is. Wij gingen daar dus o.a. mee op wintersport.
Dus na duizenden kilometers door Europa gereden te hebben (wat toentertijd zogenaamd op slot zou zijn vanwege Corona) heb ik mij dit monster op de hals gehaald.
Ik heb haar ondertussen "Betsy" gedoopt en ben ik al weer 1 1/2 jaar bezig om haar op te knappen omdat ze achteraf in een heel wat slechtere staat bleek te zijn door een groot aantal verborgen gebreken veroorzaakt door de tweede eigenaar waarbij de Wolfgang (de verkoper en derde eigenaar) tegen mij gezegd heeft "Ich hab das nicht gewußt". Gezien het verloop van het contact heb ik echter wel het idee dat het dit keer toch wel eens de waarheid zou kunnen zijn wat betekend dat hij zich een poot uit heeft laten draaien en eerlijk is eerlijk, Wolfgang heeft (deels onvrijwillig) de volledige kosten van het transport van Duitsland naar Nederland op zich genomen.
Ik vind echter wel dat een gewaarschuwd mens voor twee telt, dus mocht je ooit met dit bedrijf in aanraking komen, wees voorzichtig, en helemaal als je zelf geen klusser bent. Hij heeft absoluut droomauto's in de aanbieding. Wolfgang is erg aardig en zelf ook een liefhebber van Amerikaanse auto's, maar hierdoor bestaat dus wel de mogelijkheid dat hij zich ook laat verblinden bij de aanschaf van auto's. https://www.hogas-garage.at/
De tweede reden waarom het zo lang duurt om Betsy op te knappen in het feit dat we momenteel in krankzinnige tijden leven! De gehele Westerse wereld gaat zwaar gebukt onder krankzinnige politici die echt totaal de weg kwijt zijn en in een zelf gecreëerde bubbel leven . Hierdoor is het eigenlijk onbetaalbaar geworden om als particulier onderdelen uit America te laten transporteren, naast het feit dat sinds de komst van Sleepy Joe de prijzen van onderdelen in America ook verdrievoudigd zijn en kan het maandenlang duren voor je onderdelen in huis hebt, en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat de importheffingen van onze fijne EU niets minder dan pure oplichting is!
Maar goed, Het opknappen is de helft van de lol, (althans dat zeggen ze

Het is een heel verhaal wat (in engels) geheel te lezen is op het "vClassic Winnebago's & vintage Rv's" forum in project blog 1979 Winnebago Minnie Winnie W24RH named "Betsy" Misschien dat ik alles nog ga vertalen naar Nederlands en dan hier ga plaatsen, want het forum is verhuisd en sindsdien zijn alle foto's die erbij zijn geplaatst verdwenen. De webmaster is er uiteraard me bezig, maar blijkbaar niet eenvoudig op te lossen.
Enjoy the adventure en vragen??? Ik hoor ze graag.