Hulp graag

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mies
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: GMC

Hulp graag

#1 Bericht door Mies » 07 jan 2023 01:50

Ik heb enkele problemen met de bekabeling van mijn Van. De peiler van de naftmeter werkt niet, de cc doet het niet, de elektriciteit van de stoelen is stuk. Maar het grootste probleem is dat de als ik de relais van mijn pinkers in steek {2 POLIG} mijn alarmlichten blijven pinken, deze overrulen alles en de enige manier om het te stoppen is dus om mijn batterij af te koppelen of de relais eruit te halen. Als de relais eruit is, werken de pinkers dus ook niet, maar als ik dan de rem indruk, gaan alle lichten aan {niet knipperen uiteraard}. Er zou dus ergens een kastje moeten zijn van het alarm {er hangt ook een sticker van GT alarm op} maar deze is dus niet te vinden. Een ander groot obstakel is de buis van de verwarming die ervoor zorgt dat ik de kabels niet goed kan volgen en er niet goed bij kan en uiteraard krijg is deze dus ook niet verwijdert zonder brokken te moeten maken.
Mijn vraag is eigenlijk of er iemand hier op het forum is die samen met mij de cluster van deze kabels eens grondig wil aanpakken uiteraard tegen vergoeding. Ik woon in de omgeving van Turnhout {België}.

Dank bij voorbaat

Rusty Ann
Donateur
Donateur
Ik rij een: 1974 E200

Re: Hulp graag

#2 Bericht door Rusty Ann » 07 jan 2023 21:26

Hallo Mies,

Lijkt me een lastig probleem,

Ik denk meteen aan twee dingen,

Of er is iets met de massa van de verlichting mis, deze kun je controleren door bij de lampen eens te kijken of ergens een massa los is.
Maar ik heb heb wel eens meegemaakt dat er in een duplo fitting een gewone lamp gezet was, die verbond de rem- en gewone verlichting aan elkaar, waardoor er van alles mis was.

Ik weet niet of er ook duplolampen in de Chevy's en GMC's zitten maar daar kun je eens naar kijken.

Het alarmsysteem heeft maar 1 dubbele verbinding met de verlichting en dat is een koppeling met, inderdaad , de 'pinkers' links en rechts en ik kan me herinneren dat daar wel eens iets mee was,
dat had te maken met het feit dat de verlichting gecombineerd is met de 'pinker' installatie, ik weet niet hoe dat opgelost werd maar misschien is daar toch iets mee.

Er is vast iemand hier die hier meer van weet.

Andre

Plaats reactie