Flexibele print van instrumenten cluster naar de klote

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
GerVenlo
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: G20 4800CC

Flexibele print van instrumenten cluster naar de klote

#1 Bericht door GerVenlo » 09 sep 2022 22:17

Hoi allen,

Ik ergerde mij al een tijdje op de instrumenten panel.
Licht aan dan gingen de diverse controle lampjes branden, dingen die het niet deden. Het compleet uitgebouwd. Hier had al iemand aardig zitten klooien duck tape in overvloed, paar contacten weg, de flexibele print was de kunstof onderlaag los van de bovenste gevolg hiervan dat de messing of koperen aders op diverse plekken elkaar raakten. Heb heel voorzichtig die duck tape verwijderd. Maar helaas die print is niet meer te redden.

Waar vind ik een vervangende print?

Mijn bus is een Chevy Van G20 van bouwjaar 1981 op LPG.

Groetjes,
GerVenlo
Bijlagen
IMG20220909130727.jpg
IMG20220909130727.jpg (149.27 KiB) 1404 keer bekeken
IMG20220909130737.jpg
IMG20220909130737.jpg (119.53 KiB) 1404 keer bekeken
Goed passend gereedschap is het halve werk.
En met geweld n..k je een olifant (dat zeg ik zonder er ervaring in te hebben) niet je gelieve 4 wieler.

GerVenlo
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Re: Flexibele print van instrumenten cluster naar de klote

#2 Bericht door GerVenlo » 09 sep 2022 22:22

Hoi,

Oja dat vergat ik nog. Ik weet überhaupt niet of dit wel de juiste is voor mijn bus. Want die mijlen/km teller wijkt giga af. Dat komt in ieder geval niet door de maat van de banden. Die heb ik recent nog vervangen door andere. Deze heb ik gezocht met een zelfde omtrek dat wat er origineel onder hoort.

Groet,
GerVenlo
En met geweld n..k je een olifant (dat zeg ik zonder er ervaring in te hebben) niet je gelieve 4 wieler.

rene78chevy
Doorgewinterde Vanner!
Doorgewinterde Vanner!

#3 Bericht door rene78chevy » 10 sep 2022 00:23

nou , ik hou dit even in de gaten , die van mij dondert ook uit elkaar , heb hem in het verleden al een keer opnieuw op elkaar geplakt maar goed is het niet .
km teller kun je aanpassen met de wormwielen in je bak

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

#4 Bericht door Cor » 10 sep 2022 20:35

Ger, het lijkt me dat je de handelaren/slopers langs belt. Er staan er vast wel in de handige adressen hier op het forum.
Waarom dat gat in de lens van de tellerkast?
Cor

GerVenlo
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#5 Bericht door GerVenlo » 10 sep 2022 21:23

Hoi Cor,

Ja idd dat gat geeft mij ook het vermoeden dat dit niet het originele spul is of bij elkaar gezocht. Het gat lijkt er origineel (in de lens) zit t.b.v. het op nul stellen van de dagteller of zo. Maar ja hoe kom ik er nu achter welke nu in mijn bus hoort? Want als ik op eBay ga snuffelen vindt ik die clusters wel allemaal op elkaar lijken. Net het of deg een Klijn verschil.

Groetjes,
GerVenlo

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

#6 Bericht door Cor » 10 sep 2022 22:00

Die oude modellen hadden geen dagtellers die je terug kunt zetten op 0; mijn Chevy van '89 had het in elk geval niet.
Ik zou gewoon bij wagens van dat modeljaar (ongeveer ) gaan zoeken, e zowel de Chevrolet als de GMC komen in aanmerking; hoewel, er zijn natuurlijk veel meer G20ers.
Die Ampère meter vind ik wel bijzonder hier; werkte die? Dus zit er bedrading daarvoor in de auto?
Je hebt in je profiel geen bouwjaar vermeld, zou ik doen, en ook hier op het forum rondkijken naar leden die ongeveer jouw bouwjaar hebben.
Cor

GerVenlo
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#7 Bericht door GerVenlo » 10 sep 2022 22:58

Hoi Cor,

Ik heb het bouwjaar in mijn profiel erbij gezet (onder interesse. Dit omdat ik het niet kan plaatsen bij ik rij een (max is 10 karakters). Goed opgemerkt die amp meter, die zit er schijnbaar in voor ??? Zitten geen kabels of dergelijke aan.

Waar jij al zegt over dagteller geloof ik gelijk. Deze gaat ook tot 85mijl op internet zie ik ook veel plaatjes t.b.v. bouwjaren waar die van mij 1981 ook bij hoort die dan weer tot max 80mijl gaan.

Groet,
GerVenlo

GerVenlo
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#8 Bericht door GerVenlo » 25 okt 2022 13:17

Hoi,

Ik heb inmiddels een andere (compleet) op de kop getikt. Die werkt goed. Deze gaat ook maar tot 80MPH in plaats van 85MPH. Hierdoor is de afgelezen afwijking ook een heel stuk minder.

Groet,
GerVenlo

Plaats reactie