Ik heb een Van gevonden die me wel aan stond en voor een redelijke prijs in vrij goede staat en dan nog eens dicht tegen de deur.
Nu wachten op mijn nummerplaat en dan staat de VAN van op de foto op onze oprit.
Het is misschien wel niet de top en sommigen zullen hem zelfs niet willen omdat het maar een V6 is maar ik ben er tevreden mee en zal hem koesteren.
Uiteindelijk is dit het enige wat telt e mensen.
Het is mijn eerste VAN en zal er wel de nodige ervaring mee op doen.
Ik heb er wel al een testrit mee gedaan en voelde mij een klein kind in een speelgoedwinkel.
Eentje gevonden
Re: Eentje gevonden
Nou, ik vind het een mooie Van hoor, daar zul je vast veel lol mee hebben.
sussen met 'het naar eigen smaak maken he' !!
André
sussen met 'het naar eigen smaak maken he' !!
André
-
- Mini Vanner!
Thanks, ik kan niet wachten tot hij hier zal staan.
Jammer genoeg door het speciaal formaat van nummerplaat dat er nodig is gaat het iets langer duren voor ik ze heb en voor ik er kan mee cruisen.
- Cor
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Ik rij een: BMW525i
Blijft dit een Belgische van dan?
In NL is er geen enkel probleem met Amerikaanse platen, de RDW (+goedkeuringsinstantie) moet het type wel vermelden op de documenten, maar het maken van de platen is verder identiek, en elke platenfabrikant maakt alle modellen even snel.
Cor
In NL is er geen enkel probleem met Amerikaanse platen, de RDW (+goedkeuringsinstantie) moet het type wel vermelden op de documenten, maar het maken van de platen is verder identiek, en elke platenfabrikant maakt alle modellen even snel.
Cor
-
- Mini Vanner!
Blijft inderdaad in België.Cor schreef: ↑31 jul 2022 11:10 Blijft dit een Belgische van dan?
Cor
Normaal kan men via de verzekering digitaal je nummerplaat aanvragen voor een wagen die men nieuw inschrijft.
Echter doordat dit een "speciale" maat is van nummerplaat voor wagens (is namelijk het formaat voor motoren dat ik nodig heb) kan dit niet digitaal en moet ik zelf naar DIV gaan om hem in te schrijven en mijn nummerplaat aan te vragen. Sinds corona kan dit enkel op afspraak en de vroegste afspraak die ik kon maken was nu vrijdag 05/08.
Als dit gebeurd is heb ik normaal mijn nummerplaat binnen de 2 werkdagen. Dit zal dus binnen een week zijn.
Ter info, een nummerplaat blijft in België niet bij het voertuig maar bij de eigenaar van het voertuig. Koopt men een andere wagen hangt men zijn "oude" nummerplaat gewoon op zijn nieuw voertuig nadat het voertuig ingeschreven word. Indien ik zo al een nummerplaat had gehad dan kon ik nu al rijden maar doordat het dit "speciaal" model is moet ik dus een nieuwe hebben.
- Cor
- Bewezen Vanner
- Donateur
Duidelijk, bedankt voor de toelichting.
En dat de plaat het eigendom is van de houder is me ook heel duidelijk: Ik heb nog een paar jaar in België gewoond, Tervuren, om precies te zijn. En 'toen' kreeg je de achter-plaat van de staat, en moest je zelf een nieuwe erbij laten maken voor de voorzijde. Weet niet of dit nog zo is natuurlijk.
In NL kan je op Amerikanen een plaat kopen met de afmetingen van de Amerikaanse gangbare maten, dus veel smaller; dit moet op je kenteken staan: plaat 18.2 formaat.
Cor
En dat de plaat het eigendom is van de houder is me ook heel duidelijk: Ik heb nog een paar jaar in België gewoond, Tervuren, om precies te zijn. En 'toen' kreeg je de achter-plaat van de staat, en moest je zelf een nieuwe erbij laten maken voor de voorzijde. Weet niet of dit nog zo is natuurlijk.
In NL kan je op Amerikanen een plaat kopen met de afmetingen van de Amerikaanse gangbare maten, dus veel smaller; dit moet op je kenteken staan: plaat 18.2 formaat.
Cor
-
- Mini Vanner!
Dat is hier in België nog steeds zo. De voorste plaat moet je zelf laten bij maken. De achterste krijg je niet echt meer word momenteel €30 voor gevraagd dacht ik (was ooit €20) als de postbode ze komt afgeven.Cor schreef: ↑01 aug 2022 08:49 Duidelijk, bedankt voor de toelichting.
Cor
Hier krijgt men het formaat van de Belgische moto nummerplaten.
- Cor
- Bewezen Vanner
- Donateur
Ik heb die ene plaat nog steeds: CRR720

-
- Mini Vanner!
- Ik rij een: GMC
Leuk zo’n cadeautje voor jezelf! Veel plezier met de ontdekkingsreis die een nieuwe (gebruikte) Van met zich mee brengt!
Ik zie in een ander bericht van je dat je naar glaasjes van binnenverlichting op zoek bent (ik kan op de een of andere manier niet antwoorden op dat bericht). Een jaartje geleden ben ik bij Vans ‘n Vettes geweest en was verbaasd hoeveel ze aan onderdelen en sloopautos hebben liggen daar. Wellicht een bezoekje waard of anders via marktplaats even een berichtje sturen.
Ik zie in een ander bericht van je dat je naar glaasjes van binnenverlichting op zoek bent (ik kan op de een of andere manier niet antwoorden op dat bericht). Een jaartje geleden ben ik bij Vans ‘n Vettes geweest en was verbaasd hoeveel ze aan onderdelen en sloopautos hebben liggen daar. Wellicht een bezoekje waard of anders via marktplaats even een berichtje sturen.
1997 - GMC Savana - 5.7 V8
-
- Mini Vanner!
Bedankt. Ga ik zeker eens doen.El Largo schreef: ↑03 aug 2022 11:42 Leuk zo’n cadeautje voor jezelf! Veel plezier met de ontdekkingsreis die een nieuwe (gebruikte) Van met zich mee brengt!
-
- Mini Vanner!
Even een update van mijn VAN.
Heb er me wel al een beetje kunnen mee bezig houden.
De TV en DVD werkte niet toen ik hem kocht.
(Ik dacht bij mezelf, "aan iets simpel beginnen") Toen ik deze nakeek kon hij ook niet werken. Ze waren niet aangesloten op de 12V. Bij het uitzoeken welke draden dit waren onder de console waar ze ingebouwd zijn en deze aan te sluiten werkte deze perfect.
Vervolgens een nieuwe radio ingebouwd (vorige was wel nog goed, heel goed zelfs) maar wou ene met ingebouwde GPS.
Een deel van de sfeerverlichting werkt niet maar die ga ik toch vervangen door RGB-LED strip. Deze zijn gisteren aangekomen en dit is misschien een werkje voor komend weekend.
Vervolgens had ik ook gemerkt dat hij hard schakelde (vooral tussen 1 en 2), hij ging ook hoog in toeren voor hij schakelde van 2 naar 3 en van 3 naar 4.
Hier op het forum wat ingelezen en de oorzaak kon aan onvoldoende transmissieolie (wat ik al vermoedde).
Bij controle met warm draaiende motor bleek dit ook zo te zijn. Ongeveer 1,5l transmissieolie bijgevuld (had ik ondertussen besteld) en net een kort testritje gedaan van ongeveer 2KM (even rond de blok gereden) en het verschil is dag en nacht. Schakelde nu heel zacht. Vanavond moet ik nog weg en dat zal dan een uitgebreidere test zijn, ongeveer 50KM heen en terug.
Heb er me wel al een beetje kunnen mee bezig houden.
De TV en DVD werkte niet toen ik hem kocht.
(Ik dacht bij mezelf, "aan iets simpel beginnen") Toen ik deze nakeek kon hij ook niet werken. Ze waren niet aangesloten op de 12V. Bij het uitzoeken welke draden dit waren onder de console waar ze ingebouwd zijn en deze aan te sluiten werkte deze perfect.
Vervolgens een nieuwe radio ingebouwd (vorige was wel nog goed, heel goed zelfs) maar wou ene met ingebouwde GPS.
Een deel van de sfeerverlichting werkt niet maar die ga ik toch vervangen door RGB-LED strip. Deze zijn gisteren aangekomen en dit is misschien een werkje voor komend weekend.
Vervolgens had ik ook gemerkt dat hij hard schakelde (vooral tussen 1 en 2), hij ging ook hoog in toeren voor hij schakelde van 2 naar 3 en van 3 naar 4.
Hier op het forum wat ingelezen en de oorzaak kon aan onvoldoende transmissieolie (wat ik al vermoedde).
Bij controle met warm draaiende motor bleek dit ook zo te zijn. Ongeveer 1,5l transmissieolie bijgevuld (had ik ondertussen besteld) en net een kort testritje gedaan van ongeveer 2KM (even rond de blok gereden) en het verschil is dag en nacht. Schakelde nu heel zacht. Vanavond moet ik nog weg en dat zal dan een uitgebreidere test zijn, ongeveer 50KM heen en terug.