Teleurgesteld en op zoek naar een ombouwbedrijf.

Dit stukje is speciaal voor dingen die je niet kan plaatsen in 1 van de andere fora, zoals computer problemen of vraagjes over je huisdier.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vrrrroem8
Echte Vanner!
Echte Vanner!

Teleurgesteld en op zoek naar een ombouwbedrijf.

#1 Bericht door Vrrrroem8 » 12 mei 2022 12:03

Het is ondertussen anderhalf jaar stil van mijn kant en met een reden. Mijn bus heb ik toen weggebracht voor een totale ombouw. Inclusief hefdak en technisch in orde maken van de motor electra en airco.
Het was zoveel aan verborgen ellende en lekkage dat ik besloten had voor het eerst in mijn leven het een keer (voor grof geld) uit handen te geven.
Kost wat, maar…. professioneel gedaan en geen zorgen….. (man oh man wat zat ik er naast.)
Kon me volledig op mn werk storten. Mn huis verkocht want ik ging als hij af was minimaal een jaar op pad. Ik zat klaar. Een paar keer alles doorgenomen met de man en wat werk van hem bekeken in zn werkplaats en eerlijk is eerlijk, een vakman. Spul was super strak. Dat hij wat rommelig overkwam en het duidelijk een beunhaas was maakte zijn werk meer dan goed in vertrouwen. Website zag er goed uit, recensies waren goed.

Na alles doorgenomen te hebben incl budget, was alles geen probleem. Alles kan. Laat maar zien wat voor patroon en kleur je in gedachten hebt en dan gaat het gebeuren. En eerlijk is eerlijk. Het technische gedeelte en het hefdak erin zetten was “zo” gebeurd binnen 2 maanden. En t zag er goed uit.
Ok het was wat vervelend dat hij geen contact hield over het verloop en het af en toe stil lag omdat hij op mij wachtte omdat hij vergeten was wat ik daar nou precies mee wilde of op een bestelling die fout bleek. Maar afijn. Aardige vent. Werk was verder ok. Planning en klantcontact was gewoon niet zo zijn ding denk je dan. Maar ach. Als t uitloopt waar kun je t dan over hebben. Maand of 2??
Afijn. Technisch klaar en voor het interieurombouw een maand of 3 realistisch?
Ja zoiets zou moeten lukken. September 2021 hebben we t dan over.
Ik heb in augustus contact gezocht en hij vertelde mij dat september wat krapjes werd maar oktober moest t toch zeker klaar zijn. Oktober kwam en ging. Hij moest van pand verhuizen en had wat prive ellende dus ik begreep dat wel en ik heb behalve om een update van de lopende rekening nergens om gezeurd. Van zijn kant bleef het stil en ik heb die lopende rekening echt uit hem moeten trekken. Daar ben ik vanaf september tot november elke 2 weken een keer om geweest.
In november had ik die en de bus schoof op vanwege z’n ellende en verhuizing. Ok vooruit ik ben de kwaaiste niet. Van september tot januari liep t uit en ik heb nérgens moeilijk over gedaan. Ik zat ondertussen bijna een jaar zonder huis en betaalde fijn voor de bus.

Ik had ondertussen (mede door de spanningen veroorzaakt door het geen eigen plek hebben en inactief zijn in langere termijn planning) ook een scheiding achter de rug. De kosten van de bus liepen ook lekker door plus dat ik de bus van mn ex moest terugkopen voor de geschatte waarde van ná de ombouw terwijl ik hem eigenlijk zelf al betaald had en de ombouw zelf ook voor mij is. Neem haar niks kwalijk maar wel duur. 35000+ inmiddels doorlopende verzekering/wegenbelasting/aanschaf, ombouw en vergoeding waarde. Daar had ik een bijna nieuwstaat af Van van kunnen kopen.
Ik leef al een jaar bij vrienden en familie die ik elke keer moet zeggen: “ja nog even echt nog even” Of in tentjes en hotels. Maar he. Ik ben ik. Always look on the bright side of life, vertrouwen in de mensheid. Komp goed.

Het is nou 16 januari dus hoelang kon het nu nog duren.
Ik bel hem op en “nou…. Ik moet nog wel even weten wat voor lampjes en waar voor ik verder kan want dat moet achter de panelen natuurlijk…” 1 dat had hij op moeten schrijven want dat was al vanaf eind mei bekend maar 2 dat betekende dat de panelen en bekabeling er dus nog steeds niet in zat.

Maar goed. Mn onvrede uitgesproken zonder boos te zijn en hem tat actie gemaand want t liep nou echt wel uit de klauwen.
Lampjes laten zien. Ging hij dezelfde avond meteen bestellen. Komt goed. Als ie die binnen had zou je t over weken hebben niet maanden. Alles was binnen behalve dat.

Eind maart. Níks gebeurd! Zelfs de lampjes en greepjes waren nog niet besteld. Dus ik langs en nu wel echt nijdig geworden maar niet onredelijk. Ik snap dat zelfs met de beste wil je nu niet binnen een dag de boel af kan hebben. Maar ik wilde nu wel een einddatum waar hij zich aan ging houden. Dat was op maandag..

“Ja dat ligt een beetje eraan”
Ok waar ligt dat aan?
“Nou aan hoelang de timmerman nodig heeft en de bestelling”
Ok wanneer kun je dat van hem horen?
“Vanavond nog”
Ok en de datum?
“Morgen”
En toen zei ik nog, want ik plan veel voor mn werk en weet hoe dat vaak gaat, als we nou vrijdag doen. Dan heb je nog een paar dagen om alles langs te lopen en evt bestellingen te updaten en mee te rekekenen.
“Vrijdag is goed” Hij stemde er g€&@*#! zelf mee in en ik gaf hem de mogelijkheid om dat nog wat in de toekomst te schuiven want ik wilde een reëel antwoord en dat kan alleen met een reeël tijdsbestek voor die berekening. Ik begrijp dat.
“Nee vrijdag is goed!”
Ok dan hoor ik JOU vrijdag met de datum.

Je raad t. Vrijdag niks. Ja een appje met bel me morgen (ZATERDAG) maar even. Ik gaf aan dat ik wel vaak genoeg gebeld had en dat dat zijn werk is mij op de hoogte te houden en dat we dat zo maandag afgesproken hadden.
Afijn. Je raad t al….
MAANDAG!! toch zelf maar contact op genomen. Dit liep hoog op want ik kan een hoop hebben maar dit riekt naar echt doelbewust een loopje met me nemen.
En daar kan ik heel slecht tegen.
Uiteindelijk kwam hij met anderhalve maand. Tis nou 26 Maart.
Dus natuurlijk bleef het doodstil de 2e week van Mei en heb ik eergisteren zelf maar weer gebeld. Ergens hoop je dan dat het wel echt bijna klaar is.
Maar nee. Nog niet eens verder gegaan.
En als ik dan zeg nou het spijt me maar dit lijkt echt nergens op we gaan er mee stoppen nog boos worden op mij dat IK geen rekening hou met iemand z’n persoonlijke omstandigheden…..

9 maanden over de eerste streefdatum, met alle ellende die dat voor mij inhield (Ik had mijn huis verkocht een dik jaar geleden zoals eerder vermeld op basis van dit plan + de rest eerder aangehaald), ben ik voor het eerst boos en dwingend geworden, en dan heb IK geen begrip voor iemand zn prive misere.

Dus ik heb nu om een gespecificeerde rekening van de gebruikte materialen gevraagd en ben zelfs nog zo dat ik daar best een beetje voor de moeite bij wil doen en dan is t klaar. Ik heb er een hard hoofd in dat ik die vlot ga krijgen en dat hij dan ook nog een eerlijke rekening gaat sturen. Maar goed. Daar ga ik nog niet op vooruit lopen.

Les geleerd:
Voor je ergens aan begint: Alles zwart op wit incl. Deadline en een offerte van de te gebruiken materialen op voorhand.
Alleen een uiterlijk budget is niet genoeg want bij tussentijds opbreken heb je dus niks. En bij twijfel meteen de stekker eruit. Had ik dit in oktober gedaan had t me misschien wel niks meer of minder gekost maar had ik nu wel 8 maanden verder geweest in t proces. Al moet ik zeggen dat door de wachttijden overal je natuurlijk ook zo 3mnd verder bent voor ze ergrns anders plek hebben en beginnen. Dat is 1 van de redenen die ik mee nam om toch maar weer dat maandje te wachten.

En nou weer zonnig de toekomst in.
Dus: Wie heeft er een betrouwbaar en betaalbaar adres om een half omgebouwde bus af te maken? \:D/
Laatst gewijzigd door Vrrrroem8 op 12 mei 2022 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525iE61

Re: Teleurgesteld en op zoek naar een ombouwbedrijf.

#2 Bericht door Cor » 12 mei 2022 13:42

Ik denk niemand, want niemand heeft enig idee wat er aan dat ding nog moet gebeuren. Laswerk? spuiten, interieur, electronica, TV, bed, stoelen, dakverhoging?
Geen enkel idee.
Cor

Vrrrroem8
Echte Vanner!
Echte Vanner!

#3 Bericht door Vrrrroem8 » 12 mei 2022 13:54

Interieur/isolatie/bekleding en Electra binnen. En een standkachel op diesel.

En bij camperbedrijven zit dat meestal bij 1 bedrijf. Dat zij voor bepaalde klusjes iemand van buitenaf bijhalen dan wel wegbrengen maakt voor mij niet uit.
Hij is wel iets verder dan dit nu maar t is wel voornamelijk afwerken en electra.
Bed en keukenblok hoeft niet die komen later die zijn al deels af en ga ik terplekke beoordelen of ik daar zelf wat in wil doen of later nog uitbesteed.
Bijlagen
3181AF53-44D5-4F87-A9D1-90C408AB7836.jpeg
3181AF53-44D5-4F87-A9D1-90C408AB7836.jpeg (242.12 KiB) 39 keer bekeken
197231E8-9029-4A63-8081-133E1F0B8414.jpeg
197231E8-9029-4A63-8081-133E1F0B8414.jpeg (209.76 KiB) 39 keer bekeken
29D5E4B9-6F7C-40A3-BA30-8702315BA6BC.jpeg
29D5E4B9-6F7C-40A3-BA30-8702315BA6BC.jpeg (125.66 KiB) 39 keer bekeken
1D00CC42-C3C6-444B-9531-DE974B931741.jpeg
1D00CC42-C3C6-444B-9531-DE974B931741.jpeg (153.11 KiB) 39 keer bekeken
0CACE6D9-F9C6-4675-8D93-CEDC404CA719.jpeg
0CACE6D9-F9C6-4675-8D93-CEDC404CA719.jpeg (146.21 KiB) 39 keer bekeken
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide

RoelK5
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevrolet

#4 Bericht door RoelK5 » 12 mei 2022 19:35

Jeetje, wat een verhaal. Maar ik kan je er niet mee helpen. Succes met de afbouw.
'96 Chevrolet Express 1500 Transcar 2000 se

Patrick G20
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevy G20

#5 Bericht door Patrick G20 » 12 mei 2022 20:42

Je hebt er van die figuren bij die overal verstand van hebben maar niks waarmaken. Is gewoon klote. Probeer gewoon verder te zoeken. Zit heus wel ergens een betrouwbaar figuur tussen. Succes.
Chevy Van G20 5.7 TBI V8 1989.
Chevrolet Caprice 5.0 V8 1987.
Suzuki gsxr1100w 1995.

Plaats reactie