Wie kent deze chevy.
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 22 dec 2018 22:37
- Ik rij een: Chevy G20
Re: Wie kent deze chevy.
Je hebt er nogal opgeknald.
Is dan wel weer fijn als er weer een hoop werkt zoals het hoort. Ben je er al uit waar het relais voor is?
Is dan wel weer fijn als er weer een hoop werkt zoals het hoort. Ben je er al uit waar het relais voor is?
Chevy Van G20 5.7 TBI V8 1989.
Chevrolet Caprice 5.0 V8 1987.
Suzuki gsxr1100w 1995.
Chevrolet Caprice 5.0 V8 1987.
Suzuki gsxr1100w 1995.
Re: Wie kent deze chevy.
Nee daar ben ik niet aan toe gekomen nog.
Vandaag de eerste trip naar luxemburg gedaan. Opzich houd de bus zich goed. Ook met hellingen. Het enige wat me zorgen baart is een vibratie zo rond de 50 op een bepaald toerental en gas stand die een versnelling later tussen de 70-80 weer is met gevoelsmatig de zelfde gasstand en toerental. Voelt een beetje als een bak ding.
Dat de koppeling slecht wordt.
Verder had ik 1 keer dat ik het idee had dat de bus op lpg en benzine tegelijk liep. Na handmatig omschakelen, auto gaat zowieso niet, viel hij uit. Liep stationair niet en ondanks de lpg stand rook ik benzine. Daarna nog een keer omgeschakeld en geen last meer van. Een slechte relais?
Verder is de temperatuur nu veel hoger maar ik heb het idee dat hij teveel en te snel zakt bij onbelast. Nu keek ik en de fan draait constant. Ook als hij koud is.
Nou weet ik dat een kapotte ecm temp sensor hiervoor kan zorgen. Dat hij constant warm geeft op de ecm. Maar dat zou t hoge stationair wat hij eerst had tegenspreken.
Iemand eerder zowat gehad?
Vandaag de eerste trip naar luxemburg gedaan. Opzich houd de bus zich goed. Ook met hellingen. Het enige wat me zorgen baart is een vibratie zo rond de 50 op een bepaald toerental en gas stand die een versnelling later tussen de 70-80 weer is met gevoelsmatig de zelfde gasstand en toerental. Voelt een beetje als een bak ding.
Dat de koppeling slecht wordt.
Verder had ik 1 keer dat ik het idee had dat de bus op lpg en benzine tegelijk liep. Na handmatig omschakelen, auto gaat zowieso niet, viel hij uit. Liep stationair niet en ondanks de lpg stand rook ik benzine. Daarna nog een keer omgeschakeld en geen last meer van. Een slechte relais?
Verder is de temperatuur nu veel hoger maar ik heb het idee dat hij teveel en te snel zakt bij onbelast. Nu keek ik en de fan draait constant. Ook als hij koud is.
Nou weet ik dat een kapotte ecm temp sensor hiervoor kan zorgen. Dat hij constant warm geeft op de ecm. Maar dat zou t hoge stationair wat hij eerst had tegenspreken.
Iemand eerder zowat gehad?
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
- Cor
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Berichten: 11195
- Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
- Ik rij een: BMW525iE61
- Locatie: Drenthe
Re: Wie kent deze chevy.
Een slecht relais?
Denk het niet, eerder een door dat relais bediende klep die blijft hangen.
De fan is, dacht ik van het type met een visco koppeling er in, en die draait altijd wat mee; dat kan je controleren door ,als de motor uit is, te proberen of je de fan mat de hand kunt verdraaien; als er een visco koppeling in zit, dan kan je hem verdraaien, al voel je wel weerstand.
Die koppeling moet pas vast gaan zitten als die verwarmd wordt door de koellucht door de radiateur, en dan pas bij 80* + of zo; dat hoor je dan ook heel duidelijk. Normaal gesproken alleen bij langzaam file rijden, of berg-op.
Kan je hier wat mee?
Cor
Denk het niet, eerder een door dat relais bediende klep die blijft hangen.
De fan is, dacht ik van het type met een visco koppeling er in, en die draait altijd wat mee; dat kan je controleren door ,als de motor uit is, te proberen of je de fan mat de hand kunt verdraaien; als er een visco koppeling in zit, dan kan je hem verdraaien, al voel je wel weerstand.
Die koppeling moet pas vast gaan zitten als die verwarmd wordt door de koellucht door de radiateur, en dan pas bij 80* + of zo; dat hoor je dan ook heel duidelijk. Normaal gesproken alleen bij langzaam file rijden, of berg-op.
Kan je hier wat mee?
Cor
Re: Wie kent deze chevy.
Ja stom zeg. Op mn jeep zit die ook. Had ik helemaal overheen gekeken. Die lijkt normaal te draaien met de hand. Toch raar. Hoe staan de andere g20 meters normaal.
De mijne staat tussen het 2e en 3e (midden meter) streepje meer richting de 3e.
Als ik echter stil sta zakt hij terug op de 2e.
Ervanuit gaande dat het streepje met 100 de eerste is en 260 de 5e.
Ik zal dat eens gaan meten met de thermometer.
De mijne staat tussen het 2e en 3e (midden meter) streepje meer richting de 3e.
Als ik echter stil sta zakt hij terug op de 2e.
Ervanuit gaande dat het streepje met 100 de eerste is en 260 de 5e.
Ik zal dat eens gaan meten met de thermometer.
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Re: Wie kent deze chevy.
In ieder geval even 750km proefgereden.
Ben bang dat ik toch de hele bekabeling maar onder handen ga nemen. De laadstroomkabel van de dynamo brak af en zag 100km voor thuiskomst in ene de voltmeter teruglopen. Gelukkig genoeg gereedschap bij dus even later reed hij weer. Alleen daarna deden de koplampen het niet meer. Zowel dim als grootlicht niet. Dus op stadslicht naar huis gereden. Achter doet het nog wel.
De cc doet het maar valt langzaam terug en na een minuut op 10 valt hij helemaal weg. Dus zal eens wat slangen gaan vervangen.
Geeft in ieder geval mooie plaatjes zo’n bus
Ben bang dat ik toch de hele bekabeling maar onder handen ga nemen. De laadstroomkabel van de dynamo brak af en zag 100km voor thuiskomst in ene de voltmeter teruglopen. Gelukkig genoeg gereedschap bij dus even later reed hij weer. Alleen daarna deden de koplampen het niet meer. Zowel dim als grootlicht niet. Dus op stadslicht naar huis gereden. Achter doet het nog wel.
De cc doet het maar valt langzaam terug en na een minuut op 10 valt hij helemaal weg. Dus zal eens wat slangen gaan vervangen.
Geeft in ieder geval mooie plaatjes zo’n bus

- Bijlagen
-
- 9C97F465-5C01-43C0-89EB-CF04EC647FD4.jpeg (81.66 KiB) 1495 keer bekeken
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 22 dec 2018 22:37
- Ik rij een: Chevy G20
Re: Wie kent deze chevy.
Heb je de zekeringskast ook al schoongemaakt? Zoals ik al zei.
Bij die van mij (en de meeste denk ik) was die flink geoxideerd omdat er toch regenwater in de buurt van de accu komt en kan binnendringen via de bedrading.
Maar zoals te zien is op jou foto's is het wel een behoorlijke warboel met de bedrading.
Daar zal je nog wel even zoet mee zijn.
Bij die van mij (en de meeste denk ik) was die flink geoxideerd omdat er toch regenwater in de buurt van de accu komt en kan binnendringen via de bedrading.
Maar zoals te zien is op jou foto's is het wel een behoorlijke warboel met de bedrading.
Daar zal je nog wel even zoet mee zijn.
Chevy Van G20 5.7 TBI V8 1989.
Chevrolet Caprice 5.0 V8 1987.
Suzuki gsxr1100w 1995.
Chevrolet Caprice 5.0 V8 1987.
Suzuki gsxr1100w 1995.
Re: Wie kent deze chevy.
Ga ik morgen aan beginnen. Ben ff bus moe.
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Re: Wie kent deze chevy.
De zekeringenkast is denk nog niet heel lang geleden vervangen. Ziet er proper en relatief nieuw uit.
De connector op t schutbord zit goed dicht met teer en lijkt prima waterdicht.
Ben erachter als ik de +pin en die naar de koplamp overbrug op de stekker van de schakelaar, dat de boel gewoon werkt. Ik vermoed een kapotte lichtschakelaar.
Aangezien dit een beetje een opknaptopic aan het worden is, is het mij ook prima als de naam en of plek gewijzigd wordt trouwens. Mocht dat de voorkeur hebben.
De connector op t schutbord zit goed dicht met teer en lijkt prima waterdicht.
Ben erachter als ik de +pin en die naar de koplamp overbrug op de stekker van de schakelaar, dat de boel gewoon werkt. Ik vermoed een kapotte lichtschakelaar.
Aangezien dit een beetje een opknaptopic aan het worden is, is het mij ook prima als de naam en of plek gewijzigd wordt trouwens. Mocht dat de voorkeur hebben.
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Re: Wie kent deze chevy.
Zwarte lowtop mark III.
En de plek geen idee. Waar staan normaal de lopende opknaptopics?
En de plek geen idee. Waar staan normaal de lopende opknaptopics?
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
- Cor
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Berichten: 11195
- Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
- Ik rij een: BMW525iE61
- Locatie: Drenthe
Re: Wie kent deze chevy.
Ik zal er morgen even naar kijken
Cor
Cor
Re: Wie kent deze chevy.
Lichtschakelaar open gehad, schoongemaakt en de contacten waar behoorlijk patina op zat opgeschuurd. Contactspray erdoor, boel dichtgebouwd en tadaa...er is weer licht.
Ik vat alleen nog niet helemaal, maar dat was ervoor ook al, dat met het licht aan meestal mn knipperlichten heeel langzaam knipperen. Licht uit doen ze het weer op normale snelheid. Iemand een idee?
Ik vat alleen nog niet helemaal, maar dat was ervoor ook al, dat met het licht aan meestal mn knipperlichten heeel langzaam knipperen. Licht uit doen ze het weer op normale snelheid. Iemand een idee?
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
- Cor
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Berichten: 11195
- Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
- Ik rij een: BMW525iE61
- Locatie: Drenthe
Re: Wie kent deze chevy.
Ik neem aan dat dit met een niet-draaiende motor gebeurt. Bij draaiende motor is het voltage altijd 1,5 tot 2 volt hoger.
In elk geval is dit doordat er te weinig spanning beschikbaar is om ze normaal te laten knipperen, en de koplampen trekken dan de spanning omlaag.
Dus ergens in het licht circuit zit een weerstand, die voor die te lage spanning zorgt.
Zoeken, mar dat kan best lastig zijn.
Check ook je min draden aan accu en naar de carrosserie, die willen ook nog wel eens opspelen.
Cor
In elk geval is dit doordat er te weinig spanning beschikbaar is om ze normaal te laten knipperen, en de koplampen trekken dan de spanning omlaag.
Dus ergens in het licht circuit zit een weerstand, die voor die te lage spanning zorgt.
Zoeken, mar dat kan best lastig zijn.
Check ook je min draden aan accu en naar de carrosserie, die willen ook nog wel eens opspelen.
Cor
Re: Wie kent deze chevy.
Nee dat is met lopende motor. Vooral rechts heeft t bijna altijd. Links iets minder.
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Re: Wie kent deze chevy.
Chevy 20 '90 5.7 v8
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide
Jeep wj 4.7 v8
Harley 48
Harley Streetglide