Verlichting links

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
SVG20
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: Chevy G20

Verlichting links

#1 Bericht door SVG20 » 23 sep 2021 14:13

Hallo,

Ik vroeg me af of iemand wat meer licht kan schijnen (pun intended) op de bedrading van Chevy Vans. De linker koplamp van mijn Chevy Van doet het niet, en de rechter lamp wel. Ik heb de lamp al vervangen, maar geen verschil. Enigszins opmerkelijk is dat als ik het groot licht aan doe, deze lamp het ineens wel doet. Heeft iemand een suggestie waarom de lamp het niet doet met normaal licht, maar wel met groot licht?

FYI; ik heb een Chevy van Explorer G20 uit 1994, en ik kan me voorstellen dat niet alles onder de motorkap meer origineel is. Maar evt richting waar ik moet zoeken zou enorm helpen!

Tijdens het afgelopen weekend viel me op dat de spotjes in de binnenkant aan de linkerkant het ook niet doen. Ook een lampje verwisseld en toen deed deze het ook nog niet. Maar ik vermoed dat dit niet perse gerelateerd is..

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525iE61

Re: Verlichting links

#2 Bericht door Cor » 23 sep 2021 19:39

Er is geen verschil in de bedrading links of rechts voor de dim, of groot licht lampen, ze zijn niet apart gezekerd, sterker nog, ze zijn helemaal niet gezekerd, anders dan met de algemene bi-metalen automaat in de schakelaar, dus je moet de probleem zoeken in de bedrading tussen de lampvoet en de dimschakelaar.
Ergens een draadbreuk, of vervuild contact.
Cor

Plaats reactie