Hoi, hier even een vraagje over het keuren van mijn bus...schoolbus.
Ik heb 'geen' reservewiel en volgens mij is dat wel nodig voor de keuring.
Nu kan ik een advertentie vragen voor wie een velg of velg compleet met band heeft liggen...maar omdat ik net op het forum zit mag dat nog niet
Dus is de vraag simpel...heeft iemand een velg te leen voor de keuring.
Ik woon in Noord-Holland in Heerhugowaard.
Truck gegevens...
GMC Vandura 3500 (schoolbus)
De bandenmaat is 245/75 R16steek is 170mm zou mooi zijn voor de keuring.
Mochten er toch nog andere oplossingen zijn dan verneem ik dat graag.
Vriendelijke groet Tim
Velg/band tbv keuring
Velg/band tbv keuring
- Bijlagen
-
- 2A956761-8AC8-4732-AFEE-82D25735EE20_4_5005_c.jpeg (41.39 KiB) 2342 keer bekeken
-
- 80738A0F-987D-40ED-9D79-8DB052F7C5A5_4_5005_c.jpeg (31.22 KiB) 2342 keer bekeken
-
- 541A166D-9726-4EE3-8BB0-A47992B2203B_4_5005_c.jpeg (35.07 KiB) 2342 keer bekeken
- Cor
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Ik rij een: BMW525i
Re: Velg/band tbv keuring
Ik snap je vraag wel, en inderdaad, dit was altijd een voorwaarde; maar al jaren worden er personenauto's toegelaten die geen reservewiel hebben, omdat er een gastank is geplaatst bv.
Mijn buurman heeft een fabrieks-gas auto (VW) op CNG (aardgas dus) en die worden af fabriek zonder reservewiel geleverd, er is gewoon geen ruimte voor; in plaats daarvan kreeg hij zo'n spuitbusje met gecomprimeerd gas; dat schiet ook niet op. En veel vrachtwagens hebben geen reservewiel, als er een lekke band is, dan is die meestal stuk gereden, en wordt er een bandendienst ingeschakeld om de band te vervangen.
Dus als je de keuring wilt regelen, dan zou ik even overleggen met de RDW, en stellen dat deze wagen geen reserve heeft, en er ook geen plaats voor is.
Maar als je evengoed een reserve wilt, dan is dat geen probleem hoor; misschien kan je te biecht bij de ambulance onderhoudsdienst (Emergency vehicles, was dat vroeger, weet nie wie dat nu doet.)
Mijn buurman heeft een fabrieks-gas auto (VW) op CNG (aardgas dus) en die worden af fabriek zonder reservewiel geleverd, er is gewoon geen ruimte voor; in plaats daarvan kreeg hij zo'n spuitbusje met gecomprimeerd gas; dat schiet ook niet op. En veel vrachtwagens hebben geen reservewiel, als er een lekke band is, dan is die meestal stuk gereden, en wordt er een bandendienst ingeschakeld om de band te vervangen.
Dus als je de keuring wilt regelen, dan zou ik even overleggen met de RDW, en stellen dat deze wagen geen reserve heeft, en er ook geen plaats voor is.
Maar als je evengoed een reserve wilt, dan is dat geen probleem hoor; misschien kan je te biecht bij de ambulance onderhoudsdienst (Emergency vehicles, was dat vroeger, weet nie wie dat nu doet.)
Re: Velg/band tbv keuring
Hoi Cor, duidelijk, ik zal morgen de ruw even bellen.
En wellicht vind ik tussentijds nog het een en ander aan velgen en banden.
En wellicht vind ik tussentijds nog het een en ander aan velgen en banden.