omkeuren naar vrachtauto?
-
- Bewezen Vanner
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 25 jun 2011 01:41
- Ik rij een: C30 Dually
- Locatie: Zeeland
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Het is gelukt hoor een ex ambu, g30 dus , om te keuren naar
een vrachtwagen. Technisch max massa is aangepast naar
3700kg.
Dat is de belangrijkste voorwaarde voor omkeuring. Aangetoont
met het vierde cijfer wat de gvw massa weergeeft.
Een g20 zal dus nooit gaan, bijna alles met 30 wel.
een vrachtwagen. Technisch max massa is aangepast naar
3700kg.
Dat is de belangrijkste voorwaarde voor omkeuring. Aangetoont
met het vierde cijfer wat de gvw massa weergeeft.
Een g20 zal dus nooit gaan, bijna alles met 30 wel.
Groeten Supertruckje
BMW 732iA kwart tarief a 120€
Suburban diesel geschorst
Van G20 diesel geschorst
C30 Dually met C rijbewijs op LPG en kwarttarief a 120€
BMW 732iA kwart tarief a 120€
Suburban diesel geschorst
Van G20 diesel geschorst
C30 Dually met C rijbewijs op LPG en kwarttarief a 120€
- bullie
- Bewezen Vanner
- Berichten: 1373
- Lid geworden op: 26 mar 2006 13:36
- Ik rij een: Auto
- Locatie: velden
- Contacteer:
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Mocht je hem ooit willen verkopen beperk je jezelf natuurlijke weer wel met een Van op c rijbewijs.
- starcraft 1987
- Bewezen Vanner
- Berichten: 9338
- Lid geworden op: 18 jun 2007 13:00
- Ik rij een: Chevy Van
- Locatie: deventer
- Contacteer:
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Best interessant. Hoeveel zitplaatsen heb je op kenteken? Een tussenschot is ook nog steeds verplicht denk ik? Heb zelf een Ford F250 crew cab - pick up gehad, ook op vrachtwagen kenteken.
Wel opletten dat je niet een milieuzone inrijdt zonder ontheffing. Aangezien je zeker geen Euro 5 of zelf 6 motor hebt. Een boete kost € 234,-
Wel opletten dat je niet een milieuzone inrijdt zonder ontheffing. Aangezien je zeker geen Euro 5 of zelf 6 motor hebt. Een boete kost € 234,-
Rick
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Hey Supertruck, vertel; nog eens wat meer, hoe heb je het gedaan, waar gekeurd en wat zeggen RDW , belastingdienst en verzekering er van ?Supertruck schreef:Het is gelukt hoor een ex ambu, g30 dus , om te keuren naar
een vrachtwagen. Technisch max massa is aangepast naar
3700kg.
Dat is de belangrijkste voorwaarde voor omkeuring. Aangetoont
met het vierde cijfer wat de gvw massa weergeeft.
en wat kostte het allemaal ?
Heel goed van je dat je hebt doorgezet, eindelijk iemand met overtuiging en lef !
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
-
- Bewezen Vanner
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 25 jun 2011 01:41
- Ik rij een: C30 Dually
- Locatie: Zeeland
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Beetje late reactie, maar niet veel meer te vinden hier... en op andere forum's.
Hij is uiteindelijk niet daadwerkelijk op vrachtwagen gezet maar op het camperkenteken aangezien
mij het er alleen bij de aanschaf van de G30 erom ging of vrachtwagen mogelijk was. Als camper
bracht hij geld op wat op vrachtwagen de vraag zou zijn.
Waar ze naar kijken bij het rdw is:( involgorde...)
Technisch max massa meer dan 3500KG?
Laadgedeelte wat aan bepaalde afmetingen moet voldoen
Op remmenbank of die voldoende remvermogen heeft
Dode hoek spiegels aanwezig?
Alles met ja is goedkeur( kan iets vergeten zijn, maar geloof het niet)
Er zat een tussenschot in( ex ambu) en dus maar twee zitplaatsen, rest was camper ingericht.
Het ging dus om de 3700 kg , rest is peanuts.
RDW Roosendaal, maar opzich zijn overal de regels gelijk.
Komend najaar of begin volgend jaar zoek ik weer een G30 om het voor het echtje te doen.
Twee voor stoelen, 1 bank en zo geplaatst dat er genoeg laadruimte overblijft voor de wet, plexi glas tussenschot wat dan toch nog iets van ruimte doet denken.
Hij is uiteindelijk niet daadwerkelijk op vrachtwagen gezet maar op het camperkenteken aangezien
mij het er alleen bij de aanschaf van de G30 erom ging of vrachtwagen mogelijk was. Als camper
bracht hij geld op wat op vrachtwagen de vraag zou zijn.
Waar ze naar kijken bij het rdw is:( involgorde...)
Technisch max massa meer dan 3500KG?
Laadgedeelte wat aan bepaalde afmetingen moet voldoen
Op remmenbank of die voldoende remvermogen heeft
Dode hoek spiegels aanwezig?
Alles met ja is goedkeur( kan iets vergeten zijn, maar geloof het niet)
Er zat een tussenschot in( ex ambu) en dus maar twee zitplaatsen, rest was camper ingericht.
Het ging dus om de 3700 kg , rest is peanuts.
RDW Roosendaal, maar opzich zijn overal de regels gelijk.
Komend najaar of begin volgend jaar zoek ik weer een G30 om het voor het echtje te doen.
Twee voor stoelen, 1 bank en zo geplaatst dat er genoeg laadruimte overblijft voor de wet, plexi glas tussenschot wat dan toch nog iets van ruimte doet denken.
Groeten Supertruckje
BMW 732iA kwart tarief a 120€
Suburban diesel geschorst
Van G20 diesel geschorst
C30 Dually met C rijbewijs op LPG en kwarttarief a 120€
BMW 732iA kwart tarief a 120€
Suburban diesel geschorst
Van G20 diesel geschorst
C30 Dually met C rijbewijs op LPG en kwarttarief a 120€
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
- Ik rij een: Dodge
- Locatie: Terneuzen
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Ik heb nog een xl in de aanbieding. Dus genoeg laadruimte over
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
-
- Gevorderde Vanner!
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 15 okt 2016 09:06
- Ik rij een: Chevy Van
- Locatie: almkerk
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Heeft iemand nog wat meer info of ervaring wat betreft het omkeuren van een G30 naar vrachtwagen?
Ik wil m'n G20 gaan verkopen en een G30 lowtop gaan kopen.
Maar dan wel op vrachtwagen kenteken.
Ik heb al een beetje rond lopen neuzen op ovi.rdw.nl en bij assen zie ik dat de wettelijk toegestaande aslast bij elkaar opgeteld rond de 4000kg ligt.
Dan moet hij toch op vrachtwagen kenteken te krijgen zijn?
Ik wil m'n G20 gaan verkopen en een G30 lowtop gaan kopen.
Maar dan wel op vrachtwagen kenteken.
Ik heb al een beetje rond lopen neuzen op ovi.rdw.nl en bij assen zie ik dat de wettelijk toegestaande aslast bij elkaar opgeteld rond de 4000kg ligt.
Dan moet hij toch op vrachtwagen kenteken te krijgen zijn?
Chevy Van G30 6.5 1995
- Cor
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Berichten: 11376
- Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
- Ik rij een: BMW525i
- Locatie: Drenthe
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Daar zijn al een paar bladzijden over geschreven hierboven...
In principe kan een G30 op vrachtwagen kenteken, maar ik zou even te rade gaan bij de RDW (per Email naturlijk!) en dit voorleggen; je hoeft niet perse te refereren naar de Chevy, maar naar een voertuig dat een originele toelating heeft van > 3500 kg, en dat je nu weer op vrachtwagen wilt hebben , omdat je nu een C rijbewijs hebt.
Er zijn beperkingen, maar die zullen ze dan wel moeten opsommen, bv een begrenzer en extra spiegels, dat soort spul.
Mijn camper van max 6980 kg op kenteken heeft ook een vrachtwagen kenteken (BL-ZH-..) maar ik ben er nooit op gecontroleerd. en hij werd destijds achter elkaar goedgekeurd bij de RDW zoals hij uit Duitsland kwam, waar ik toen woonde.
Cor
In principe kan een G30 op vrachtwagen kenteken, maar ik zou even te rade gaan bij de RDW (per Email naturlijk!) en dit voorleggen; je hoeft niet perse te refereren naar de Chevy, maar naar een voertuig dat een originele toelating heeft van > 3500 kg, en dat je nu weer op vrachtwagen wilt hebben , omdat je nu een C rijbewijs hebt.
Er zijn beperkingen, maar die zullen ze dan wel moeten opsommen, bv een begrenzer en extra spiegels, dat soort spul.
Mijn camper van max 6980 kg op kenteken heeft ook een vrachtwagen kenteken (BL-ZH-..) maar ik ben er nooit op gecontroleerd. en hij werd destijds achter elkaar goedgekeurd bij de RDW zoals hij uit Duitsland kwam, waar ik toen woonde.
Cor
-
- Gevorderde Vanner!
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 15 okt 2016 09:06
- Ik rij een: Chevy Van
- Locatie: almkerk
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Bedankt voor je reactie cor, ik heb alle pagina's hier nagelezen volgens mij.
Maar echt ervaringen van mensen die het gedaan hebben kon ik niet vinden.
Als hij in Duitsland op >3500kg staat dan is het geen probleem om dat over te zetten naar een Nederlands kenteken.
Ik kwam echter een verhaal tegen hier van iemand die er een jaar mee bezig is geweest maar het niet voor elkaar heeft gekregen.
Maar echt ervaringen van mensen die het gedaan hebben kon ik niet vinden.
Als hij in Duitsland op >3500kg staat dan is het geen probleem om dat over te zetten naar een Nederlands kenteken.
Ik kwam echter een verhaal tegen hier van iemand die er een jaar mee bezig is geweest maar het niet voor elkaar heeft gekregen.
Chevy Van G30 6.5 1995
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
- Ik rij een: Dodge
- Locatie: Terneuzen
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Ik denk dat het makkelijker zal gaan als je met een brief van gm komt met het maximum gewicht.
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
-
- Gevorderde Vanner!
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 15 okt 2016 09:06
- Ik rij een: Chevy Van
- Locatie: almkerk
Re: omkeuren naar vrachtauto?
Gelukt 
M'n Chevy G30 mag nu 3901kg wegen.
En inderdaad met een brief van GM was het geen enkel probleem.

M'n Chevy G30 mag nu 3901kg wegen.
En inderdaad met een brief van GM was het geen enkel probleem.
Chevy Van G30 6.5 1995
-
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 22 dec 2018 22:37
- Ik rij een: Chevy G20