Mis onderdelen voor vacuum, maar wat?

Alle vragen, die niet in de andere categorieën geplaatst kunnen worden.
Gesloten
Bericht
Auteur
Whizzer
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Ik rij een: Chevy G20

Mis onderdelen voor vacuum, maar wat?

#1 Bericht door Whizzer » 09 jan 2011 19:09

Grmbl.. Net een heel mooi verhaal staan, ram ik op de verkeerde knop.. Goed, opnieuw:

Vandaag liet het weer het toe en had ik eindelijk eens tijd om wat te klussen aan de Van. Nog steeds wil ik de kachel wat beter bedienen en ook graag een werkende cruise control. Beiden hebben schijnbaar iets met vacuum te maken te hebben, dus dat maar eens nakijken...

Met één van Cor's gescande pagina's ben ik aan de gang gegaan en begonnen met slang "I". Deze moet richting de vacuumbol lopen. Motorkap open, ruitenwisservloeistoftankje eruit en voila! het uiteinde van dat slangetje met niets er op aangesloten... :-k :-k

Dus vervolgens met een andere pagina uit zitten zoeken waar de vacuumbol moet zitten en nu begreep ik direct waarom ik 'm zo moeilijk kon vinden:
Afbeelding
Weet ik ook meteen waar die gaten voor zijn...

Wat verder zitten speuren onder de motorkap en ik denk dat ik een vermoeden heb waar het stopt:
Afbeelding

Ik heb even getest, met draaiende motor zuigt deze lucht aan, dus dat stukje werkt.

Maargoed, hoe krijg ik dit opgelost? Ik heb werkelijk geen flauw idee welke slang waarheen moet lopen. Ik kom bijvoorbeeld ook dit tegen en ik vraag me af of dat wel klopt (inclusief die slang met dat boutje net boven mijn hand):
Afbeelding

En natuurlijk bij een stukje van de cruise control zelf:
Afbeelding

Iets in mij zegt dat hier ook een slang op moet... Overigens "klikt" ie wel als ik met draaiende motor de cruise control op de hendel aan zet...

Ik heb al in het Chilton boek zitten kijken, maar dat plaatje is wat wazig gedrukt en zo klein dat ik de letters niet goed kan lezen. Anderzijds, als ik ze wel kan lezen weet ik waarschijnlijk toch maar amper wat het is en waar ik het kan vinden... :oops: :oops:

Heeft iemand wat tips, foto's of andere zinnige toevoegingen? Dat ik een vacuumbol nodig heb moge duidelijk zijn, dus die gaan we dan ook maar eens regelen...
'84 Chevy G20 5.0, waarmee "alles" kan ;)

Chevy-Franky the Van-Man
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Contacteer:

Re: Mis onderdelen voor vacuum, maar wat?

#2 Bericht door Chevy-Franky the Van-Man » 09 jan 2011 21:55

Kom maar bij Chevy-Franky langs wij fixen het wel gr Chevy-Franky
Cherokee Chief 360 78, AMC Gremlin 304 74 , 2 x Chevy-Van 350 95,Chevy PU stepside 350 94,Firebird Conv. 400 67, Firebird Transam 403 78 Bandit

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525iE61

#3 Bericht door Cor » 09 jan 2011 22:18

Die vacuüm aansluiting van de CC moet gewoon naar een willekeurige vac bron; maar dan wel een met een voorraad tankje, dus zo.n bol erbij, als opslag vat. Overigens, ook zonder dat vat moet hij ook al wel werken, als de rest goed is.
Overigens, prima post, met mooie linkjes ;-)
Cor

chevy35
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: chevy van

#4 Bericht door chevy35 » 10 jan 2011 01:39

anders een cola fles als vervanger voor de vacuumbol??
chevy van camper
5.7tbi 1993
lpg.

knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: G20 250 S6

#5 Bericht door knapestaart » 10 jan 2011 07:20

Die trekt toch samen als je die vacuüm trekt... :?

Whizzer
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Ik rij een: Chevy G20

#6 Bericht door Whizzer » 10 jan 2011 11:05

Chevy-Franky the Van-Man schreef:Kom maar bij Chevy-Franky langs wij fixen het wel gr Chevy-Franky
Dank je voor het aanbod.. Je zit alleen niet helemaal in mijn richting (nabij Den Haag), dus "even" op en neer rijden wordt lastig.. Daarbij zie ik het ook als een uitdaging het helemaal zelf op te lossen... Als ik er echt niet uit kom, weet ik je altijd nog wel te vinden...
Cor schreef:Die vacuüm aansluiting van de CC moet gewoon naar een willekeurige vac bron; maar dan wel een met een voorraad tankje, dus zo.n bol erbij, als opslag vat.
Die bol heb ik al wel geregeld. Nu is het alleen puzzelen welk type slang waarheen moet... Richting de kachelbediening moet volgens mij een andere dikte als wat richting de CC moet, of welke van die mooie slanguiteinden (2de foto) richting de vacuumbol moeten. Dat is even waar ik naar op zoek ben...

En ik ben natuurlijk ook nieuwsgierig of wat je op die 3de foto ziet wel klopt en zo niet, waar dit heen moet.. Reverse Engineering dit..
Cor schreef:Overigens, prima post, met mooie linkjes ;-)
Mooi he, al die foto's er zo in verwerkt... ;)
'84 Chevy G20 5.0, waarmee "alles" kan ;)

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur

#7 Bericht door Cor » 10 jan 2011 12:59

En ik ben natuurlijk ook nieuwsgierig of wat je op die 3de foto ziet wel klopt en zo niet, waar dit heen moet.. Reverse Engineering dit..
Dat weet ik ook niet, maar die bol moet je monteren aan een slang, die via een terugslagklep direct van je inlaat manifold af komt; dat zijn er vaak 2: een dikke die naar de rembekrachtiger gaat, en een dunnere, die ook via een terugslagklep, naar een verdeler gaat voor diverse [mechanische] vacuüm functies, zoals de kachel.
Dan zijn er nog andere vacuüm leidingen, die alleen te maken hebben met het emissie gebeuren; die moet je dus niet hebben.
Cor

maurice 1971
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: chevy van

#8 Bericht door maurice 1971 » 17 mar 2020 17:38

Kan geen foto's zien ?
maurice,
trotse eigennaar van Chevrolet Chevy Van g20 getunned, Harley Davidson Dijna FXDWG (custum), Suzuki GSX 750 es, Suzuki 1100F, heeft als hobby sleutelen aan motoren en nu ook aan mijn Chevy

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur

#9 Bericht door Cor » 17 mar 2020 19:17

Dat ligt aan photobucket die alle oude foto's niet meer laat zien, tenzij de eigenaar van die foto's een behoorlijk groot bedrag ophoest, en dat doen de meesten dus niet; ik zeker niet, dit is naar mijn mening een kwestie van geldklopperij, en de spelregels veranderen nadat het spel begonnen is.
Hierbij sluit ik dit zeer oude topic.
Cor

Gesloten