Benzineleidingen vervangen tips gevraagd

Alle vragen, die niet in de andere categorieën geplaatst kunnen worden.
Bericht
Auteur
justind
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: Chevy

Benzineleidingen vervangen tips gevraagd

#1 Bericht door justind » 19 feb 2020 17:25

Hi,

Ik heb met het lassen de tank eronderuit gehaald uit voorzorg. Nu toch alles zo open en bloot ligt en de hele van leeg en kaal is, dacht ik: waarom niet gelijk de benzineleidigen vervangen. Zien er allemaal erg verdroogd uit waar het rubber is. Waar het metaal is, zijn ze erg verroest.

Nou heb ik zelf vast wat research gedaan. Kunnen jullie mij vertellen of ik op de goede weg ben en of ik nog dingen over het hoofd zie?

- momenteel zitten er allemaal schroefkoppelingen, voorgevormde buisjes, etc op. Mijn idee is om gewoon alles te vervangen door rubberen benzineslang te kopen die bestand is tegen onze hedendaagse troep (geen e10 dat tank ik sowieso niet).
- Voorbeeld: vanaf het filter naar de tank loopt er een stuk dat bestaat uit metalen leiding en slang samen. Kan ik dit gewoon vervangen door een slang waar ik zelf een koppeling op druk zoals deze? https://www.carburateurwinkel.nl/conten ... draad.html

Ik zie op internet overal koppelingen die je er zelf op moet drukken, maar nergens van die hoge druk slangen waar de koppeling aan vast zit. Ik lees ook dat de pomp toch maar 3 bar geeft en neem aan dat winkels niet voor niets dit soort spullen verkopen als benzineslang?

Indien het allemaal goed is, dacht ik gewoon alles te vervangen tot aan de motor.

Nog tips wat ik absoluut ook mee zou moeten pakken?

Afbeelding

Plaats reactie