Elektrische open dak

Alle vragen, die niet in de andere categorieën geplaatst kunnen worden.
Plaats reactie
jeroen
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Ik rij een: Chevy g20

Elektrische open dak

Bericht door jeroen » 10 mei 2019 13:00

Oké ik heb er al op gezocht op het forum alleen ik kan geen onderwerp vinden wat gaat over een elektrisch open dak inbouwen bij een Chevy low top
Heeft iemand hier ervaring mee Ik wil er twee van gaan inbouwen bij mijn Van.
het zijn open daken van een DAF vrachtwagen deze werken op 24 volt dus ik zal er wel een omvormer tussen moeten gaan zetten.
de reden dat ik dit ga doen is zodat ik ook nog een raam aan de achterzijde kan openen want mijn ramen kunnen rondom niet open behalve dan de achterste twee maar als je die tijdens het rijden open zet krijg je natuurlijk uitlaatgassen naar binnen.
dat lijkt me ook niet zo slim en de beste optie is dan denk ik om een zonnedak of 2 in te bouwen.
Als je je afvraagt waarom mijn ramen aan de zijkant niet open kunnen is dat omdat er acrylaat ramen in zitten dit was origineel zo door de bouwer tratec gedaan.
Ik heb hier al nieuwe ramen ingezet ook acrylaat (imm dik 😁) dus wil dit ook zo laten.alle reacties en adviezen zijn welkom zit in mijn zelf wel te denken hoe moet ik dat doen met die ribbels bovenop de VAN maar dat komt wel goed.
chevy '84 5,7l \:D/ Low top natuurlijk!!

boyanka
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Dodge

Re: Elektrische open dak

Bericht door boyanka » 10 mei 2019 13:48

Op het busjes forum van vw zitten een paar ombouwers
Op mp staat het nodige aan sets te koop. Vw t5 hefdak
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.

knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: G20 250 S6

Re: Elektrische open dak

Bericht door knapestaart » 24 mei 2019 21:52

De ribben op het dak maak je plat waar het nodig is. Het dak werkt ook best op 12 volt, maar dan moet je bekabeling wat dikker zijn. Anders kun je altijd een tweede accu plaatsen, met diodebrug. Dan kun je tegelijk opladen maar in serie 24V trekken naar je dakje.

Plaats reactie