Pagina 3 van 3

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 14 apr 2019 21:10
door Patrick G20
Heb je reactie gelezen in gezocht over een adresje.
Ik reageer zo omdat ik op je reactie in gezocht niet kon reageren. Zal wel iets fout doen. Sorry.
Maar weet niet waar je woont in Brabant maar hier in Tilburg zit een goede en ervaren monteur die alleen aan Amerikanen werkt.
Is Sjef van Helvert.
Weet niet of hij hier al in adressen staat?

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 14 apr 2019 23:19
door Cor
In gezocht kan je alleen per pb reageren, dus niet publiek.
Maar zo is het ook wel OK
Cor

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 15 apr 2019 10:36
door powersofts
bedankt cor, ik wist dit dus niet.
Maar uiteraard kunnen de tips ook op dit berichtje gegeven worden.
Maar voor mij is het ok zo.

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 15 apr 2019 11:16
door Patrick G20
Bedankt Cor,
Weet ik het voor de volgende keer.👍

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 15 apr 2019 13:06
door Cor
Geeft niet hoor,maar het staat in de eerste post, en dat is een"sticky" zie hier
viewtopic.php?f=50&t=2276

deze regels:
Op geplaatste "Te koop" (en gevraagd) advertenties kan niet door andere gebruikers op het forum gereageerd worden, alleen door middel van een PB aan de adverteerder.

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 16 apr 2019 22:55
door powersofts
vandaag weer met het ontstekingstijdstip bezig geweest nadat ik zondag ook al hiermee aan het 'spelen' ben geweest.
Het ontstekingstijdstip stond tot zondag op 0 graden.
Zondag was het plan om de ontsteking te verzetten naar 6graden voorontsteking, dit alles op benzine want ik wil eerst deze nieuwe motor inrijden een 1500km op benzine en pas daarna op lpg gaan rijden.
Toen we dachten het tijdstip op 6 vóór te hebben gezet bleek de testrit heel wat beter te gaan; chevy had véél meer pit(ipv 0) alleen kreeg bij knikkergeluiden te horen op een snelheid van 65/70kmh met lichte druk op het gaspedaal.
vandaag eerst maareens gecontroleerd of de chevy toch echt wel op 6graden voorontsteking stond, dat was dus niet het geval, hij stond op ruim 8graden voorontsteking(op benzine), bijna 9.
Toen vandaag het tijdstip gezet op nét geen 6graden voorontsteking(5.5 ofzoiets :) )
en vanavond weer een testrit gemaakt...... wow... echt wat een power komt er uit de motor, nu zijn de knikkers bij 65/70km/h eigenlijk vrijwel verdwenen en de chevy trekt in een rechte lijn op.
Er is dus geen toerentalbereik waar hij zoals eerst wilde blijven hangen, voordat de overschakeling kwam.
Ik denk dat hiermee mijn probleem helemaal opgelost is.
Zelf zit ik nog een beetje te twijfelen of ik misschien toch noet ietsje minder vergroeging ga instellen, dus naar 5graden vooronsteking.
Maar omdat het zo'n minimale verdraaiing is op de verdeler denk ik dat dát heel moeilijk gaat worden om die halve graad te veranderen.
ik ben dus heel blij dat de chevy nu eindelijk loopt(op benzine) zoals het hoort.
Op lpg loopt de chevy ook hoor, heb hier een tijd geleden een 10tal km mee gereden. maar het lpg ga ik pas 'tunen' nadat de 1500km op benzine erop zitten.
De chevy loopt nu nog op euro95 en ik ben van plan om voortaan op euro98 te gaan rijden.
Aangezien ik elke dag dichtbij Essen(belgie) kom waar de belgische euro98 nóg goedkoper is dan de nederlandse euro95.
En met die belgische euro98 heb ik gelijk een hoger octaangehalte wat zeker niet slecht is voor mijn motor, toch?
en volgens mij zit in die belgische euro98 max 5% bioethanol, wat dus minder slecht is voor mijn brandstofsysteem ten op zichte van euro95 in NL die spoedig naar 10% bioethanol gaat.

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 16 apr 2019 23:21
door Cor
Mooi dat het nu naar je zin gaat, maar als je op LPG gaat rijden , dan kan je je er nog wat verder in verdiepen, want de standaard (stationaire) vervroeging komt mooi uit op 10* BTDC, maar de totale vervroeging schuift daarmee ook op, en dat is niet de bedoeling.
De totale vervroeging moet niet meer bedragen dan 408 (als ik het goed heb onthouden) en dat kan je dus weer bereiken dor te spelen met andere veren op de centrifugaal gewichten, en/of de centrifugal gewichten te veranderen, door ze te verslijpen.
Dat is een beetje voor de experts hier, maar als je niet boven de 10* uitgaat, dan heb je een redelijk bereik, zonder het onderste uit de kan te willen halen.

Succes, hoe je dan ook verder gaat!
Cor

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 16 apr 2019 23:39
door powersofts
ik had eigenlijk de hoop dat ik nu klaar was en met ca 6btdc ook goed op lpg zou kunnen rijden met deze tbi met impco installatie.

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 16 apr 2019 23:53
door Cor
DAt kan je! Maar als je voornamelijk op LPG gaat rijden in de toekomst, probeer dan toch even de 10*BTDC; dan weet je het!
Cor

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 17 apr 2019 08:28
door powersofts
Nu het ontstekingstijdstip naar mijn wenst staat op benzine en het vermogen geweldig is wat de motor levert(zonder bijgeluiden bij lage of hoge toerentallen) heb ik nog wel een dingtje op mijn lijstje staan...

als ik tijdens het opwarmen van de koude motor luister naar het geluid bij de uitlaat dan valt mij op dat hij regelmatig een soort van hikje geeft(overslaat). Bij warme motor is dat wat minder dat overslaan.
Het motorblok ligt mooi stil, dat staat echt niet te schudden bij stationair.
Wat zou het kunnen zijn dat er sprake is van enige overslag/hikken, kan dat zitten in één bougiekabel die nét iets slechter is dan de andere, of moet ik dit zoeken in één bougie die minder goed kan zijn?
Eigenlijk wil ik dit laatste 'dingtje' ook opgelost hebben, zeker nou ik zo lekker bezig ben.

Er zitten delco cr43ts bougies in, hebben nog maar weinig km's gemaakt.Verdeelkap is nog niet zo oud.
Bougiekabels zijn wel 5 a 6 jaar oud.heb ik terplaatse in de usa gekocht bij autozone.was het goedkoopste merk dat ze hadden, achteraf niet zo slim denk ik.

hoor graag de tips.

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 17 apr 2019 10:00
door Cor
Vele jaren geleden had ik last van back-fire op LPG; praktisch alle ontstekings delen vervangen, maar het bleef.
Alleen had ik de prima uitziende bougie kabels met siliconen mantel niet vervangen omdat die er prima uit zagen.

Lang verhaal kort: die kabels vervangen en nooit meer een backfire gehad.

Bij het stuk voor stuk doormeten van de oude kabels bleken er 2 te zijn met een hogere weerstand; die geslacht en het bleek dat de interne kabel aan de bougie kant totaal verkruimeld was.
Dus oudere prima uitziende kabels toch vervangen, want ze kunnen intern defect zijn.
Dit betrof een 454 CI motor (7,4 L).
Tip: koop kabels met een koper kern en siliconen mantel.
Cor

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 17 apr 2019 10:06
door powersofts
cor, super tips en perfecte uitleg
ik ga ermee aan de slag.bedankt cor!

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 17 apr 2019 15:05
door Patrick G20
Mooi dat je probleem opgelost is. Nu de motor lekker inrijden en genieten van de V8. Succes

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 23 apr 2019 11:15
door CaPsLoCkEr
En? Heeft het geholpen met hem op 6° te zetten?

Mijn tbi staat ook nogthans op 0° voorontsteking en loopt prima. ik rij wel enkel op benzine. Wanneer je de bruine stekker terug insteekt, merk je dat hij zelf het onstekingstijdstip terug aanpast.

Re: G20 '95 trekt niet lekker op benzine&lpg, geen vol vermogen

Geplaatst: 23 apr 2019 11:25
door powersofts
Ja het heeft zeker geholpen om hem van 0 graden te verzetten naar meer vervroeging! Het tijdstip staat nu tussen 5en6graden voor btdc, laat ik zeggen 5.5graden voorontsteking.
De bijgeluiden ,wat uit de motor kwam bij 8graden vervroeging(benzine) zijn nu verdwenen én de motor geeft nu zijn volle vermogen.Dus dit probleem is opgelost.
Ik laat het tijdstip nu dus ongemoeid nu het op 5.5grd voorontsteking staat.
Op lpg ga ik pas rijden als deze nieuwe motor eerst de nodige benzine km's heeft gemaakt.Ik ga ervan uit dat ook bij LPG met een krappe 6graden voorontsteking de chevy wel goed zal presteren.
Vandaag of morgen nog even de bougiekabels vervangen en de airco afvullen en dan is het wel weer even mooi geweest.Tijd om weer de nodige km's te gaan draaien nu de lente volop losbart