Advies voor schokbreker keus nodig
Advies voor schokbreker keus nodig
Hallo allemaal,
Ik rijd een Chevrolet Express 1500 bouwjaar 2000. Ik rijd met grote velgen met 35-serie banden. Op de achteras rijd ik met banden 325/35/22 en aan de voorkant met 285/40/20.
Ik rijd nu met Koni's olie gevulde schokbrekers maar deze vind ik te stug over de kleine hobbeltjes.
Heeft iemand een idee over welke soort schokbrekers het beste kleine hobbeltjes in de weg kan dempen.
Ik rijd een Chevrolet Express 1500 bouwjaar 2000. Ik rijd met grote velgen met 35-serie banden. Op de achteras rijd ik met banden 325/35/22 en aan de voorkant met 285/40/20.
Ik rijd nu met Koni's olie gevulde schokbrekers maar deze vind ik te stug over de kleine hobbeltjes.
Heeft iemand een idee over welke soort schokbrekers het beste kleine hobbeltjes in de weg kan dempen.
-
- Bewezen Vanner
- Ik rij een: chevy G20
Re: Advies voor schokbreker keus nodig
stug komt denk ik niet door de schokbrekers maar meer door je banden
chevy van G20 1984-chevy van G20 1987-chevy pickup 3100 1950-chevy g10 1965
citroen 2cv-VW lupo 3L 2006-VW golf E 2018
harly shovelhead 1979
http://www.facebook.com/frank.vandenberg.585
harly shovelhead 1979
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Ik rij een: Dodge
Helemaal mee eens
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
Ik weet dat dat er ook mee te maken heeft maar er moeten toch ook schokbrekers zijn die dit beter doen?
- marcel-bea
- Bewezen Vanner
- Ik rij een: lincoln
luchtveren ( balgen )
mijn auto lekt geen olie maar tekent zijn territorium af
gr marcel
gr marcel
Ik wil het echt met schokbrekers doen. Toch bedankt
- Cor
- Bewezen Vanner
- Donateur
- Ik rij een: BMW525iE61
Ik denk niet dat dit gaat lukken: leg er eens massieve of ijzeren wielen onder, wat denk je dat schokbrekers dan kunnen verbeteren?
En super brede banden hebben deze eigenschappen.
En super brede banden hebben deze eigenschappen.
Koni's dat is gewoon dikke prima!! Sommige series van koni kan je instellen.... even kijken op de behuizing of er iets van "adjustable" op staat.
Zo ja, type noteren en op internet opzoeken hoe je ze kan aanpassen misschien kan je daar nog iets mee winnen voor jouw gevoel.
Zo ja, type noteren en op internet opzoeken hoe je ze kan aanpassen misschien kan je daar nog iets mee winnen voor jouw gevoel.
Bedankt allemaal.
Naar mijn idee moet het nog beter kunnen doormiddel van schokbrekers. Er zijn volgens mij schokbrekers die met gas en olie gevuld zijn; gas voor de kleine oneffenheden en olie voor grote hobbels.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Naar mijn idee moet het nog beter kunnen doormiddel van schokbrekers. Er zijn volgens mij schokbrekers die met gas en olie gevuld zijn; gas voor de kleine oneffenheden en olie voor grote hobbels.
Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Bewezen Vanner
Wat doet de schokdemper?
Een goed veersysteem moet zowel veerkracht als demping bezitten. Om dat te bereiken is elke auto uitgerust met veren en schokdempers. De vering onder je auto zorgt ervoor dat niet iedere hobbel in het wegdek rechtstreeks op de inzittenden wordt overgedragen. De schokdempers hebben als taak de bewegingen van de veren te dempen. Want zonder schokdempers blijft de auto deinen. Verder zorgen de schokdempers ervoor dat de wielen contact houden met het wegdek. En dat is weer heel belangrijk voor de wegligging en de bestuurbaarheid van de auto, kortom: de veiligheid.
Een goed veersysteem moet zowel veerkracht als demping bezitten. Om dat te bereiken is elke auto uitgerust met veren en schokdempers. De vering onder je auto zorgt ervoor dat niet iedere hobbel in het wegdek rechtstreeks op de inzittenden wordt overgedragen. De schokdempers hebben als taak de bewegingen van de veren te dempen. Want zonder schokdempers blijft de auto deinen. Verder zorgen de schokdempers ervoor dat de wielen contact houden met het wegdek. En dat is weer heel belangrijk voor de wegligging en de bestuurbaarheid van de auto, kortom: de veiligheid.
harly shovelhead 1979
harly shovelhead 1979
Bedankt voor je reactie dat verhaal begrijp ik wel maar het is geen antwoord op mijn vraag.
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Ik rij een: Dodge
Een laag profiel band geeft nu eenmaal alle putjes en bobbels in het wegdek door aan de auto. Slappe schokbrekers zorgen voor een slecht weggedrag. Simpel.
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
-
- Bewezen Vanner
een schokdemper zal niets aan het gebok verbeteren, wel andere banden of slappe verenchevfoose schreef:Bedankt voor je reactie dat verhaal begrijp ik wel maar het is geen antwoord op mijn vraag.
harly shovelhead 1979
harly shovelhead 1979