probleem chevy , garage weet het niet meer
-
- Echte Vanner!
- Donateur
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 mar 2005 01:15
- Ik rij een: Chevy
- Locatie: Brabant
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Super Franky.
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.
-
- Echte Vanner!
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 31 jan 2016 10:10
- Ik rij een: Chevy Van
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Bij een TBI blok moet de ontsteking inderdaad op 0° staan. Zoals eerder gezegd regelt de ecu dat.
Je blok moet warm staan zodat je een normaal stationair toerental hebt, en de bruine stekker achter de delco moet je uittrekken.
Als je je timing op 0 hebt afgesteld, kan je die stekker terug aansluiten. Wanneer je dan opnieuw even met het timinglight kijkt, zal je zien dat de ontsteking direct vervroegd wordt door die module.
Ben je zeker dat je een normaal stationair toerental hebt? zo rond de 500-600 rpm? Misschien is je ontsteking verkeerd afgesteld omwille van het feit dat je stationair (veel) te hoog zit?
Je blok moet warm staan zodat je een normaal stationair toerental hebt, en de bruine stekker achter de delco moet je uittrekken.
Als je je timing op 0 hebt afgesteld, kan je die stekker terug aansluiten. Wanneer je dan opnieuw even met het timinglight kijkt, zal je zien dat de ontsteking direct vervroegd wordt door die module.
Ben je zeker dat je een normaal stationair toerental hebt? zo rond de 500-600 rpm? Misschien is je ontsteking verkeerd afgesteld omwille van het feit dat je stationair (veel) te hoog zit?
-
- Echte Vanner!
- Donateur
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 mar 2005 01:15
- Ik rij een: Chevy
- Locatie: Brabant
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
De chevy zou nu op 0 graden staan maar het vermogen is minder op het volle rpm bereik dat ik gewend was met mijn oude tbi blok(zowel op benzine als op lpg).
Ook merk ik dat de motor/bak aarzelt bij de hogere toerentallen om over te schakelen naar de volgende versnelling, bijvoorbeeld bij 100km/h
Er zit nu een nieuwe motor in met 1000km op de klok.
dus ik ga spoedig checken of het tijdstip ook echt op 0 staat volgens procedure.
De auto start overigens prima, en loopt met een mooi laag toerental stationair.
Wel springt de motor regelmatig een tantje over, goed hoorbaar bij de uitlaat. slechte bougiekabel?(s?).
komende tijd verder gaan ondezoeken.
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Als er nog tips zijn naast controleer tijdstip, controleer bougiekabels dan hoor ik dat graag.
Ook merk ik dat de motor/bak aarzelt bij de hogere toerentallen om over te schakelen naar de volgende versnelling, bijvoorbeeld bij 100km/h
Er zit nu een nieuwe motor in met 1000km op de klok.
dus ik ga spoedig checken of het tijdstip ook echt op 0 staat volgens procedure.
De auto start overigens prima, en loopt met een mooi laag toerental stationair.
Wel springt de motor regelmatig een tantje over, goed hoorbaar bij de uitlaat. slechte bougiekabel?(s?).
komende tijd verder gaan ondezoeken.
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Als er nog tips zijn naast controleer tijdstip, controleer bougiekabels dan hoor ik dat graag.
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.