probleem chevy , garage weet het niet meer
-
- Echte Vanner!
- Donateur
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 mar 2005 01:15
- Ik rij een: Chevy
- Locatie: Brabant
probleem chevy , garage weet het niet meer
Hallo,
Mijn g20 uit 1995, 5.7 TBI heeft enige tijd geleden een compleet nieuwe motor gehad nadat het oude blok versleten was.
De nieuwe motor is gelijk aangepast voor het hetere lpg met door een bedrijf met behoud van garantie.
Sinds het nieuwe motorblok erin zit is de garage gelijk aan de slag gegaan om de chevy ook weer op benzine te laten lopen.
ontstekingstijdstip hebben ze telkens aangepast.
Allerlei problemen waren er, tank verrot van binnen, leidingen aangetast dus nieuwe leidingen, nieuwe radiateur,nieuwe injectors,bougies,luchtfilter, nieuwe brandstofpomp.
EGR klep welke jaren afgesloten was , hebben ze weer aangesloten en vooraf goed schoongemaakt.
lang verhaal kort maken....
Mijn garage krijgt de auto niet in orde, zodra de het motorblok op temperatuur is en je het volle vermogen vraagt is er sprake van detonatie, motor geeft dus geen max vermogen af en houd in. Dit is zowel op benzine als op LPG. lijkt op een mengselprobleem zou ik denken.
Als het blok nog koud is , is het probleem er niet.
Ook hoor ik van de garage dat als ze een testrit maken en vertrekken met koude motor op benzine en ze schakelen met warme motor over naar lpg dat de chevy dan ook niet lekker loopt.Schakelen ze an weer terug naar benzine blijft hij slecht lopen.
Omdat het hele gedoe nu al zolang loopt heb ik mijn rechtsbijstandverzekering erop gezet en wil uiteraard mijn geld terug.
Wie heeft tips/adresjes/personen die dit chevy probleem kunnen oplossen?
Ik zit al ruim 2jaar zonder chevy van...jaja al 2jaar zijn er ermee bezig.
Gelukkig heb ik meerdere auto's dus dat scheelt(een beetje).
hoop dat jullie tips hebben want uiteindelijk zal de chevy toch weer in orde gemaakt moeten worden.
alvast dank
Mijn g20 uit 1995, 5.7 TBI heeft enige tijd geleden een compleet nieuwe motor gehad nadat het oude blok versleten was.
De nieuwe motor is gelijk aangepast voor het hetere lpg met door een bedrijf met behoud van garantie.
Sinds het nieuwe motorblok erin zit is de garage gelijk aan de slag gegaan om de chevy ook weer op benzine te laten lopen.
ontstekingstijdstip hebben ze telkens aangepast.
Allerlei problemen waren er, tank verrot van binnen, leidingen aangetast dus nieuwe leidingen, nieuwe radiateur,nieuwe injectors,bougies,luchtfilter, nieuwe brandstofpomp.
EGR klep welke jaren afgesloten was , hebben ze weer aangesloten en vooraf goed schoongemaakt.
lang verhaal kort maken....
Mijn garage krijgt de auto niet in orde, zodra de het motorblok op temperatuur is en je het volle vermogen vraagt is er sprake van detonatie, motor geeft dus geen max vermogen af en houd in. Dit is zowel op benzine als op LPG. lijkt op een mengselprobleem zou ik denken.
Als het blok nog koud is , is het probleem er niet.
Ook hoor ik van de garage dat als ze een testrit maken en vertrekken met koude motor op benzine en ze schakelen met warme motor over naar lpg dat de chevy dan ook niet lekker loopt.Schakelen ze an weer terug naar benzine blijft hij slecht lopen.
Omdat het hele gedoe nu al zolang loopt heb ik mijn rechtsbijstandverzekering erop gezet en wil uiteraard mijn geld terug.
Wie heeft tips/adresjes/personen die dit chevy probleem kunnen oplossen?
Ik zit al ruim 2jaar zonder chevy van...jaja al 2jaar zijn er ermee bezig.
Gelukkig heb ik meerdere auto's dus dat scheelt(een beetje).
hoop dat jullie tips hebben want uiteindelijk zal de chevy toch weer in orde gemaakt moeten worden.
alvast dank
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.
- marcel-bea
- Bewezen Vanner
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 19 jun 2011 11:11
- Ik rij een: lincoln
- Locatie: Noord Holland
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
je zou toch zeggen mengsel, als ie het koud niet heeft krijgt ie minder lucht en hij heeft het warm wel zegt je. dat lijkt erop dat de verhouding niet goed is omdat je het hebt op benzine en gas.
Doet je vacuüm vervroeger het wel ???? zuig daar is aan.
Doet je vacuüm vervroeger het wel ???? zuig daar is aan.
mijn auto lekt geen olie maar tekent zijn territorium af
gr marcel
gr marcel
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2938
- Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
- Ik rij een: Dodge
- Locatie: Terneuzen
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Ontstekingstijdstip. Misschien staat de distributie een tand verkeerd of je hebt een verstelbare distributie tandwiel die dus nog even goed op tijd gezet moet worden
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
-
- Echte Vanner!
- Donateur
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 mar 2005 01:15
- Ik rij een: Chevy
- Locatie: Brabant
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Super bedankt voor het meedenken en deze tips!
Zodra ik de auto weer in mijn bezit heb...kan even duren met zo'n rechtsbijstands procedure, zal ik met de tips aan de slag gaan.
De oplossing zal ik hier melden als die eenmaal er is.
Zodra ik de auto weer in mijn bezit heb...kan even duren met zo'n rechtsbijstands procedure, zal ik met de tips aan de slag gaan.
De oplossing zal ik hier melden als die eenmaal er is.
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
bij wie staat de auto
-
- Gevorderde Vanner!
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 15 okt 2016 09:06
- Ik rij een: Chevy Van
- Locatie: almkerk
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Heb je al een andere computer geprobeerd?
Chevy Van G30 6.5 1995
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Ik heb ook zoiets gehad, prima rijden tot dat ik in duitsland een bergje omhoog moest en dus vermogen nodig had...... ook verschrikkelijk inhouden totdat ik zo langzaam reed dat ik zelfs de vrachtwagens in de weg reed. Bij mij waren het de bougiekabels die gewoon wat versleten waren. Deze vervangen en probleem was meteen weg.
-
- Echte Vanner!
- Donateur
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 mar 2005 01:15
- Ik rij een: Chevy
- Locatie: Brabant
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Inmiddels heb ik de auto weer op de weg.
De chevy rijdt nu op lpg en ook op benzine aardig goed.
Toch merk ik wel dat deze nieuwe motor eigenlijk niet echt het volle vermogen geeft bij hogere toerentallen.
koude en warme start gaat goed op zowel benzine en ook op lpg.
Volgens de garage staat het ontstekingstijdstip op 0 graden.
Ik denk dat dát niet juist is en wil dit graag binnenkort zelf gaan checken.
Wie kan mij zeggen wat de juiste instelling is ?
Ik heb al tegengekomen dat men het motorblok vaak op 10graden voorontsteking afregelt(op benzine, met warme motor in de D(rive) op stationair toerental.
Is dit juist?
is dit de juiste middenweg als ik op zowel lpg en op benzine goed vermogen wil hebben(compromis).
Heb al gelezen dat de bruine stekker(plug) afgekoppeld moet worden tijdens het afregelen.
Wie is bekend met deze procedure en hoe staat jullie TBI 5.7 liter, ben heel benieuwd.
alvast dank.
De chevy rijdt nu op lpg en ook op benzine aardig goed.
Toch merk ik wel dat deze nieuwe motor eigenlijk niet echt het volle vermogen geeft bij hogere toerentallen.
koude en warme start gaat goed op zowel benzine en ook op lpg.
Volgens de garage staat het ontstekingstijdstip op 0 graden.
Ik denk dat dát niet juist is en wil dit graag binnenkort zelf gaan checken.
Wie kan mij zeggen wat de juiste instelling is ?
Ik heb al tegengekomen dat men het motorblok vaak op 10graden voorontsteking afregelt(op benzine, met warme motor in de D(rive) op stationair toerental.
Is dit juist?
is dit de juiste middenweg als ik op zowel lpg en op benzine goed vermogen wil hebben(compromis).
Heb al gelezen dat de bruine stekker(plug) afgekoppeld moet worden tijdens het afregelen.
Wie is bekend met deze procedure en hoe staat jullie TBI 5.7 liter, ben heel benieuwd.
alvast dank.
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2938
- Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
- Ik rij een: Dodge
- Locatie: Terneuzen
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Idd, meestal ongeveer 8 tot 10 graden vervroeging zonder vacuüm. Maar het gaat juist om de vervroeging op toeren. Dus misschien zal je andere gewichtjes in je verdeler moeten zetten. Hoeveel vervroegd hij maximaal?
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2938
- Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
- Ik rij een: Dodge
- Locatie: Terneuzen
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Ga eens langs bij een garage die ervaring heeft met usa auto's
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
-
- Echte Vanner!
- Donateur
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 mar 2005 01:15
- Ik rij een: Chevy
- Locatie: Brabant
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
ik heb geen idee hoeveel graden hij maximaal vervroegt.
wat zou het moeten zijn maximaal aan vervroeging?
en over die gewichtjes weet ik helaas niets te vertellen als eigenaar (geinteresseerd in techniek).
Volgens mij is er een nieuwe verdeler in gegaan en dan moet dat toch gelijk goed staan of zie ik dat verkeerd?(heb hier geen kennis van).
Zou ook echt niet weten welke garage in regio Breda veel verstand heeft van chevy van's ( uit begin jaren 90.) en met mijn probleem.
Mocht iemand een goed adres hebben in de regio dan hoor ik dat graag.
alvast dank.
wat zou het moeten zijn maximaal aan vervroeging?
en over die gewichtjes weet ik helaas niets te vertellen als eigenaar (geinteresseerd in techniek).
Volgens mij is er een nieuwe verdeler in gegaan en dan moet dat toch gelijk goed staan of zie ik dat verkeerd?(heb hier geen kennis van).
Zou ook echt niet weten welke garage in regio Breda veel verstand heeft van chevy van's ( uit begin jaren 90.) en met mijn probleem.
Mocht iemand een goed adres hebben in de regio dan hoor ik dat graag.
alvast dank.
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2938
- Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
- Ik rij een: Dodge
- Locatie: Terneuzen
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Chevy Franky. Even Google.
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
Als je weer een TBI blok hebt dan moet hij inderdaad op 0 graden staan, de ecu regelt de ontsteking namelijk.
-
- Echte Vanner!
- Donateur
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 mar 2005 01:15
- Ik rij een: Chevy
- Locatie: Brabant
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
een TBI op 0 graden ontsteking op benzine? Ik dacht dat ik toch echt op diverse fora heb gelezen over afstellen op 8tot10 graden voorontsteking met de bruine stekker afgekoppeld.
Meen zelfs gelezen te hebben dat die ECM 20-26 graden extra vervroeging geeft en dat de maximale vervroeging tot ik meen 52graden mag uitkomen.
Maargoed, ik heb dus een TBI 5.7 liter blok en dat staat nu op 0 Graden afgesteld met daarbij zowel op lpg en benzine weinig vermogen.
De bougiekabels zijn ook niet meer nieuw, en stationair hoor je hem af en toe hikken(overslaan) dus wellicht dat die bougiekabels niet meer ok zijn.
Binnenkort maareens gaan controleren.
Ik ben vooral benieuwd of er veel vanners zijn die hun TBI op 8-10grd voorontsteking hebben staan?
Meen zelfs gelezen te hebben dat die ECM 20-26 graden extra vervroeging geeft en dat de maximale vervroeging tot ik meen 52graden mag uitkomen.
Maargoed, ik heb dus een TBI 5.7 liter blok en dat staat nu op 0 Graden afgesteld met daarbij zowel op lpg en benzine weinig vermogen.
De bougiekabels zijn ook niet meer nieuw, en stationair hoor je hem af en toe hikken(overslaan) dus wellicht dat die bougiekabels niet meer ok zijn.
Binnenkort maareens gaan controleren.
Ik ben vooral benieuwd of er veel vanners zijn die hun TBI op 8-10grd voorontsteking hebben staan?
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.
-
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2530
- Lid geworden op: 26 dec 2009 04:36
- Ik rij een: chevy G20
- Locatie: nieuwegein
Re: probleem chevy , garage weet het niet meer
chevy van G20 1984-chevy van G20 1987-chevy pickup 3100 1950-chevy g10 1965
citroen 2cv-VW lupo 3L 2006-VW golf E 2018
harly shovelhead 1979
http://www.facebook.com/frank.vandenberg.585
citroen 2cv-VW lupo 3L 2006-VW golf E 2018
harly shovelhead 1979
http://www.facebook.com/frank.vandenberg.585