rara waarschuwingslampjes ??

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Nils
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Dodge B250
Contacteer:

rara waarschuwingslampjes ??

Bericht door Nils » 11 dec 2009 10:27

Aloha allemaal ,

Sinds vanmorgen branden ineens mijn waarschuwingslampjes van de hand(voet :lol: )rem en t waarschuwingslampje van autolock !!
Hebben deze iets met elkaar te maken (en NEE....ik rijd niet met de hand- cq voetrem erop)
in de vorm van remvoeringen etc of zou het gewoon wel eens de kou cq vocht kunnen zijn?
De impulsgeven van de voetrem (elec.aansluiting onder dashboard) heb ik schoongemaakt en de bus remt gewoon goed dus.......rara?

Het lampje v MAINT.REQ. brandt al sinds ik m kocht en hij heeft toch onlangs een beurt gehad.....is dit te resetten op 1 of andere manier?

Grtz , Nils
Dodge Ram van 2500 Globemaster '90
Volkswagen T1 Doppelcabin '67
Volkswagen Kafer cabrio '73
Volkswagen Golf I Pirelli GT '83

chevy57bert
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Astro
Contacteer:

Re: rara waarschuwingslampjes ??

Bericht door chevy57bert » 11 dec 2009 10:50

remlampje... voering versleten, laag remvloeistof nivau.
anti lock... te veel wiel speling.?? lagers stellen en sensors aandrukken.
mantiance lampje.... resetten. ( accupool er af laten voor een minuutje of zo)

ps ben geen dodgeman..
maar hier kom je stukje verder mee Nils..

Nils
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Dodge B250
Contacteer:

re-waarschuwingslampjes

Bericht door Nils » 11 dec 2009 14:58

Thanx Bert ,

T bleek dat de zekering vd de aansteker kapot was #-o en toen ik die vervangen had waren de lampjes van AUTOLOCK en BRAKE weer uit......héééél vreemd!
Dat resetten van MAINT.REQ. lukt niet via de accupool.....HOE WEL weet ik ook niet maar heb , toen ik laatst met een kapot wiellager stond , de accu er helemaal uitgehad en opgeladen.
Na terugplaatsen vd accu brandde het lampje gewoon weer.

Maar toch hartelijk dank voor de reactie en tips!
Grtz , Nils

Edit: dit bericht stond op het forum als een nieuw onderwerp, maar is een antwoord op het bovenstaande; dus volgende maal "nieuw antwoord" knopje indrukken, niet "nieuw onderwerp"
Ik weet het, een vergissing gebeurt makkelijk.
Cor
Dodge Ram van 2500 Globemaster '90
Volkswagen T1 Doppelcabin '67
Volkswagen Kafer cabrio '73
Volkswagen Golf I Pirelli GT '83

knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: G20 250 S6

Re: rara waarschuwingslampjes ??

Bericht door knapestaart » 11 dec 2009 18:13

Wat ik zo lees op internet, zit er een zwarte plug onder je dashboard, bij je stuur... Er zit daarbij een schakelaar die je om moet zetten om 'm te resetten....

Step 1. Remove 5 screws and remove the lower dash cover below the steering column and below the headlight switch.
Step 2. Find the blue box under the headlight switch. It measures about 3x4 inches.
Step 3. Carefully wiggle the box offof the tang it is attached to. You will put it back when done.
Step 4. One end of the box has a large rectangular opening you should be able to see easily. I assume this is where a 9v battery would fit. Mine did not have a battery, so I began looking for a switch.
Step 5. There is a smaller hole that allows you to see inside of the box through the battery hole. . Just inside of this hole you will see a small micro switch. The micro switch was the push button type.
Step 6. Start the car and use a pencil or some other similar, non-conducting tool to gently press the button. Your Maint Req. light should be out.
Step 7. Reassemble your car and count the money you saved.

Plaats reactie