Project #3 Build The A-team VAN

Hier kan je foto's laten zien van je Van, zowel binnen- als de buitenkant.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
B.A.
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 mei 2010 13:56
Ik rij een: 86ChevyG20
Locatie: Oudkerk

Project #3 Build The A-team VAN

#1 Bericht door B.A. » 12 aug 2010 03:56

UPDATE 12-08-2010

Bijna 3 maanden na de laatste post.. hierbij een vervolg en update van project #3 Build The A-team VAN!
Edit Mod: het begon HIER !!!!
Na de introductie en aanschaf van m’n V8 project onder Voorstellen, adviseerde Moderator Cor mij om verder te schrijven
onder Show your VAN!
Vanaf dit moment zal de voortgang van mijn project dus hier te volgen zijn, in Show your VAN
Even terug naar halverwege maart van dit jaar.
Na een geweldige eerste rit staat B.A.’s Van in The A-team under construction barn en kan het project beginnen.
Alvorens het maken van een TO DO LIST en Project PLANNING allereerst op B.A.’s way of attitude ..
het verwijderen van de sparetire achterop de VAN. Ook maar meteen verkocht op marktplaats, nooit meer nodig.
Na het ophalen van de VAN heeft het monster nog één aansluitend weekend in de verzekering van de vorige eigenaar gezeten alvorens ik het beest geschorst heb.
Die zaterdag zijn we met het team wezen rijden om de basis van The A-team VAN aan familieleden en vrienden te laten zien.

Op zondag meteen een eerste missie voor het team, bij m’n vader in de tuin een behoorlijke boom omleggen en de stammen vervolgens naar de boerderij vervoeren.
Hout voor de minionderzeeër (ander verhaal).
Na dat geweldige weekend is de VAN geschorst en zal het sleutel project dan toch echt beginnen.
Die week komt het team samen in hun stamkroeg, The Saloon, een private bar bovenin de boerderij.
In het diepste geheim wordt naast een aantal belangrijke vergaderpunten een concept van de TO DO LIST en PLANNING gemaakt.
Face schrijft, Hannibal praat, Murdock irriteert B.A. …This happens to you if you don’t shut up… B.A. breekt een keu.
Onderstaand een paar foto’s van die beruchte avond.

Afbeelding

Afbeelding


De gemaakte beslissingen van die avond zijn zelfs zo geheim dat ze hieronder te zien zijn.
Oftewel de PLANNING van Project #3 Build The A-team VAN:

Afbeelding


We schrijven dan inmiddels eind maart en de eerste kosten aan materieel worden met veel plezier gemaakt.
Twee Engelse doppensets worden aangeschaft en via Franky de Man worden de volgende onderdelen besteld:

• Luchtfilter, oliefilters voor blok en bak
• Nieuwe olie voor blok en bak Multigrade 10W40 en Dextron3
• 8 bougies en bougiekabels
• Verdeler en rotor

De tweede zaterdag van april krijgt de VAN een beurt en bovenstaande wordt vervangen en ververst.
Het hele team zou die dag aanwezig zijn maar Murdock zat onder de plak en Face is nooit komen opdagen.
Het 5.7L V8 blok liep geweldig en het verschil was echt te horen.
Toch bleek de uitlaat aan de rechterkant van het uitlaatspruitstuk niet helemaal dicht te zijn.
Op B.A.’s way of attitude werd de juiste ringsleutel één voor één op de 2 x 3 bouten gezet en ook één voor één braken ze af.
Met als gevolg dat de uitlaat op de grond lag en voor die dag het licht in de werkplaats op B.A.’s way of attitude werd gedoofd.

De volgende zaterdag werden er vier nieuwe TL-buizen geplaatst en kon het uitboren van de 6 bouten beginnen.
Een klusje voor B.A. en binnen no-time kon de Face-man met al zijn feeling in twee van de 6 gaten een nieuwe draad gaan tappen.
Het lijkt allemaal zo gemakkelijk maar toch ben je een hele dag bezig voor je de uitlaat er weer achter hebt hangen, met nieuwe bouten en helemaal dicht.
Murdock praat tegen Billy terwijl hij de vuldop van de motorolie onder de motorkap op een chassisbalk ziet liggen.
Die oude sok kan er dus uit en B.A.’s reactie: Héé you crazy fool.. give me that oilcap and stop talking to no one,… there is no dog..!
Op dat moment begeeft de vergrendeling van één van de brugpoten het en zakt de VAN aan één kant naar beneden.
De tijdelijke oplossing zijn een paar boomstammen die onder de brugpoot worden geplaatst.
Genoeg beleefd en gedaan voor die dag en er wordt na gepraat in de Saloon.

Begin juni worden de klapdeurtjes eruit gehaald en kan er worden begonnen aan de eerste grote uitdaging.
Het monteren van een schuifdeurframe.
Niet universeel en geen enkele maat komt overeen met de klapdeuren.
Na een dag slijpen is de rechterkant van de VAN behoorlijk toegetakeld en is dat ene punt dan toch eindelijk bereikt. Point of no return!!
Met een machtig TIG las apparaat wordt het gehele schuifdeurframe in de VAN gelast.
En niet zomaar even, maar echt heel strak gedaan door specialist plaatwerker en goede vriend van het team, Omke Teun!
Het wordt even in drie zinnen gezegd maar geloof mij, een schuifdeur monteren in een VAN met klapdeuren is 3 dagen werken.
Tenminste als het netjes moet worden afgewerkt.
Eigenlijk zelfs een onmogelijke klus, maar wat is onmogelijk bij Hannibal.. He’s on the jazz…

De schuifdeur zelf was aan de onderkant verrot en slecht.
Een tweede schuifdeur met raam maar met harde onderkant werd gekocht.
De onderkant van die deur werd overgezet in de schuifdeur die voor de A-team VAN bedoeld was.
Een echte cargo schuifdeur zonder raam, zelfs niet met een optie voor een raam.
Het werken aan het gehele schuifdeur mechanisme is natuurlijk over meerdere weken verdeeld en moest in de avond uurtjes gedaan worden.

Onderstaande foto’s van het schuifdeurframe in de VAN met oorspronkelijk klapdeuren.

Afbeelding

Afbeelding


Een langere arm linksboven de schuifdeur zal nodig zijn voor de spatbordverbreders aan de achterzijde.
Hierdoor komt de schuifdeur bij het openen aan de achterzijde verder naar buiten.

Inmiddels schrijven we halverwege augustus en kan er worden begonnen aan het behandelen van het exterieur.
Face heeft de opdracht gekregen om de juiste bodykit voor de VAN te vinden.
Blijkt hier in Nederland nog niet zo simpel.
Runningboards en spatbordverbreders met aansluitend de onderspoiler zijn wel te krijgen maar niet een replica als op de VAN in de serie.
Er werd nog naar alternatieven gezocht maar toen bleek dat de roofwing sowieso niet in Nederland te krijgen is, hebben we besloten om de gehele A-team look a like bodykit via TruckNVanes in de VS te importeren.
Uiteindelijk doe je het goed of doe het gewoon helemaal niet.

Onderstaande foto’s van de bodykit die komende week zal worden besteld.
De look a like sunvisor is hier in Nederland wel te krijgen.

Afbeelding


Over een aantal weken volgt de nieuwe update met daarin het demonteren van de verlichting, deuren en voorruit etc.

Ook in de volgende update een begin aan het behandelen en spuitklaar maken van het exterieur, alle laklagen worden met bijzondere afbijt verwijderd tot aan het kale metaal. Schoonmaken en ontvetten. Vervolgens een primerlaag waarna de VAN strak kan worden geplamuurd en de bodykit kan worden gemonteerd. Opnieuw een laag primer, lichte schuurbeurt en op naar de spuiter…

Maar de precieze handelingen, materialen en adviezen zullen nog volgen van specialist spuiter en goede vriend van het team, Omke Teun!

Ben benieuwd naar de onderdelen die Murdock de komende weken vanuit de VS over de plas zal vliegen.

Maar ik blijf thuis bij de VAN.
I ain’t getting on no airplane..

B.A.

UPDATE 3 FEBRUARI 2011
Alweer bijna 6 maanden geleden sinds de laatste update op het forum.
Schandalig maar de tijd gaat snel en uiteindelijk wil ik ook iets te vertellen hebben en enige voortgang te kunnen rapporteren, alvorens ik begin te typen aan een nieuwe update.
Moderator Cor heb ik gevraagd deze tweede update onder de eerste te plakken zodat het een lopend en geheel verhaal wordt. Dank hiervoor!

In deze update, twee filmpjes, maar liefst 38 afbeeldingen en een bijhorend verhaal om een goed beeld te krijgen van wat er tot dusver is gebeurt in B.A.’s farm.

Sinds de vorige update en dit moment van schrijven is er naar mijn idee veel gebeurt.
We hebben het dan over een periode van 6 maanden, best lang maar uiteindelijk blijft er maar weinig tijd over om aan het project te werken. Alles moet gebeuren naast een pittige studie en alle andere dingen die tijd kosten in het dagelijkse leven.
Aan m’n vriendin zal het in ieder geval niet liggen, die vind het prachtig en helpt zelfs mee wanneer ze kan, in haar roze overal.
En waarom ook haasten? De Van wordt pas aanstaande 1 juli belastingvrij en eerder zal ik er niet mee gaan rijden.
Toch begint het zo langzamerhand te kriebelen. Heb de Van bijna één jaar en denk nog vaak terug aan de rit destijds vanuit Limburg, via Belgie en Den Haag naar huis. Laatst reed ik een stuk in de GMC VAN van sleutelmaat en teamlid Hannibal.
Het is echt genieten, King of the road.. The Heartbeat of America! ..Can’t wait till summer 2011!

Als Hannibal, sleutelmaat en colonel van het team, langs komt wordt er pas echt voortgang geboekt.
Naast zijn eigen GMC VAN project brengt hij dan ook vele uurtjes door op de boerderij.
Gedreven en on the jazz wordt er dan hard gewerkt at B.A.’s barn on The A-team VAN.

Na de aanschaf van de Chevy VAN is er een concept planning gemaakt. Ergens hierboven terug te vinden.
Uit ervaring blijkt dat het altijd anders gaat dan gepland.
Ook het financiële overzicht bleek al na een half jaar enigszins ruimer uit te vallen dan van te voren was bedacht.
Conclusie: Je bent student en het is natuurlijk schitterend om in deze periode van je leven met zo’n Amerikaan bezig te kunnen zijn, maar het moet wel leuk blijven.. een aantal cruciale punten van het project zijn na de vorige update dan ook aangepast.

De twee grootste aanpassingen in de planning zijn:
• Er wordt geen bodykit uit Amerika geïmporteerd.
• De VAN wordt niet gespoten maar gerold.

Onze eigen Face-man is dus opnieuw op pad gestuurd om te zoeken naar alternatieven voor de replica bodykit en heeft deze uiteindelijk voor een groot deel met succes gevonden.
De sunvisor was geen probleem.
Die is hier gewoon te krijgen als 99% gelijk aan de sunvisor van The A-team VAN.
Platte polyester runningboards met de juiste spatbordverbreders waren een lastigere opgave.
Maar voor Peck is niks onmogelijk.
Na een eindeloze zoektocht en enigszins geluk hebben met de aangeboden tweedehands advertenties kwam hij na een paar weken ook hier mee aan zetten..
Niet helemaal gelijk aan de bodykit uit de serie maar toch lijkt het spul er verdomd veel op.
Uiteindelijk zit er ook veel verschil in de VAN’s die tijdens de serie zijn gebruikt.
De onderspoiler aansluitend op de voorste spatbordverbreders moet nog aangeschaft worden, maar dit zal volgens onze good looking geen probleem worden.
De roofwing zal waarschijnlijk wel een verhaal apart worden en hier zullen we creatief mee moeten zijn.
Dat zal overigens niet betekenen, een afgebeunde plank op pootjes achter op het dak spijkeren.
Het is namelijk best mogelijk om een willekeurige polyester vleugel (spoiler) naar eigen wensen behoorlijk aan te passen, te vervormen en te verlengen.
Soms zie je wel eens zo’n vleugel achter op de laadbak van een pick-up.
Dit was voorlopig even het verhaal bodykit, onderstaand een paar foto’s waarop ook de GMC A-team grill te zien in.
In de volgende update zal het spul in de juiste kleur aan de VAN zijn bevestigd.

Afbeelding


Het tweede ‘bezuinigingspuntje’ is het rollen in plaats van professioneel maar duur spuiten. (wat ooit natuurlijk altijd nog kan)
Na het verbijsterende en superstrakke resultaat wat de colonel met zijn GMC VAN heeft bereikt, ging voor mij ook de knop om.
Uit het oogpunt; hij wordt matzwart en het moet een ruige CARGO VAN blijven, kwam ik samen met het team tot de conclusie dat met de juiste middelen en goede research, rollen een strak genoeg eindresultaat zal geven.

Twee aanpassingen in de planning die naar mijn idee voor het eindresultaat bijna geen gevolgen zullen hebben.
Maar hierdoor wel een besparing van ongeveer 3000 euro opleveren.
Veel geld voor een student en waarschijnlijk niet alleen voor een student.

In de periode september 2010 kwam de VAN terug thuis.
Opgehaald bij omke Teun, achter op een autoambulance, midden in de nacht, slecht weer, de brede wielen stonden op de rand van de railing. Een heel avontuur maar eigenlijk voor het team appeltje eitje.
Het is dus sinds die periode een volwaardige VAN met schuifdeur.
Er kon worden begonnen met het demonteren en strippen van de gehele VAN.
Het demonteren van de deuren, bumpers, verlichting en alle overige losse onderdelen was met het gehele team één dag werken.
Motorkap werd gedemonteerd en ook het aircosysteem werd verwijderd.
De voordeuren werden totaal gestript.
Ook de voorruit is met vierkantsdraad uit het rubber gesneden en onbeschadigd uit de raamsponning gehaald.
De raamsponning had oppervlakte roest en beginnende serieuze roest plekken.
De roest is verwijdert en tot aan het kale metaal weg geslepen.
Een nieuwe laag ruitenprimer en het kan weer minstens 10 jaar mee.
Ook heeft Face twee nieuwe rubbers voor de voorruit op de kop getikt.
De ruit zal na de laatste laag aflak terug in de VAN worden gemonteerd.
De voordeuren waren nog goed hard en hieraan zat geen laswerk.
De schuifdeur was al door omke Teun aan de onderzijde gerepareerd en is dus ook weer als nieuw.
Hij heeft hiervoor de onderzijde van een harde donor deur met raam in de cargo deur gelast.
Enig werk zat er nog wel aan het repareren van de achterdeuren maar ook deze zijn inmiddels weer in goede staat.
Het verwijderen van de oude deurrubbers is een rottig karwei en na al die jaren één met de deuren geworden.
Toch is het erg belangrijk om het oude spul goed te verwijderen, vooral voor de hechting van de primer.
Paar foto’s van het strippen:

Afbeelding


Terwijl de rest van het team begon aan het opknappen en eindeloze schuurwerk van de carrosserie, trok Face zijn beste pak aan en ging o.a. opzoek naar de volgende onderdelen:

• Nieuwe set deurrubers
• Sunvisor, GMC grill en runningboards met aansluitende spatbordverbreders
• Lijst over de geleider van de schuifdeur, en ook die kleine lijst op de schuifdeur
• Verlengde arm voor de schuifdeur, zodat deze bij het openen verder naar buiten komt
• Koplampframes met weinig of geen beschadigingen
• Grijsleer interieur (4 captain chairs en driedelige slaapbank)
• 15 inch B.A.’s vector velgen
• En veel klein spul waar hij heel chagrijnig van werd.

Niet alles van bovenstaande onderdelen had even veel haast dus Peck nam z’n tijd.
Hij had tenslotte toch geen geschikte kleding om te schuren.
Hoe hij het altijd doet is een gave maar naast een bloedmooie vrouw kwam hij thuis met al het gevraagde materiaal.
Paar foto’s van aangeschaft materiaal:

Afbeelding


Eind oktober kreeg ik van het team nog een heuse Cherrybomb voor the V8 sound, deze zal tijdens de revisie van de uitlaat door omke Teun worden gemonteerd.

Afbeelding


Periode oktober en november 2010 stonden in het teken van het primer klaar maken van de VAN, alle deuren en klein spul.
Met korrel 80 en later 120 werd de VAN geschuurd.
Oude loslatende plamuur werd verwijderd en alle aanwezige roestplekken werden kaal geslepen en behandeld.
Je komt bij zo’n project zoveel soms ongewenste verassingen tegen.
Ook deze Chevy VAN heeft een verleden, kleine aanrijdingen gehad waar beunhazen zoals wij mee aan het opknappen zijn geweest.
Overigens zijn echt doorgeroeste gaten gelukkig uit gebleven.
Desondanks zijn plaatsen zoals onder de achterlichten achter de bumper een gevoelig punt.
De grote oppervlakken konden met een excentrische schuurmachine goed worden geschuurd.
Toch moest meer dan de helft van al het schuurwerk met de hand worden gedaan.
Waterproof schuren tot en met korrel 240.
Een middagje dak schuren was heel normaal en lichamelijk ga je kapot.
De dakgoot had één of andere beunhaas volgestopt met een kitlaag.
Op zich goed bedoelt tegen de roest maar het moest er allemaal uit worden gehaald, soms met grof geweld, bloedende handen en kratten bier zijn er doorheen gegaan.
De voordeuren waren aan de vooronderkant behandelt met een laag underkoating, wat moest worden verwijderd.
Wasbenzine bleek het beste middel hiervoor.
Een hele dag bezig met één voordeur, twee dagen raamsponning en dan ligt er nog zoveel spul te wachten.
Waarvan het demonteren zo was gedaan maar er moest nog zoveel aan gedaan worden voordat het klaar was voor de eerste laag primer.
En ohja daar in de hoek staan nog de achterdeuren, weer een week verder.
Face hebben we in die periode niet veel gezien maar wie durfde daar iets van te zeggen als je zo’n interieur levert..
Als H.M. aanwezig was werd het werk alleen door Hannibal gedaan.
The crazy fool hield Baracus van z’n werk, dus al snel haalden we Murdock niet meer op uit de VA, zodat B.A. verder kon met het ruige werk. Ja.. oktober en november waren twee hard werkende maanden maar de sfeer, de groene kratten en 18.00 uur RTL7 gaf ons de nodige motivatie.
En als Face ons dan toch kwam helpen, pakte hij de leukste taken van ons af, zoals het front:

Afbeelding


Uiteindelijk was begin december vorig jaar de carrosserie klaar om in de eerste laag primer te worden gerold.
Daar was ik ook aan toe want ik was het legervoertuig een beetje zat.
Door het schuren kom je alle laklagen tegen die het monster tot dusver heeft gekregen.
Vanuit de fabriek bruin, daarna geel gespoten, zwart gespoten, en zwart gerold.
Het was dus net een gevlekt legervoertuig. Hiervan gelukkig geen foto.
Weer een andere ruimte in de boerderij werd gebruikt als ‘rolruimte’.
Goed schoonmaken, zoveel mogelijk stofvrij houden, natte vloer, zo goed mogelijk isoleren en op de juiste temperatuur houden.
VAN goed schoonmaken, goed drogen en ontvetten en daarna met het team lekker een avondje rollen!

Afbeelding

2 componenten Epoxy primer, de juiste rollers en THE HEAT

Ook alle deuren, inclusief de binnenkant, in de primer.
Weekje drogen en alles is klaar voor opnieuw een 240 korrel waterproof schuurbeurt.
Schoonmaken, ontvetten en klaar voor de tweede laag primer.
Opnieuw korrel 240 schuren, dit keer alles met de hand.
De gehele VAN, alle deuren aan beide kanten en dan nog het overige spul.
Daarna opnieuw schoonmaken en de VAN was klaar voor het plamuur werk.
Viel op zich wel mee, hier en daar een oneffenheid of een deukje.
Schuifdeur had een paar lasnaden die even weggewerkt moesten worden.
De gedeelten waar geplamuurd was kregen opnieuw een laag primer en hier en daar door het schuren nog een kaal plekje bij primeren.
Mooi werk, veel werk en december vloog voorbij.
Maar december niet alleen, januari ook!
Die primer lucht sloopt je luchtwegen en ogen.
De eerste week te eigenwijs voor maskers en andere hulpmiddelen, maar na het schijten van alle kleuren ben ik toch een masker gaan dragen.

Hieronder een aantal foto’s van het strakke primer resultaat.
Zoals de VAN hieronder staat was hij bijna klaar voor de eerste laag matzwarte aflak!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


We schrijven eind januari en de puntjes worden op de i gezet alvorens de eerste laag aflak kon worden gerold.
4 liter 1 componenten Acryl lak, matzwart met een vleugje glans. Speciaal gemaakt voor deze VAN.
De middag voor het zwart rollen was het mooi droog weer.
De VAN naar buiten en de rolruimte kon opnieuw goed worden schoongemaakt.
Het monster liep geweldig en het asfalt lonkte.
Hannibal zag mij aan en ik begreep hem meteen.
Een tijdelijk interieur was zo geregeld en voor we het wisten waren we onderweg naar Ype Algra, de plaatselijke USA garage.
Het eerste bekijks was meteen gigantisch.
We staken de autoweg over om in de bewoonde wereld te komen en buslijn 50 van Dokkum naar Leeuwarden zat vol mensen die even niet precies wisten wat ze zagen.
Twee idioten in een hondenhok op wielen. Geen deuren en geen voorruit, geen verlichting en geen motorkap. Zo koud.. maar zo genieten. Ype kon er wel om lachen. Achter z’n bedrijf staan een paar sloopvans en al snel lagen we weer te demonteren.
Een paar dichte achterramen zocht ik nog, mijne had klapramen.
Ook een heuse Brink trekhaak was niet verkeerd en al snel konden we Face bellen om deze onderdelen van z’n lijstje te strepen.
Hij blij, kon hij die middag toch nog op date.
De reis terug naar B.A.’s barn werd iets verlengd, paar binnenweggetjes en het gehele dorp werd even meegepakt.
Terug thuis de VAN snel in de warmte, de carrosserie moest opwarmen voor die avond.
Schoonmaken en ontvetten, die grote pot black magic stond te wachten bij de kachel.
Hieronder de gehaalde spullen bij Ype en een kort filmpje van onze belevenissen die dag.

Afbeelding




Die avond werd er om 21.00 uur afgesproken in de Saloon, het bier stond koud en de voorbeschouwing kon beginnen.
Om 22.00 uur hadden we ons moed in gedronken en struikelde H.M. bijna over de pot zwarte prut.
Die 4 liter kostte overigens 100 euro.
B.A. was woest en vloog Murdock aan waardoor Hannibal met de luchtbuks dwars door een TL buis schoot.
De rust was wedergekeerd.
Baracus roerde de verf waarnaar H.M. even de smaak controleerde.
Alles was klaar voor de eerste laag matzwart en in no time maar vol concentratie en precisie stond de VAN rond midnight in zijn eerste laag aflak.
Van die 4 liter was toen 0,5 liter gebruikt, voor alleen de VAN, dus nog niet de deuren en overige.
Het resultaat hieronder, het is pas de eerste laag.
Er volgt minstens nog een tweede laag en waarschijnlijk nog wel een derde.
Het uiteindelijke resultaat zal dus nog strakker worden dan het resultaat op de foto's hieronder.
Met de eerste laag op de deuren ga ik experimenteren met verschillende temperaturen, verschillende rollers en verschillende diktes van de verf.
Wat betreft de VAN is er voorlopig weer een weekend schuurwerk, waterproof korrel 400 of eerst opnieuw 240.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Komende zomer, vanaf 1 juli, zal de VAN rijklaar zijn.
Dat betekent exterieur matzwart, interieur volledig A-team style maar nog steeds rijdend op benzine.
Het is de bedoeling om één zomer te rijden als angstaanjagende en mysterieuze matzwarte bus, zonder rode striping, met bodykit en sunvisor maar nog zonder de roofwing.
Met onder de VAN de huidige brede chromen velgen, chromen bumpers en spiegels.

In het najaar van 2011 en aansluitende winter zal de VAN opnieuw terug keren in B.A.’s barn om het uiteindelijke doel van dit project te voltooien.
Oftewel de rode striping en ook de montage van de roofwing.
Red paintjob van de 15 inch Western vector velgen met nieuwe BFGoodrich banden.
Bumpers en spiegels in carrosserie kleur.
Montage van de toplights en het instaleren van een heuse LPG installatie op kenteken.


In de volgende update het voorlopige eindresultaat van het exterieur.
De assembly hiervan, het terug plaatsen van de voorruit in zijn nieuwe rubbers en het monteren van de nieuwe set deurrubbers.
Maar vooral het begin van het interieur, zijpanelen, vloer en hemeltje.
Dashboard in grijs tint. De overhead console met het beruchte 27MC bakje en natuurlijk de audio installatie.
Ook in de volgende update de revisie van de uitlaat met de cherrybomb.
Omke Teun zal beginnen aan een concept van de onvermijdelijke bullbar, die komende zomer al op de VAN zal zijn gemonteerd.

Genoeg werk, maar zeker te overzien.
Met het vele materiaal in opslag zoals het interieur en de vector velgen is er binnen het team veel motivatie om verder te sleutelen aan dit bijzondere project.
Toch moet er ook gereden worden, en dat kan al snel, vanaf vandaag tot 1 juli is nog maar 148 dagen.

Als afsluiting van deze tweede update een 8 minuten durend filmpje.
Hierin is kort te zien wat er vanaf de aanschaf tot deze update is bereikt.

Music by Brad Paisley, American Saturday Night en All I wanted was a car.




Greats vanuit Fryslân,
B.A. Baracus en de rest van het team
Laatst gewijzigd door B.A. op 12 aug 2010 13:03, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toonen
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 648
Lid geworden op: 17 apr 2010 19:51
Ik rij een: Chevy.
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#2 Bericht door Toonen » 12 aug 2010 08:39

Wat een prachtig verslag weer =D>

Zie het al helemaal voor me :lol:

Goed bezig ook :D
Groet Wilbert.
Chevy Van '89
http://www.wilberttoonen.nl

ChevyVanEurope
Doorgewinterde Vanner!
Doorgewinterde Vanner!
Berichten: 175
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:14
Locatie: Alphen aan den Rijn (Zuid-Holland)

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#3 Bericht door ChevyVanEurope » 12 aug 2010 09:43

Weer een goed verhaal, kijk uit naar de volgende :lol:
Groetjes,

Joseph


_________________

Gebruikersavatar
Hubert.
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 757
Lid geworden op: 16 jun 2008 21:35
Ik rij een: GMC Savana
Locatie: Schoonhoven

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#4 Bericht door Hubert. » 12 aug 2010 10:50

Kijk maar goed uit met een foto van jezelf met een geweer er op ;)

We hebben het op het Volvo850forum gehad met iemand die een foto van zichzelf met een geweer had gepost en die werd snachts van z'n bed geplukt door de politie (echt gebeurd) :shock:

maar jullie zijn lekker bezig! =D>
GMC Savana HT Explorer 2000-2002 wit
Volvo V70R awd 1999 Laserblue
Volvo S40 2.0R-design 2009 wit

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#5 Bericht door knapestaart » 12 aug 2010 11:17

:shock: Lekker bezig ;)

Gebruikersavatar
murdock
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 736
Lid geworden op: 06 aug 2010 21:58
Ik rij een: chevy
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#6 Bericht door murdock » 12 aug 2010 18:03

B.A. schreef:Ben benieuwd naar de onderdelen die Murdock de komende weken vanuit de VS over de plas zal vliegen.

Maar ik blijf thuis bij de VAN.
I ain’t getting on no airplane..

B.A.
Das jammer dat je niet meegaat.
Kan ik dat spul in de US zelf inladen.


Hou de moed erin jongens, leuk projektje.

Ps Natuurlijk wat mis gegaan met het Quote gedeelte, boodschap is duidelijk toch?

Edit: Heb ik voor je gerepareerd, klik even op wijzig, of citeer, en je ziet hoe dat gedaan is.
Maar gefeliciteerd met de poging om alleen maar te citeren wat nodig is in dit verband =D>
Cor
Mzl, Reinier.

------------------------------------------------
Chevy G20 Strarcraft 5.0 '91 grijs kenteken.
VW Transporter T5 2004
Saab 93 2003

CHROME WON'T GET YOU HOME

maiky
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 425
Lid geworden op: 05 apr 2010 18:40
Ik rij een: gmc midas
Locatie: Son city

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#7 Bericht door maiky » 15 aug 2010 07:36

mooimooi maar wat n werk.
Gtz Maiky


gmc-midas 2000, 350cui bj 1980

Gebruikersavatar
luvaso
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 331
Lid geworden op: 09 nov 2008 18:54
Ik rij een: Dodge B250
Locatie: meijel

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#8 Bericht door luvaso » 16 aug 2010 23:42

H B A

Ziet er goed uit die plannen, hoop dat het allemaal goed gaat lukken.

Die bodykit heb je die via internet besteld , zo ja wat is het web adres/

mvg luvaso

Gebruikersavatar
danny haarman
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 219
Lid geworden op: 16 aug 2010 19:58
Ik rij een: chevy van
Locatie: Deventer

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#9 Bericht door danny haarman » 16 aug 2010 23:55

gaaf :|
Chevy Van Globemaster bijna camper ´91, chevy van g20 ´84, chevy van Camper '90 chrysler newport 6,3L ´69, dodge challenger ´73,

vd Woude
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 336
Lid geworden op: 27 sep 2009 19:15
Ik rij een: Chevy Van

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#10 Bericht door vd Woude » 18 aug 2010 13:23

luvaso schreef:H B A

Ziet er goed uit die plannen, hoop dat het allemaal goed gaat lukken.

Die bodykit heb je die via internet besteld , zo ja wat is het web adres/

mvg luvaso
Op Ebay staan meerdere

Hannibal
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2010 11:07
Ik rij een: Vandura 84
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#11 Bericht door Hannibal » 18 aug 2010 23:09

http://www.trucknvans.com/

Zou je van e bay eens eentje willen linken?
This is beyond nuts

vd Woude
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 336
Lid geworden op: 27 sep 2009 19:15
Ik rij een: Chevy Van

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#12 Bericht door vd Woude » 19 aug 2010 14:04


Gebruikersavatar
luvaso
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 331
Lid geworden op: 09 nov 2008 18:54
Ik rij een: Dodge B250
Locatie: meijel

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#13 Bericht door luvaso » 20 aug 2010 01:10

Bedankt, voor de info.

Gebruikersavatar
B.A.
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 mei 2010 13:56
Ik rij een: 86ChevyG20
Locatie: Oudkerk

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#14 Bericht door B.A. » 31 jan 2011 09:19

Beste mede Vanners..

A.s. donderdag 3 febr. volgt eindelijk weer een nieuwe UPDATE van Project #3 Build The A-team VAN..

Afbeelding

B.A.

Gebruikersavatar
starcraft 1987
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 9338
Lid geworden op: 18 jun 2007 13:00
Ik rij een: Chevy Van
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: Project #3 Build The A-team VAN

#15 Bericht door starcraft 1987 » 31 jan 2011 16:32

We wachten met spanning af 8)

Groeten
Enrique.
Chevy Van G20 starcraft 1987 camper uitvoering

Plaats reactie