laadvermogen en klepzittingen gas

Alles over Amerikaanse Van's in het algemeen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hendrik
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: Zoekende

laadvermogen en klepzittingen gas

#1 Bericht door Hendrik » 27 jun 2020 11:20

Beste Vanners, ik vroeg me af waarom dat de meeste vans maar een laadvermogen van een paar honderd kilo (300) hebben terwijl je toch minimaal een 800 moet hebben voor passagiers en handtasjes.
Ik ben namelijk op zoek naar een wat nieuwer model vanaf 2003 of een econoline vanaf 2000. Echter heeft de 150 maar amper laadvermogen en is dat eventueel legaal te verzwaren? Want zo durf ik niet weg met vrouw, kinders, bagage en een caravan. Graag tips en advies hieromtrent. Verder vroeg ik me af of je een motor eenvoudig kan testen of tie goed is. Ik heb een van gezien op mp, wat nieuwer model, heeft 150 ton op gas gelopen maar de kleppen zijn zeer waarschijnlijk niet gehard. Hoe kun je dat risico uitsluiten? En wat kost ongeveer zo een aanpassing aan die klepzittingen. Afijn, veel vragen maar kheb geen zin om nog een van af te moeten rekenen aan reparaties (zoals mn eerste avontuur).
Ik verneem graag.
Groet
H

Patrick G20
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevy G20

Re: laadvermogen en klepzittingen gas

#2 Bericht door Patrick G20 » 27 jun 2020 18:13

Met dat laadvermogen hangt af van hoeveel de Van weegt. Sommige zitten bijna aan de 2800 kg en dan hou je niet veel laadvermogen meer over.
Testen van de wagen zou je een compressietest kunnen (laten) doen.
Ik weet dat Chevy Van's van na 1996 problemen kunnen hebben met de klepzetels op gas (als ik dit goed heb).
Maar ik rij het oude model (op benzine) en er zullen hier zat bij zijn die het nieuwere model rijden en die jou hoop ik kunnen helpen.
Chevy Van G20 5.7 TBI V8 1989.
Chevrolet Caprice 5.0 V8 1987.
Suzuki gsxr1100w 1995.

Plaats reactie