Re: motorrevisie

Alle vragen over de bak en aandrijflijn.
Gebruikersavatar
robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1930
Lid geworden op: 07 nov 2010 00:04
Ik rij een: Ford
Locatie: Waspik

Re: motorrevisie

Bericht door robboons » 14 dec 2016 11:11

Je hebt niet stil gezeten. Betreft je gasverdamper, Zo klinkt t indd. Misschien heb je hier iets aan, zo zit t bij mij: AfbeeldingAfbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

Bericht door dree » 19 dec 2016 17:28

dank je Rob, bijzonder dat het zo werkt, want je schakelt blijkbaar de verdamper en de heater core parallel. Ik dacht dat het in serie moest, om warm water naar de verdamper te garanderen en dan (hopen dat er nog wat over is) de restwarmte gebruiken voor de kachel.

Maar inderdaad, er zal wel lucht in zitten, maar waarom loopt de temperatuur dan zo ver op, voordat de thermostaat open gaat ?
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
marcel-bea
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 3049
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:11
Ik rij een: lincoln
Locatie: Noord Holland

Re: Re: motorrevisie

Bericht door marcel-bea » 21 dec 2016 06:47

Misschien heb je een thermostaat die later open gaat. Nou weet ik niet of het een warme of koude is. Maar dr waterslangen had ik toch anders aangesloten. En het T stuk vervangen voor een Y ivm fe flow
mijn auto lekt geen olie maar tekent zijn territorium af

gr marcel

Gebruikersavatar
robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1930
Lid geworden op: 07 nov 2010 00:04
Ik rij een: Ford
Locatie: Waspik

Re: motorrevisie

Bericht door robboons » 22 dec 2016 00:12

Het kan zijn dat er lucht in je kanalen zit, in combinatie met deels koelwater, kan dat stoom worden en dat laat temp ook stijgen. Probeer op hoogste punte alles te ontluchten.
T is indd parallel aangesloten, dit was me ooit aangeraden, tot nu toe geen problemen mee gehad, ook niet dat hij vrij hoog zit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

Bericht door dree » 27 dec 2016 07:45

beetje late reactie, maar bedankt, ik ga de kachelradiateur vervangen en een ontluchting inbouwen.
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Plaats reactie