Re: motorrevisie
- robboons
- Bewezen Vanner
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 07 nov 2010 00:04
- Ik rij een: Ford
- Locatie: Waspik
Re: motorrevisie
Goed bezig Dree.
Ziet er goed en strak uit.
Ook een super idee van je van die vliegtuig strips, doe je slim en goed.
Ik ben benieuwd, als ie af is.
Succes nog
Ziet er goed en strak uit.
Ook een super idee van je van die vliegtuig strips, doe je slim en goed.
Ik ben benieuwd, als ie af is.
Succes nog
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
Hoe bekleden jullie de wielkasten van bestuurder en passagier ?
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- Vulcanwizzard
- Bewezen Vanner
- Berichten: 5054
- Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
- Ik rij een: scooter
- Locatie: Capelle a/d IJssel
Re: motorrevisie
Die vloer strips, kun je daar straks de bank over verschuiven of eruit lichten??

Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
Dat is inderdaad één van mijn opties: voor bevestiging van de bank, de gordels (zal wel niet mogen van de RDW),Vulcanwizzard schreef:Die vloer strips, kun je daar straks de bank over verschuiven of eruit lichten??![]()
voor bagage en een tafeltje (zal wel niet mogen van de belastingdienst),
Tja dit is natuurlijk wel prachtig !
en misschien voor het bed en een stapelbed..
En voor wanneer ik bijvoorbeeld een fiets meeneem, dan hoeft die niet achterop.
O ja en voor de hond.
Laatst gewijzigd door dree op 11 apr 2016 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
Afgelopen weekeinde weer verder gegaan met stofferen;
eerst de passagiersdeur, met plaat, armleuning en schakelaars.
Het allemaal vastzetten en netjes monteren was wel wat uitzoekwerk, opmeten, passen en en aanpassen :
Op de eerste foto is het allemaal wat blauwer dan in het echt. Panelen zijn lichtgrijs en donkergrijs.
De beugeltjes zie je niet, maar op deze foto spiegelt het flitslicht op de bekleding.



En zo kon ik op dezelfde manier ook lekker vlot de andere deur maken :


Maar helaas... vaak als iets heel vlot gaat, gaat het mis en nu ook,
ik had twee armleuningen gespiegeld gemaakt en even groot, op model van de passagiersdeur.
Moest kunnen want de deuren waren precies elkaars spiegelbeeld.
Alleen komt het dashboard links veel verder naar voren, dus liep het schakelpaneel vast bij het sluiten van de deur...
Dus nu ligt die er weer af, ik hem hem gisteren afgezaagd en opnieuw gelijmd. Vrouw boos omdat ik wéér in de schuur zat...
eerst de passagiersdeur, met plaat, armleuning en schakelaars.
Het allemaal vastzetten en netjes monteren was wel wat uitzoekwerk, opmeten, passen en en aanpassen :
Op de eerste foto is het allemaal wat blauwer dan in het echt. Panelen zijn lichtgrijs en donkergrijs.
De beugeltjes zie je niet, maar op deze foto spiegelt het flitslicht op de bekleding.



En zo kon ik op dezelfde manier ook lekker vlot de andere deur maken :


Maar helaas... vaak als iets heel vlot gaat, gaat het mis en nu ook,
ik had twee armleuningen gespiegeld gemaakt en even groot, op model van de passagiersdeur.
Moest kunnen want de deuren waren precies elkaars spiegelbeeld.
Alleen komt het dashboard links veel verder naar voren, dus liep het schakelpaneel vast bij het sluiten van de deur...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)


Dus nu ligt die er weer af, ik hem hem gisteren afgezaagd en opnieuw gelijmd. Vrouw boos omdat ik wéér in de schuur zat...
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
even wat anders, maar wat wel in het rijtje van motorrevisie past :
Ik heb toevallig gevonden hoe het moet en wik wil dat graag met jullie delen :
welke bouten waar in de waterpomp:

Ik heb toevallig gevonden hoe het moet en wik wil dat graag met jullie delen :
welke bouten waar in de waterpomp:

ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
dree schreef:Dat is inderdaad één van mijn opties: voor bevestiging van de bank, de gordels zal ik aan vaste punten moeten bevestigen.Vulcanwizzard schreef:Die vloer strips, kun je daar straks de bank over verschuiven of eruit lichten??![]()
voor bagage en een tafeltje (mag demontabel zijn, lees ik in andere posts).
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
Zojuist gebeld en vloerrail mag WEL voor bevestiging van de stoelen of banken !dree schreef:... voor bevestiging van de bank, ... (zal wel niet mogen van de RDW)Vulcanwizzard schreef:Die vloerstrips, kun je daar straks de bank over verschuiven of eruit lichten??![]()
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
foto-update / laatste stand van zaken:


Vloerzeil erin, achterbank erin

Ik zie wel eens vragen over dat de boormachine of het schroefje de stof opdraait. Ik boor nauwelijks, maar ik gebruik stalen spijkers. Daarmee sla ik een gaatje in het staal en daarin tap ik de schroef(draad). Met een hardstalen schroef, zoals die zwarte, voor gipsplaten (op metalstud frames). En dan zet ik er een schroefje in , met een klein kopje en verzinkt, in plaats van zwart. Het opdraaien van de stof valt dan mee, langzaam indraaien met de hand, vanaf de eerste slag de schroef goed aanduwen en aan de achter kant de stof wegknippen bij de schroef.

En als je dan de spijker er weer uittrekt, met een tang en een beetje draaien, dan blijf je nog net het gaatje zien:


de zijdeuren net als de voorste met 2 kleuren en ook twee panelen gemaakt.

de achterdeuren vóór:

paneel van triplex 6mm, weegt niks:

en na:

voor mij goed genoeg:

Nu is het tijd voor de voorkant, eerst wat schoonmaken , een paar keer starten en het elekctrisch controleren. Lang zoeken naar de oorzaak van geen licht. Nog steeds geen idee. Moeten er lampjes inzitten om stroom te krijgen naar de lichtschakelaar ?
Eerst maar nieuwe steuntjes maken voor de bumper:




Vloerzeil erin, achterbank erin

Ik zie wel eens vragen over dat de boormachine of het schroefje de stof opdraait. Ik boor nauwelijks, maar ik gebruik stalen spijkers. Daarmee sla ik een gaatje in het staal en daarin tap ik de schroef(draad). Met een hardstalen schroef, zoals die zwarte, voor gipsplaten (op metalstud frames). En dan zet ik er een schroefje in , met een klein kopje en verzinkt, in plaats van zwart. Het opdraaien van de stof valt dan mee, langzaam indraaien met de hand, vanaf de eerste slag de schroef goed aanduwen en aan de achter kant de stof wegknippen bij de schroef.

En als je dan de spijker er weer uittrekt, met een tang en een beetje draaien, dan blijf je nog net het gaatje zien:


de zijdeuren net als de voorste met 2 kleuren en ook twee panelen gemaakt.

de achterdeuren vóór:

paneel van triplex 6mm, weegt niks:

en na:

voor mij goed genoeg:

Nu is het tijd voor de voorkant, eerst wat schoonmaken , een paar keer starten en het elekctrisch controleren. Lang zoeken naar de oorzaak van geen licht. Nog steeds geen idee. Moeten er lampjes inzitten om stroom te krijgen naar de lichtschakelaar ?
Eerst maar nieuwe steuntjes maken voor de bumper:


ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- robboons
- Bewezen Vanner
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 07 nov 2010 00:04
- Ik rij een: Ford
- Locatie: Waspik
Re: motorrevisie
Bekleding ziet er strak en netjes uit, ook lekker creatief met de armsteunen, ik wil ook zoiets doen, dus ga goed je foto's bestuderen. Ik had wel op je aparte topic van je stroom gereageerd, maar weet niet of je er wat mee kan. Succes met de laatste loodjes
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
dus die armleuningen gemaakt van houten balkjes van 45x75mm. De schakelaar bij bestuurder laat alleen niet veel hout meer over, dus voorzichtig, anders splijt het.
De horizontale en schuine deel gewoon koud tegen elkaar gelijmd met van die op schuimende PU-houtlijm en een flinke schroef om het tijdelijk tegen elkaar te drukken.
Gaat best makkelijk, misschien omdat kunstleer nog meer uit te rekken is dan echt leer. Dus sowieso dun leer gebruiken en dan stukje voor stukje vast nieten.
De horizontale en schuine deel gewoon koud tegen elkaar gelijmd met van die op schuimende PU-houtlijm en een flinke schroef om het tijdelijk tegen elkaar te drukken.
Gaat best makkelijk, misschien omdat kunstleer nog meer uit te rekken is dan echt leer. Dus sowieso dun leer gebruiken en dan stukje voor stukje vast nieten.
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
Ik heb hem nu buiten gezet in de zon en ik zie wel dat de spuitlijm niet houdt in de warmterobboons schreef:Bekleding ziet er strak en netjes uit,



Dus de plafonds moet ik anders doen.
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- robboons
- Bewezen Vanner
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 07 nov 2010 00:04
- Ik rij een: Ford
- Locatie: Waspik
Re: motorrevisie
hey dree, weer wat vorderingen gemaakt?
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine
- dree
- Bewezen Vanner
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
- Ik rij een: F.e150.302
- Locatie: schoondijke, zld
Re: motorrevisie
ZO ! ik ben weer terug na een half jaartje sabbatical van dit Forum !
Vorige week mijn van ontschorst (
) en mee gaan rijden. pas dan merk ik de kwaaltjes, na jaren stilstaan. Een maand of drie geleden is ie wel APK gekeurd, maar daar letten ze niet op:
het trillen van de achterophanging (banden vierkant van het stilstaan ?)
het scheef staan van het stuur (stang wat bijstellen)
lekkage van de radiateur (bevroren geweest ?)
waterlekkage bij de passagier (kachelradiator lek / bevroren geweest ?)
bevriezen van de verdamper (slangen verkeerd aangesloten ?)
niet echt warm worden van de kachel (slangen verkeerd aangesloten ?)
te warm worden van de motor (verkeerde thermostaat , of blijft dichtplakken ? -> tot de wijzer tegen het rode komt)
teveel lawaai (moet nog een dempertje bij)
hard schakelen in overdrive
slecht lopen op benzine (te weinig benz. druk ?)
draait nog wat hoog stationair en zakt dan maar langzaam terug in toeren (uiteindelijk wel naar normaal)
beetje speling op het stuur
Maar een hoop dingen gaan ook goed:
loopt lekker op gas
trekt goed na motorrevisie (heeft nog wel een beter spruitstuk nodig, met meer flow)
schakelt boterzacht in de laagste versnellingen
RUIMTE !!
Wie heeft nog tips voor de aansluiting van de slangen op de verdamper ? Ik ga direct van de dunne pijpjes naar de verdamper, maar toch heeft de verdamper last van de thermostaat. Ik merk dat de verdamper bevriest, met oplopende temperatuurmeter (thermostaat dicht). En de verdamper ontdooit weer, als de temp.meter terugloopt (thermostaat open). Ik dacht dat de twee pijpjes op de waterpomp de thermostaat bypassen ?
Vorige week mijn van ontschorst (

het trillen van de achterophanging (banden vierkant van het stilstaan ?)
het scheef staan van het stuur (stang wat bijstellen)
lekkage van de radiateur (bevroren geweest ?)
waterlekkage bij de passagier (kachelradiator lek / bevroren geweest ?)
bevriezen van de verdamper (slangen verkeerd aangesloten ?)
niet echt warm worden van de kachel (slangen verkeerd aangesloten ?)
te warm worden van de motor (verkeerde thermostaat , of blijft dichtplakken ? -> tot de wijzer tegen het rode komt)
teveel lawaai (moet nog een dempertje bij)
hard schakelen in overdrive
slecht lopen op benzine (te weinig benz. druk ?)
draait nog wat hoog stationair en zakt dan maar langzaam terug in toeren (uiteindelijk wel naar normaal)
beetje speling op het stuur
Maar een hoop dingen gaan ook goed:
loopt lekker op gas
trekt goed na motorrevisie (heeft nog wel een beter spruitstuk nodig, met meer flow)
schakelt boterzacht in de laagste versnellingen
RUIMTE !!
Wie heeft nog tips voor de aansluiting van de slangen op de verdamper ? Ik ga direct van de dunne pijpjes naar de verdamper, maar toch heeft de verdamper last van de thermostaat. Ik merk dat de verdamper bevriest, met oplopende temperatuurmeter (thermostaat dicht). En de verdamper ontdooit weer, als de temp.meter terugloopt (thermostaat open). Ik dacht dat de twee pijpjes op de waterpomp de thermostaat bypassen ?
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic
- boyanka
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2932
- Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
- Ik rij een: Dodge
- Locatie: Terneuzen
Re: Re: motorrevisie
Ik denk dat je verdamper iets te hoog staat. Dus hij is niet volledig gevuld met water. Dus hij staat een stukje boven de radiator
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.