Re: motorrevisie

Alle vragen over de bak en aandrijflijn.
robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Ford

Re: Re: motorrevisie

Bericht door robboons » 09 dec 2014 13:47

Ah oke, ik heb daar destijds ook naar gekeken, maar kon zo niet echt iets voor vinden.
Dus als je straks de juiste hebt gevonden, zou je dan het merk/type/lengte willen delen :). Dan ga ik daar ook eens naar kijken.
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine

dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: F.e150.302

Bericht door dree » 09 dec 2014 22:44

2375 is wat ik meet met rolmaat.
2372 is de riem, maar dan gaat ie er wel wat moeilijk op.
Nieuw is ie nog heel stug, dus misschien daardoor.
Een maat groter (5mm?) is waarschijnlijk te groot.

Het luistert heel nauw, met een ander blok of met assecoire steunen een of twee mm anders gemonteerd zou de riem misschien niet passen.
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door dree » 20 jan 2015 13:23

weer een doorstart gemaakt met de van. Hij staat nu al lang niet meer buiten, maar in de schuur is het ook koud.

Afbeelding

Te koud voor polyester, maar niet te koud voor zaag en breekwerk;

Hier is ze dan :

Afbeelding

ik ga aan het dak werken, dus eerst maar een steiger opbouwen :

Afbeelding

Afbeelding

ik had er zin in, dus gelijk begonnen. vergeten om voor jullie een foto vooraf te maken, dus daarom maar een foto achteraf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zicht naar de achterbank. een bankje dat ik ooit heb overgenomen uit een Golf, waarvoor ik laatst een frame heb gelast en een houten plank op gelegd. Zitting vastgeschroefd en staat nu even los achterin. Dat gaat de kat er niet op zitten...

Afbeelding

Net onder het dak zie je de binnenbekleding van de opbergvakken die ik al jaren geleden had gemaakt. Ik had toen gewoon een oud laken er tegenaan gelijmd, als binnenvoering van de opbergkastjes.

hier een foto van de dikte van de sandwichconstructie van het dak. het is een honingraatvulling, met over de lengte twee multiplex ribben

Afbeelding

Ik vond het mooier om de voorkant van de dakverhoging wat af te ronden en de achterkant recht af te maken. verder heb ik de zaag schuin gezet (op de foto stond ie recht, voor het zagen van de rechte achterzijde).

Door het dak met een schuine zaagsnede uit te zagen, wordt de onderkant van de uitgezaagde plaat iets groter dan de bovenkant van het gat in het dak. Dan maak ik aan beide een randje dat dan mooi over elkaar afsluit. :idea:
Aan de achterste rand van het dakje maak ik een soort spoilertje, zoals dat ook op het originele dak zit.
Ik wil dat vormen met een rand van pur, die ik tegen de achterste rand spuit/plak en daarna in vorm afschuur.
Maar zomaar pur ertegenaan spuiten, dat maakt d epur te zacht. er moet eigenlijk een mal omheen, zodat de pur goed stevig is en er niet teveel lucht in zit. En de mal moet er ook weer makkelijk af kunnen.... :-k :-k

Afbeelding

Ik maak het dakje eerst klemvast, later wordt het misschien nog eens een hefdak.
Zo met van die rubber klemmen:

Afbeelding
Afbeelding

Nu moet ie weer wachten op warmer weer. daarom volgende keer weer een stukje aan de elektronica verder werken....
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.

robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door robboons » 20 jan 2015 14:28

je bent lekker bezig geweest.
Kan je niet met piepschuim platen aan de slag, of kan je dat niet in de vormen brengen die je zelf wil?
Kan je wel schuren\afvlakken.
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine

robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door robboons » 05 jan 2016 10:59

Hoe staat het met je Project Dree? Ik ben wel benieuwd naar je vorderingen.

Groeten,
Rob
Rob

dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door dree » 07 jan 2016 11:48

Heeeyyy Rob !

Gelukwensen voor het nieuwe jaar gewenst !

Projectje loopt nog, hoewel het nogal slentert ......

Ik ben klaar met het dakje, ik heb toch met pur gewerkt, rond afgeschuurd en een opstaande rand aan de opening gepolyesterd.

Dus het dak is nu verhoogd en dicht. Het uitgezaagde deel en de rest van het polyester dak heb ik schoonemaakt en in de polyester topcoat/gelcoat gezet.
Die moet ik nog polijsten, maar dat komt later, als ie uit de stalling gaat.

Verder bezig geweest aan de achterwielen, die remmen zaten vast.

En begonnen aan het interieur; ik heb nu de plaat voor de TV (die plaats) klaar en de twee platen met opbergvakjes links- en rechtsboven.
Ik heb een voorraad platen gekocht, mulitiplex van 15. 9 en 6 mm dik. Allemaal voor verschillende onderdelen. De dunste plaat is bijvoorbeeld voor het plafond.

Ik heb elektra aangelegd boven de cabine en de panelen van de voorste deuren er afgehaald.

Dus weer iets verder, maar het gaat nog niet zo snel als ik zou willen ! Moet met pasen klaar en gekeurd zijn !

PS: en mijn suzuki alto 1987 met nieuwe winterbandjes weer door de APK en bezig met Jeep-nieuwe koplamp en LPG eruit.
Ik zoek nog een benzine tank voor een Jeep grand cherokee 1995 (ZJ)

marcel-bea
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: lincoln

Bericht door marcel-bea » 07 jan 2016 12:18

ik heb begrepen dat er golf 1 koplampen passen in de Jeep Nou weet ik niet of jij ronde of vierkante koplampen heb
mijn auto lekt geen olie maar tekent zijn territorium af

gr marcel

dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door dree » 26 jan 2016 11:12

ik heb koplamp gekocht voor 25 euro op ebay, maar moest wel wat verbouwen. De vorige kostten 90 euro en daarvan liet de zilver binnenspiegel los. Dus voor mij geen duurkoop meer. kreeg geen naheffing van douane.
ben nu lekker bezig aan de Van, bijna alle panelen gezaagd, alleen die van de deuren nog. Ik zal fotos maken.

tijd begint te dringen, wil hem vóór half april rijdend en gekeurd hebben.

dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door dree » 14 mar 2016 14:19

ik zie dat ik nog geen fotos heb met het dakje erop.

Maar binnen is ook al wat gebeurd :
Links en rechtsboven heb ik de achterwand van de opbergvakken gestoffeerd. Achter boven ook, en achterboven , linksboven en rechtsboven heb ik ook de frontjes gestoffeerd en gemonteerd. Onder de opbergvakken heb ik ook gestoffeerd. Het is zwarte badstof, maar het ziet er op de foto grijs en vlekkerig uit. Dat is een soort reflectie van de flitser, maar het is gewoon zwart. Nu heb ik het lastigste (bovenin en met veel openingen is moeilijk te zagen en moeilijk te stofferen) ook gelijk gehad , want de binnenpanelen zijn al gezaagd. Stofferen en plaatsen, dus. Nog één k-klusje en dat zijn de plafond panelen.

Deze foto is van voor naar achteren gemaakt

Afbeelding

en deze foto van achter naar voor gemaakt:

Afbeelding

Ik heb zojuist de vloerrails besteld : http://www.otoparts.nl/xsmotive/index.p ... 32&lang=NL

Ik heb weer goede motivatie, daarom ook mijn onderschrift aangepast :) :D

dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door dree » 18 mar 2016 10:37

weer een paar panelen verder :

Afbeelding

Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: scooter

Bericht door Vulcanwizzard » 19 mar 2016 21:37

Je bent best op weg zeg!! =D> Ik zou dat niet aangedurfd hebben
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door robboons » 20 mar 2016 13:15

lekker bezig, leuk werk, plafond is indd wel meer uitdaging
Rob

dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door dree » 21 mar 2016 09:02

Vulcanwizzard schreef:Je bent best op weg zeg!! =D> Ik zou dat niet aangedurfd hebben
Tja, als ik er op terugkijk en toen wist wat ik nu weet, dan zou ik het ws ook niet aangedurfd hebben.

Maar ik had toen een Van gekocht voor 3000,- en een nieuwe waterpomp+distributieketting, en een nieuwe dynamo en nieuwe remmen. Ook nog een nieuwe radiator, en natuurlijk een nieuwe accu. Dus ik dacht ik vernieuw alleen de motor en that's it. Maar van het één kwam het ander en gaandeweg werd de Van steeds kaler (net als ik trouwens #-o ). Dus ja , dan had ik er zo veel werk in zitten, dat ik wel verder moest. En dat heeft me door het dooie-motivatiepunt heen geholpen; dat stoppen weggooiien van tijd en geld is.

En het helpt oook om te beslissen, zonder er al te diep over na te denken..... 8) :-" :-$ :-#

Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: scooter

Bericht door Vulcanwizzard » 24 mar 2016 17:44

dree schreef:
Vulcanwizzard schreef:Je bent best op weg zeg!! =D> Ik zou dat niet aangedurfd hebben
Maar van het één kwam het ander en gaandeweg werd de Van steeds kaler (net als ik trouwens #-o ).
En het helpt oook om te beslissen, zonder er al te diep over na te denken..... 8) :-" :-$ :-#
Mmmmm zoo herkenbaar, heb ik ook last van. #-o Maar ik heb het 13 jaar volgehouden dus geef niet op 8)
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Re: motorrevisie en afwerking

Bericht door dree » 07 apr 2016 11:56

Het uitbollende plafond...Ik denk als ik daar een plaat voor moet maken, dan kost me dat uren werk. En die heb ik niet. Dus gewoon spuitlijm op dak en op doek en rustig uitwrijven...

Afbeelding

Afbeelding
en langs de randen 2 smalle stroken :

Afbeelding

En dan heb ik voor het plaofnd van het hefdak wel een plaat gemaakt, want die moet volgend jaar aangepast worden. Die moet van de vrouw echt omhoog kunnen !
dus een kiertje hier en daar is niet zo erg...

Afbeelding

Afbeelding

Hier ben ik wel trots op: na lang zoeken maar betaalbare vloerrails (30 euro de meter, voor de zwaarste kwaliteit) :(
daarna een contra strip gemaakt onder de vloer (fotos volgen later, als de brug weer omhoog is), RVS inbus bouten met verzonken kop en RVS borgmoeren (M8), om de 10 cm (elke 4 slotgaten in de rail) .
De rail ligt tussen twee vloerprofielen in en dan past onder de 'vleugeltjes' net een dunne hardhout multiplex.
natuurlijk is de vloer langer dan een plaat, du szo goed mogelijk de naad aansluiten. Achterin komt sowieso een mat en/ of een bagage-bak.

Afbeelding

Ik was gisteravond te moe om het bovenschot er in te zetten, maar dat ligt al klaar op het dashboard.
Binnenruimte bijna klaar, nu de deurpanelen nog.

Afbeelding

Hoogte onder hefdak is nu 171cm... :D

Plaats reactie