weer een doorstart gemaakt met de van. Hij staat nu al lang niet meer buiten, maar in de schuur is het ook koud.
Te koud voor polyester, maar niet te koud voor zaag en breekwerk;
Hier is ze dan :
ik ga aan het dak werken, dus eerst maar een steiger opbouwen :
ik had er zin in, dus gelijk begonnen. vergeten om voor jullie een foto vooraf te maken, dus daarom maar een foto achteraf:
zicht naar de achterbank. een bankje dat ik ooit heb overgenomen uit een Golf, waarvoor ik laatst een frame heb gelast en een houten plank op gelegd. Zitting vastgeschroefd en staat nu even los achterin. Dat gaat de kat er niet op zitten...
Net onder het dak zie je de binnenbekleding van de opbergvakken die ik al jaren geleden had gemaakt. Ik had toen gewoon een oud laken er tegenaan gelijmd, als binnenvoering van de opbergkastjes.
hier een foto van de dikte van de sandwichconstructie van het dak. het is een honingraatvulling, met over de lengte twee multiplex ribben
Ik vond het mooier om de voorkant van de dakverhoging wat af te ronden en de achterkant recht af te maken. verder heb ik de zaag schuin gezet (op de foto stond ie recht, voor het zagen van de rechte achterzijde).
Door het dak met een schuine zaagsnede uit te zagen, wordt de onderkant van de uitgezaagde plaat iets groter dan de bovenkant van het gat in het dak. Dan maak ik aan beide een randje dat dan mooi over elkaar afsluit.
Aan de achterste rand van het dakje maak ik een soort spoilertje, zoals dat ook op het originele dak zit.
Ik wil dat vormen met een rand van pur, die ik tegen de achterste rand spuit/plak en daarna in vorm afschuur.
Maar zomaar pur ertegenaan spuiten, dat maakt d epur te zacht. er moet eigenlijk een mal omheen, zodat de pur goed stevig is en er niet teveel lucht in zit. En de mal moet er ook weer makkelijk af kunnen....
Ik maak het dakje eerst klemvast, later wordt het misschien nog eens een hefdak.
Zo met van die rubber klemmen:
Nu moet ie weer wachten op warmer weer. daarom volgende keer weer een stukje aan de elektronica verder werken....