Re: motorrevisie

Alle vragen over de bak en aandrijflijn.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

#181 Bericht door dree » 22 sep 2014 11:27

Ook ??

Alleen een pomp in de tank, net nieuw, tot op de bodem, met een aanzuigfilter. Zo deed ie het voorheen ook...
En een nieuw in-line filter.
Aanvoer gecheckt, en is goed. toch nog maar eens checken.

Ik heb er een andere drukregelaar op gezet, maakt niet uit.

de druk loopt een heel klein beetje op, (tot 5 psi) als pompje draait en dan gelijk weer terug als pompje stopt.

En dan meet ik aan de fuel rail, op het ventiel.
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1930
Lid geworden op: 07 nov 2010 00:04
Ik rij een: Ford
Locatie: Waspik

Re: Re: motorrevisie

#182 Bericht door robboons » 22 sep 2014 12:35

Oke, ik heb een ander systeem. 1 in de tank en 1 net voor de motor onder ter hoogte van bestuurders stoel. Deze is de hoge druk pomp.
Kan het toch zijn, dat de rails "vol" zit. hoe zeker ben je er van dat de drukmeter goed werkt dmv het ventiel?
Volgens mij kan je de slangen die op de rails zitten makkelijk losmaken, dit zou je eens kunnen doen en dan de pomp /contact aanzetten, zodat je kan zien of er veel benzine aankomt.
Ik had het bij mij ook. Ik wilde testen of de benzine uberhaupt aangevoerd werd. Toen de slang los gemaakt en deze zat vol op druk en spoot er toen uit.
Misschien kan je het dan ook testen waar je moet gaan zoeken.
Succes.
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: Re: motorrevisie

#183 Bericht door dree » 04 okt 2014 19:11

Inderdaad, ik trok de drukslang los en benzine spoot er uit. De vuldop losgedraait, om druk te lozen. Tank ontlucht dus niet goed, maar hoe komt dat dan ????:: en waarom bouwt ie druk op ????
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

#184 Bericht door dree » 08 okt 2014 09:41

Ik ben teleurgesteld in Rockauto.
Ik heb een benzinepomp gekocht, twee zelfs, ik denk één op reserve das makkelijk....
Maar die pomp blijkt geen druk te leveren, maar 8 psi. het zijn dus pompjes voor een carburateur. :evil: :evil:
Als ik onderaan kijk, zie ik een waaier in plaatsen van een tandwielkrans, zoals bij de oude pomp.
Ik heb de pomp weer uitgebouwd, de drukmeter er direct op aangesloten en dus 8psi.
Daarna nog eens geprobeerd met de oude pomp en die gaf 30 psi !! =D>

Daarom de oude pomp maar weer terug gemonteerd en u heb ik wee 30 pSI op de rail op het blok.

IK ben dus weer terug bij af,; voldoende druk, werkende injectie, een vonk, maar geen ontsteking.

Af en toe een plof, af en toe ontsteking (1x) en af en toe een backfire als ik gas geef.

Ik ga iemand vragen met een stobe-light, misschien dat dat iets oplevert. Misschien dat de 1e cil. wel goed staat, maar dat de rest verkeerd gaat. ik heb wel de firing order gebruikt die op de camshaft stond ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

#185 Bericht door dree » 16 okt 2014 18:29

Omdat ik denk dat de timing niet goed is, heb ik de kleppendeksels er af gehaald en eens gekeken wat de Nokkenas doet.
De krukas gaat twee keer rond voor 8 cilinders, dus dat betekent dat er één cilinder moet vonken voor elke kwart dat de krukas draait.
Ik heb opgeschreven van welke cilinder de kleppen beide dicht zijn en op welk moment.

cyclus: dichte kleppen van cil.nr:
1 (TDC) 1,3,8
2 1,3,5,7
3 2,3,6,7
4 2,6,7
5 1,2,6
6 4,6
7 1,4,5,8
8 1,2,4,8

Wie lost deze puzzel op ?
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

#186 Bericht door dree » 20 nov 2014 12:07

Nou, ik zie dat ik de afgelopen maand niet veel heb gemist. Zelfs geen reacties op mijn posts !! :( :(

Voor wie het interesseert, schrijf ik dan toch maar een stukje over de voortgang:

Gisteren is een monteur op bezoek geweest. Het probleem was , zoals zo vaak heel simpel;

De verdeler stond verkeerd en de firing order was niet goed (ik had ook al verschillende varianten van beide geprobeerd)
Hij heeft opnieuw het juiste TDC gezocht, toen de rotor goed gezet en vervolgens de bopugiekabels goed aangesloten.

Daarna starten en een hele poos niks.... na 2x lang starten af en toe een plofje. 3e keer nog wat plofjes en de 4e keer (met 5 min pauze) starten en lopen !!!!

Het zou best kunnen dat alles de eerste keer goed stond, maar dat ik niet lang genoeg heb doorgestart of te weinig startsessies heb gedaan. Het duurt nl. best lang voordat ie aanslaat, als alle leidingen leeg zijn.

vervolgens heeft ie met d elamp de verdeler precies goed gezet. dus staat nu mooi afgesteld; ik ben blij !!! :D :D :D

Niet lang laten lopen, want nog geen koelwater. Vanavond de dynamo er terug op, de airco en multiriem en de klepdeksels weer vastzetten. Daarna met de mixer aan de gang, om hem ook op gas te laten lopen.

EINDELIJK !!! na twee jaar sleutelen, draait ie weer !
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1930
Lid geworden op: 07 nov 2010 00:04
Ik rij een: Ford
Locatie: Waspik

Re: Re: motorrevisie

#187 Bericht door robboons » 21 nov 2014 09:18

\:D/ \:D/ \:D/ :D :D :D
Van Harte Dree. Goed nieuws.
Ik heb een paar collega's die juist dingen reopen dat ze niks weten als je iets vraagt. Dat vind ik zelf erg irritant en ben dus van mening, als je het niet weet, dan niet reageren, vandaar dat ik geen reactive meer kon geven, ik wist het niet meer en de vraag van je puzzel op te lossen, ging niet.

Maar top dat hij nu loopt, heel goed nieuws en ik kan me je smile wel voorstellen die nu op je gezicht staat :).
Zo zie je maar weer, volhouden en af en toe een expert erbij halen. Dus toch de ontsteking.. blijft een uitdaging.

Succes met de verdere opbouw.
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

#188 Bericht door dree » 21 nov 2014 10:23

ja, ik zit er dan zo diep in, dat ik me eigen fouten niet meer zie. en hee, ik ben ook geen monteur, slechts een hobbyist.

Maar toch heb ik er dan moeite mee dat ik het zelf niet gevonden heb, maar meer dan dat blij dat ie het nu doet !

jammer dat het nu net gaat vriezen... is wel koud in de schuur.
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

#189 Bericht door dree » 02 dec 2014 21:35

De motor loopt nu, daar ben ik blij mee, maar het klinkt me nog niet helemaal lekker.
Op deze video hoor je extra goed de 'tik' die ik bedoel. Misschien een klepstoter die nog niet helemaal is opgepompt ?

Luister maar eens :

video
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
boyanka
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 2920
Lid geworden op: 16 dec 2008 19:18
Ik rij een: Dodge
Locatie: Terneuzen

Re: motorrevisie

#190 Bericht door boyanka » 06 dec 2014 22:46

8) klinkt idd alsof je stoters nog niet op druk staan. Kan soms wel een half uur duren in het begin
Dodge Ram Van B250 '85 en B300xl' 79, B250 '83. Allen lowtop.

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

#191 Bericht door dree » 08 dec 2014 22:00

morgen voor de 4e keer naar AD Oostburg, hopelijk hebben ze nu de juiste riem binnen. :-k :-k
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1930
Lid geworden op: 07 nov 2010 00:04
Ik rij een: Ford
Locatie: Waspik

Re: Re: motorrevisie

#192 Bericht door robboons » 08 dec 2014 22:20

Welke Riem maat heb je dan nodig?
Ik heb er nog een aantal liggen.
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

#193 Bericht door dree » 09 dec 2014 11:43

Ja, dat is ook het probleem,
Ik meer met een rolmaat over de poelies, en dan meet ik bijvoorbeeld 2358mm. Maar als ik die erop leg, dan kom ik ca 2cm tekort.... ](*,)
Daarom ga ik het vandaag hopelijk testen met een riem lengte van 2373, gemeten over de poelies is 2375mm ongespannen,. Dan zou ik er een flinke spanningen op kunnen zetten. Want ca 2cm korter dan ongespannen.

Schijnbaar is een riem gemeten aan de buitenkant en maakt dat 2cm verschil. Ca 1%
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Gebruikersavatar
robboons
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1930
Lid geworden op: 07 nov 2010 00:04
Ik rij een: Ford
Locatie: Waspik

Re: Re: motorrevisie

#194 Bericht door robboons » 09 dec 2014 12:00

Oke, Welke poellies heb je er allemaal nog opzitten.
Bij mij: luchtpomp, dynamo, spanrol, ac, stuurbekrachting, koelfan en krukas
Hierdoor de standaard multibelt.
Rob
Ford E-150 - 1988 - V8 5.8L, 300pk - IMPCO LPG nu met 1x 70 liter tank en op benzine
Mercedes Benz 350C Estate - 2015 - 280pk op benzine en beetje electra
Ford Feest - 2011 - 1.4 Titanium, 82pk op benzine

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: motorrevisie

#195 Bericht door dree » 09 dec 2014 12:48

Alles behalve luchtpomp,

omdat de spanner niet werkt zonder luchtpomp, moet de routing ook aangepast, zoals hier :

Afbeelding
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Plaats reactie