Ik laat eerst een paar leuke fotos zien voordat ik jullie vragen ga stellen:
Zo zag de motor eruit voordat ik begonnen ben. Eerst maar alles gelabeld, om later alles makkelijker in elkaar te zetten.

Eerst de dynamo, airco en luchtpomp er afgehaald:


ik weet niet hoe dat heet, maar van de manifold heb je twee delen; het bovenste deel waarin de inkomnde lucht gesplitst wordt naar 8 inlaten en het onderste deel, waarin de lucht wordt verdeeld naar de linker en rechter bank.

Hier zie ik geen zeep, dus geen lekkage via de klepstoterstangen.

Onderzijde van de onderste helft van de manifold, flink zwart, maar dat zal wel olie uit de LPG zijn

De motor van opzij gezien, niet zo'n intersessante foto eigenlijk.

Fotootje van de voorzijde, de waterpomp en carterpan zitte er nog op, dus er zit nog water en olie in de motor. Dat moet er nog uit natuurlijk !
Vooraan zie je de rode draad van de stationair regelaar naar de kabelboom. Geen idee wat ze daarmee bedoeld hebben...

Kleppendeksel aan de binnenzijde, hradstikke schoon, want helemaal vol met zeep......


En nu eindelijk bij de cilinderkop, ik heb de kop er al af , maar nog geen fotos gemaakt.

Kunnen jullie me eens uitleggen waar ik op moet letten als ik de cilinderkop er af heb ? Hoe beoordeel je de staat van de kop en kleppen ? Of zijn de marges van afwijkingen zo klein dat je ze niet zonder meet appratuur kunt herkennen?
Speling rond de klepstang/-steel is al niet te zien, maar dan zou ik de klepveren er af moeten krijgen en dat gaat niet zonder speciale tang ? Of weten jullie een trucje ?
De motor staat al een poosje stil blijkbaar , want de cilinderwand is al aan het roesten. Moet dus sowieso uitgeboord worden. Ik zie op internet cilinderkoppen van 224 dollar. dat is een mooi prijsje lijkt me.http://www.rebuilt-auto-engines.com/cgi ... 0322797.ba
Olie en water zitten er nog in, dat moet eruit en dan ga ik de bak eraf schroeven en het blok ondersteboven hangen voor inspectie van de krukas.
Nu staat het blok op de motorsteunen, maar hoe draai ik het blok om om aan de onderzijde te werken ?
@Cor: wil je mijn eerst post verwijderen ? gedaan