Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

Alle vragen over de bak en aandrijflijn.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
diekwerker
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 244
Lid geworden op: 21 mar 2009 21:09
Ik rij een: Ford E-350
Locatie: Aagtekerke
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#16 Bericht door diekwerker » 20 sep 2009 21:37

Ik zal volgende week wel eens compressie meten.
En meteen ook maar even onder het klepdeksel kijken.

Maar het is een vreselijk werk bij een Triton blok.
En ik heb weinig tijd en kan de wagen geen dag missen.
Dus blijven lachen en gas erop.
Ford E350 2005
5,4 Triton 4R75E

Een Van is niet om te cruisen maar een noodzakelijk kwaad.

Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 5054
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
Ik rij een: scooter
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#17 Bericht door Vulcanwizzard » 21 sep 2009 22:06

Ha dat heb ik ook eens gezien bij de auto van mijn schoonpa, alle nokken weg?? Maar dat was een Lada :lol: :lol:
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

ravercolnago
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jun 2010 12:57
Ik rij een: Ford E150
Locatie: Elen-Dilsen(B)

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#18 Bericht door ravercolnago » 07 aug 2010 13:44

Diekwerker,
Wat had je aan de hand met de motor? Want ik zit met hetzelfde probleem en zoek me suf:s ook geen Vacuumlek, bougie bobine nog in orde,..

grtzz
Buy a Van and see the world!

Gebruikersavatar
diekwerker
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 244
Lid geworden op: 21 mar 2009 21:09
Ik rij een: Ford E-350
Locatie: Aagtekerke
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#19 Bericht door diekwerker » 07 aug 2010 14:55

Hee, das al lang geleden hoor.

Bij mij was het motorschade.
1 cilinder wilde niet meer mee. Vandaar de onbalans in de motor en minder trekkracht.

Ik kwam er achter door 1 voor 1 de bobines los te trekken. Daarna bobines en bougies uitwisselen. Het probleem bleef bij die ene cilinder.

De motor had al 230000 miles dus ik had geen zin in veel kosten en heb de bus toen verkocht.
Ik denk dat het kwam door te zuinig afgestelde lpg.

Nu heb ik een jongere met maar 58000 miles. Met ingespoten LPG.

succes
Ford E350 2005
5,4 Triton 4R75E

Een Van is niet om te cruisen maar een noodzakelijk kwaad.

ravercolnago
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jun 2010 12:57
Ik rij een: Ford E150
Locatie: Elen-Dilsen(B)

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#20 Bericht door ravercolnago » 07 aug 2010 18:09

oh ok dat was dus minder:s

Ja ik heb ook ingespoten lpg..kan ik die motorschade dan ook hebben?

grtzz
Buy a Van and see the world!

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#21 Bericht door knapestaart » 07 aug 2010 18:16

ravercolnago schreef: Ja ik heb ook ingespoten lpg..kan ik die motorschade dan ook hebben?
diekwerker schreef:
Bij mij was het motorschade.

Ik denk dat het kwam door te zuinig afgestelde lpg.

Nu heb ik een jongere met maar 58000 miles. Met ingespoten LPG.
Wel goed lezen he? ;)

ravercolnago
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jun 2010 12:57
Ik rij een: Ford E150
Locatie: Elen-Dilsen(B)

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#22 Bericht door ravercolnago » 07 aug 2010 18:31

Ik zie de link niet Knapestaart? Bedoel je dat die Motorschade niet kan met ingespoten lpg?
Buy a Van and see the world!

Gebruikersavatar
diekwerker
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 244
Lid geworden op: 21 mar 2009 21:09
Ik rij een: Ford E-350
Locatie: Aagtekerke
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#23 Bericht door diekwerker » 07 aug 2010 19:01

De mijne had een gewone lpg instalatie met venturie van impco.

Als je die te zuinig afsteld wordt je motor een stuk warmer.

Met een G3 is dat beter geregeld. Ik heb nu ook extra klepsmering

Ik denk dat de mijne een kapotte klep had of een gat in de zuiger. Maar ik had geen zin om daar moeite en geld in te steken.

Als je wil weten wat er aan de hand is moet je gewoon al je cilinders op compressie laten meten. Je kunt ook laten testen of het een in of uitlaatklep is. Dan zetten ze de zuiger in een bepaalde stand en zetten ze je krukas vast. Maar een doorsnee garage heeft daar meestal geen zin in omdat ze er niet makkelijk bij kunnen.

Hoeveel heeft die van jou gelopen?
Ford E350 2005
5,4 Triton 4R75E

Een Van is niet om te cruisen maar een noodzakelijk kwaad.

ravercolnago
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jun 2010 12:57
Ik rij een: Ford E150
Locatie: Elen-Dilsen(B)

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#24 Bericht door ravercolnago » 07 aug 2010 19:25

Nu 163000mls en bij ca 114000 is er lpg ingekomen, samen met de extra klepsmering. Zou toch gek zijn moest een klep dan stuk zijn denk ik zo :? Er zit een Prins vsi installatie in.

grtzz
Buy a Van and see the world!

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#25 Bericht door knapestaart » 07 aug 2010 22:22

ravercolnago schreef:Ik zie de link niet Knapestaart? Bedoel je dat die Motorschade niet kan met ingespoten lpg?
ravercolnago schreef: Ja ik heb ook ingespoten lpg..kan ik die motorschade dan ook hebben?
Tuurlijk kan dat, maar je maakt de verkeerde conclusie na Diekwerker zijn verhaal....
Hij zei niet dat hij motorschade had door ingespoten LPG, .... juist niet! ;)
Hij had 't boven al uitgelegd :D
Als ik motorschade zou hebben aan 1 cylinder, klep of zuiger, zou ik dat repareren i.p.v. een andere Van... Als je dat zou maken, wordt ie toch weer een stuk meer waard ;)
Maar goed, in je andere topic heb je 't over de ontsteking die andere waarden meet op 1 cylinder, dus ik snap niet wat dat te maken heeft met een rotte klep of verkeerde gasafstelling....
Wat ik al zei: Als je compressie slecht is, of je hebt een andere mechanische fout, waarom heb je dan een foutmelding op die betreffende cylinder? Dan ligt het dus bij de ontsteking ;)
Compressie of niet, die bobine geeft zijn signaal toch wel af ;)

Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 5054
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
Ik rij een: scooter
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#26 Bericht door Vulcanwizzard » 08 aug 2010 00:05

Wat ik al zei: Als je compressie slecht is, of je hebt een andere mechanische fout, waarom heb je dan een foutmelding op die betreffende cylinder? Dan ligt het dus bij de ontsteking ;)
Compressie of niet, die bobine geeft zijn signaal toch wel af ;)[/quote]


Jaa maar die bobine registreerd wel het voltage waarop dat gebeurd en een lagere compressie geeft een lager voltage om een vonk te produceren? Onder druk wordt dat voltage hoger? Dan kan hij dus een foutmelding afgeven omdat het voltage niet hoog genoeg komt?
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 5054
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
Ik rij een: scooter
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#27 Bericht door Vulcanwizzard » 08 aug 2010 00:08

ravercolnago schreef:Nu 163000mls en bij ca 114000 is er lpg ingekomen, samen met de extra klepsmering. Zou toch gek zijn moest een klep dan stuk zijn denk ik zo :? Er zit een Prins vsi installatie in.

grtzz
Dat zou wel erg snel zijn ja, de mijne draait vanaf het begin op gas (impco a300) en heeft geen problemen tot nu toe, meer dan 100000 miles? Geen smering extra
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#28 Bericht door knapestaart » 08 aug 2010 00:31

Vulcanwizzard schreef: Jaa maar die bobine registreerd wel het voltage waarop dat gebeurd en een lagere compressie geeft een lager voltage om een vonk te produceren? Onder druk wordt dat voltage hoger?

Wat? Dat zou iedereen wel willen, via de bobine de compressie meten :P
Dan kan hij dus een foutmelding afgeven omdat het voltage niet hoog genoeg komt?
Dan ligt 't dus aan de ontsteking en niet aan een mechanisch defect....

Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 5054
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
Ik rij een: scooter
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#29 Bericht door Vulcanwizzard » 08 aug 2010 00:38

nope juist aan het machanische, als de druk lager is heeft een vonk minder spanning nodig om over te springen, dus lagere compressie? dit konden we al in de 70 jaren op een scoop zien? Daarnaast gingen we dan compressie meten en meestal klopte het, lage compressie. Dus iets mechanisch mis, kleppen, zuigerveren lekke koppakking?
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

Plaats reactie