Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

Alle vragen over de bak en aandrijflijn.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
diekwerker
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 244
Lid geworden op: 21 mar 2009 21:09
Ik rij een: Ford E-350
Locatie: Aagtekerke
Contacteer:

Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#1 Bericht door diekwerker » 17 sep 2009 18:48

Sinds kort staat m'n motor flink te schudden als ik het gas loslaat.
Hij loopt verder heel netjes en gaat als een raket.
Maar als ik het gas loslaat dan gaat de motor flink schudden net voordat hij stationair gaat lopen. Bij stationair toerental draait hij dan weer trillingsvrij.

Ook als ik zachtjes rij en hem met 60 km in z'n 4 laat gaan, gaat hij ook lopen schudden. Ook wanneer hij met 70 km in z'n overdrive gaat valt er niet mee te rijden.

Als ik hem door laat trekken tot 115 km en dan in z'n overdrive zet is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar kom ik dan bij een stoplicht dan rammelt de wagen nog even na.

Ik heb de krik onder de motor gezet maar kan geen kapotte motorsteun ontdekken. De auto komt gewoon vierkant omhoog.
De baksteun ziet er ook goed uit. Ook als ik er een bandenlepel tussen zet.

Heeft iemand een idee?

gr. Gertjan
Ford E350 2005
5,4 Triton 4R75E

Een Van is niet om te cruisen maar een noodzakelijk kwaad.

chevy57bert
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 584
Lid geworden op: 03 aug 2006 22:41
Ik rij een: Astro
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#2 Bericht door chevy57bert » 17 sep 2009 21:39

zoek eens een vacuumslangetje wat lekt of er niet op zijn plaats zit.

Gebruikersavatar
diekwerker
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 244
Lid geworden op: 21 mar 2009 21:09
Ik rij een: Ford E-350
Locatie: Aagtekerke
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#3 Bericht door diekwerker » 18 sep 2009 20:04

Ik heb de kap er af getrokken en alles nagekeken.
Maar alles zit op z'n plaats en heeft vacuum waar nodig.


Ondertussen heb ik gezien dat als ik hem ietsje meer als stationair laat draaien gaat het blok flink schudden.
Ik heb geen idee waar het aan ligt.


gr. Gertjan
Ford E350 2005
5,4 Triton 4R75E

Een Van is niet om te cruisen maar een noodzakelijk kwaad.

chevy57bert
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 584
Lid geworden op: 03 aug 2006 22:41
Ik rij een: Astro
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#4 Bericht door chevy57bert » 18 sep 2009 21:27

duidelijk de afstelling van de motor.
zit toch te denken aan `valse ` lucht.. zoals jij de symtomen aangeeft.
ben totaal niet met ford bekend.
doet ie het bij koude en/of warme motor??
doet ie het onder belasting/ of in nutraal??

Gebruikersavatar
diekwerker
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 244
Lid geworden op: 21 mar 2009 21:09
Ik rij een: Ford E-350
Locatie: Aagtekerke
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#5 Bericht door diekwerker » 18 sep 2009 22:19

Als hij koud is, is het iets minder.
Maar na enkele minuten is het raak.
Er valt volgens mij niks af te stellen. De computer regelt alles.

Op benzine of LPG maakt niet uit.
Misschien een of andere sensor?
Ik zal de garage bij ons in de weg eens vragen of ze hem uit kunnen lezen, maar dat betwijfel ik.

In Neutraal is het ook. Maar onder belasting is het natuurlijk heftiger.
Ford E350 2005
5,4 Triton 4R75E

Een Van is niet om te cruisen maar een noodzakelijk kwaad.

chevy57bert
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 584
Lid geworden op: 03 aug 2006 22:41
Ik rij een: Astro
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#6 Bericht door chevy57bert » 18 sep 2009 22:27

nou. ik zit al naar links en rechts te kijken of iemand me bij kan staan op dit forum :lol: :lol:

uitlesen zou kunnen. dan weet je waar je moet zoeken.
geeft geen MotorMangement storing aan???

Gebruikersavatar
trucker59
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Berichten: 147
Lid geworden op: 26 apr 2009 11:04
Ik rij een: Chevy
Locatie: Coevorden

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#7 Bericht door trucker59 » 18 sep 2009 22:47

Ik heb de mijne ook opnieuw uit laten lezen, en hij kreeg te veel gas.
Ik heb er nu andere software in zitten( Sorry maar is van een Fiat ) en hij is nu weer dik in orde.
moet volgende week nog even weer terug om te checken of hij de waarden ook vast blijft houden.
dus mocht er geen software zijn voor een Chevy dan weet je dat er nog andere mogelijkheden zijn.
succes .
gr Richard
Chevy Express, 99
Yamaha fj 1200,
Suzuki Intruder 1500
Volvo V 40

chevy57bert
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 584
Lid geworden op: 03 aug 2006 22:41
Ik rij een: Astro
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#8 Bericht door chevy57bert » 18 sep 2009 23:03

al zit er software in van een LADA. als ie maar loopt zoals het hoort hihihi

Gebruikersavatar
diekwerker
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 244
Lid geworden op: 21 mar 2009 21:09
Ik rij een: Ford E-350
Locatie: Aagtekerke
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#9 Bericht door diekwerker » 19 sep 2009 13:38

Hallo allemaal

Uitlezen is niet gelukt.

Wel hebben we ontdekt dat 1 cilinder niet goed meedoet.
Bougies en bobines verzet maar dat maakt niks uit.

Bij de garage denken ze aan een verrotte klep.

Gaat veel geld kosten denkik.
Ford E350 2005
5,4 Triton 4R75E

Een Van is niet om te cruisen maar een noodzakelijk kwaad.

chevy57bert
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 584
Lid geworden op: 03 aug 2006 22:41
Ik rij een: Astro
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#10 Bericht door chevy57bert » 19 sep 2009 14:56

om zeker tegaan. ff compressie (laten)meten.

METEN IS WETEN........................

Gebruikersavatar
topcat
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 sep 2009 21:46
Ik rij een: chevy 6.2
Locatie: standdaarbuiten

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#11 Bericht door topcat » 19 sep 2009 18:29

misschien eerst eens kijken naar de klepspeling
groeten jacob
chevy Van 6.2 diesel
in 2014 2672 euro MRB per jaar :-(

Gebruikersavatar
trucker59
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Berichten: 147
Lid geworden op: 26 apr 2009 11:04
Ik rij een: Chevy
Locatie: Coevorden

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#12 Bericht door trucker59 » 19 sep 2009 22:08

Injector misschien??
tal van opties waar het aan kan liggen, begin bij het gemakkelijkste zou ik
zeggen, en het goedkooptste.
stap voor stap dingen doen zodat je later, als je het gevonden hebt
ok weet waar het aangelegen heeft
succes
R.
Chevy Express, 99
Yamaha fj 1200,
Suzuki Intruder 1500
Volvo V 40

Gebruikersavatar
diekwerker
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 244
Lid geworden op: 21 mar 2009 21:09
Ik rij een: Ford E-350
Locatie: Aagtekerke
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#13 Bericht door diekwerker » 19 sep 2009 22:53

Injectors kunnen het niet zijn omdat hij op lpg net zo slecht loopt.

Klepspeling? Die kun je toch niet stellen?
Ford E350 2005
5,4 Triton 4R75E

Een Van is niet om te cruisen maar een noodzakelijk kwaad.

Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 5054
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
Ik rij een: scooter
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#14 Bericht door Vulcanwizzard » 20 sep 2009 00:36

chevy57bert schreef:om zeker tegaan. ff compressie (laten)meten.

METEN IS WETEN........................
Jaa idd dit is de eerste actie?? Dan weet je of er nog compressie is in die cylinder die niet meedoet??
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

chevy57bert
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 584
Lid geworden op: 03 aug 2006 22:41
Ik rij een: Astro
Contacteer:

Re: Schudden bij stationair en optrekken in hoge versnelling

#15 Bericht door chevy57bert » 20 sep 2009 14:03

Vulcanwizzard schreef:
chevy57bert schreef:om zeker tegaan. ff compressie (laten)meten.

METEN IS WETEN........................
Jaa idd dit is de eerste actie?? Dan weet je of er nog compressie is in die cylinder die niet meedoet??
En je kunt goed bij de 1e cilinder komen. ook een punt..
keb wel eens een platte nokkenas nok gehad.
lifter erbij kapot.
maar wil nog niet tehard van stapel lopen..

Plaats reactie