Je hoort het wel overduidelijk als de motor eenmaal loopt en of het mooi is moet ieder maar voor zichzelf bepalen en of het sterker is laat ik ook in het midden.hier nog een Chevy small blok:
De naam zegt het al een beetje,Gierdrive

Thanks Guus, voor je toelichting. Maar wat VAN betreft, als het goed is, ben ik mijn verhaal begonnen met de benaming BUS, en later in het verhaal, naarmate de motor weer wat 'gezonder' werd, werd de benaming VAN, het mobiel moet die naam natuurlijk wel verdienen, vind je niet ?Guus schreef: Dit is een belangrijk gegeven, zeker als je een VAN (geen bus) hebt uit 1993. Niet verwonderlijk overigens dat de fabrikant zo'n wijziging heeft doorgevoerd in het laatste jaar van de serie.
Guus
Graag een tip hoe ik de boel ontlucht , ik heb vandaag de motor wat langer laten lopen. Ging tot tegen het rood, daarna heb ik hem uitgezet.Twint schreef:>Dree , Ik ga morgen eens kijken of mijn econoline waterpomp niet gewoon hetzelfde is als van een mustang/thunderbird (reverse-rotation) want zo zien ze er wel uit dan weten we dat ook weer
WAARSCHIJNLIJK WEL, TIJDENS HET ZOEKEN zag ik vaak de mustang erbij staan, zal wel de standaard v8 zijn met 5.0L(302cbi) van de serie 1986-1992(en een beetje van 1993)
Helemaal waar, maar wel triest dat je het niet meer aan de vakman kan overlaten.Twint schreef: Als ik het zo begrijp was het een garage van niks....zoals zovaak het geval is. Dan maar beter je zelf in de zaak verdiepen en het zelf opknappen , spaart weer geld uit en vergeleken bij alle moderne spul van tegenwoordig is zo'n ford v8 in een econoline best nog wel goed te doen als je een beetje handig bent .
En doe je het vaak nog beter ook als de gemiddelde garage !! .
Twint schreef: Heb je nog een heel klein gaatje in de thermostaat geboord als er geen klein los beweegbaar friemeltje al in de thermostaat zat ? Liefst ook voorkoken in de pan , ze willen nog wel eens kleven als ze nieuw zijn , waardoor in het begin je temperatuur in het rood loopt en daarna heel snel weer zakt (schrikken) maar zal allemaal wel goedkomen ik zie er zelf ook erg naar uit in de econoline te gaan rijden
(duurt nog wel effe)
succes
dree schreef:- de vakman heeft de thermostaat verkeerd om geplaatst (is er geen smily met een geweer ?)
???
Nee, dat mag niet, de klep op de tank mag pas open als de motor draait, en dan kan de andere gelijk mee.begrijp ik goed dat gasklep bij verdamper en bij tank tegelijk open gaan ? Ik dacht dat tank bij contact en die bij de verdamper pas openging bij starten/draaien.
starcraft 1987 schreef:Ik kan niet veel voor je betekenen maar heb wel iets voor je gevonden,misschien voor de volgende keer?
dree schreef:- de vakman heeft de thermostaat verkeerd om geplaatst (is er geen smily met een geweer ?)
???
Enrique.