probleem met klep
- Buddha RMCF
- Gevorderde Vanner!
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 06 aug 2012 13:27
- Ik rij een: g20 lowtop
probleem met klep
ik dacht een kapotte bobine te hebben , en liet deze vervangen bij de garage .
helaas bleek het niet de bobine te zijn maar een klep die niet goed meer sluit .
het laten verhelpen kost me c.a. 2500 of een ruil blok erin laten zetten voor 1000 + blok
versnellingsbak is op dit moment nog goed en de rest van het blok verwacht de monteur ook geen problemen mee na kop revisie
wel heeft dit blok c.a. 235.00 mile gereden .
nou kan ik een ander blok kopen voor 1750 bij danny carparts met 215.000 km ( weet niet of dat ook gas km zijn)
of bij Penders voor 3500 een blok met 60000 km op benzine
of een blok van ebay afhalen en laten verschepen ik heb vrienden in de usa die dat misschien kunnen regelen
of misschien toch de hele boel wegdoen en kijken voor een chevy Van van 94 of 95 , hier zijn de onderdelen veel goedkoper van en dus ook het hele onderhoud.
ik gebruik hem dagelijks voor mn werk
wat denken jullie ?
ik heb trouwens wel veel vertrouwen in de monteur en op het blok van 1750 krijg ik geen garantie
helaas bleek het niet de bobine te zijn maar een klep die niet goed meer sluit .
het laten verhelpen kost me c.a. 2500 of een ruil blok erin laten zetten voor 1000 + blok
versnellingsbak is op dit moment nog goed en de rest van het blok verwacht de monteur ook geen problemen mee na kop revisie
wel heeft dit blok c.a. 235.00 mile gereden .
nou kan ik een ander blok kopen voor 1750 bij danny carparts met 215.000 km ( weet niet of dat ook gas km zijn)
of bij Penders voor 3500 een blok met 60000 km op benzine
of een blok van ebay afhalen en laten verschepen ik heb vrienden in de usa die dat misschien kunnen regelen
of misschien toch de hele boel wegdoen en kijken voor een chevy Van van 94 of 95 , hier zijn de onderdelen veel goedkoper van en dus ook het hele onderhoud.
ik gebruik hem dagelijks voor mn werk
wat denken jullie ?
ik heb trouwens wel veel vertrouwen in de monteur en op het blok van 1750 krijg ik geen garantie
Chevrolet G20 lowtop
5,7 tbi op LPG (impco E)
Ford E 150 5.4 triton '97 verkocht !
5,7 tbi op LPG (impco E)
Ford E 150 5.4 triton '97 verkocht !
Re: probleem met klep
een klep die niet meer goed sluit???
nog nooit gehoord dat zoiets kan voorkomen.. Nou ja beste zou zijn een nieuwe blok laten zetten denk ik

- Paultjuh
- Bewezen Vanner
- Berichten: 3827
- Lid geworden op: 27 jan 2011 22:11
- Ik rij een: GMC 2500
- Locatie: Best
Re: probleem met klep
Tsja een 2de hands blok weet je ook niet wat je koopt. €2500 is wel een bult geld man! Koppen reviseren is ongeveer €600 als je kleppen geleiders nog goed zijn en als je het zelf uit mekaar haalt.
- marcel-bea
- Bewezen Vanner
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 19 jun 2011 11:11
- Ik rij een: lincoln
- Locatie: Noord Holland
Re: probleem met klep
koppen eraf halen en vlakken en kleppen slijpen, lijkt mij het goedkoopste
mijn auto lekt geen olie maar tekent zijn territorium af
gr marcel
gr marcel
-
- Bewezen Vanner
- Berichten: 2530
- Lid geworden op: 26 dec 2009 04:36
- Ik rij een: chevy G20
- Locatie: nieuwegein
Re: probleem met klep
bij penders moet je oppassen, verkopen een blok met garantie en als ie toch niet goed blijkt te zijn krijg je en andere mee, alleen dan heb je wel veel werk gehad met het in en uitbouwen.
ze hopen erop dat het blok goed is en je niet meer terug komt, ze weten zelf niet de staat van het blok, colega van mij kocht daar een gereviseerd golf blokje, tikte als een specht hij kreeg wel weer een andere, maar al dat gedoe er omheen pfffff.
ze hopen erop dat het blok goed is en je niet meer terug komt, ze weten zelf niet de staat van het blok, colega van mij kocht daar een gereviseerd golf blokje, tikte als een specht hij kreeg wel weer een andere, maar al dat gedoe er omheen pfffff.
chevy van G20 1984-chevy van G20 1987-chevy pickup 3100 1950-chevy g10 1965
citroen 2cv-VW lupo 3L 2006-VW golf E 2018
harly shovelhead 1979
http://www.facebook.com/frank.vandenberg.585
citroen 2cv-VW lupo 3L 2006-VW golf E 2018
harly shovelhead 1979
http://www.facebook.com/frank.vandenberg.585
- Vulcanwizzard
- Bewezen Vanner
- Berichten: 5054
- Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
- Ik rij een: scooter
- Locatie: Capelle a/d IJssel
Re: probleem met klep
Enig idee hoe lastig het is bij de ford om de koppen eraf te halen??marcel-bea schreef:koppen eraf halen en vlakken en kleppen slijpen, lijkt mij het goedkoopste
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt
- Buddha RMCF
- Gevorderde Vanner!
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 06 aug 2012 13:27
- Ik rij een: g20 lowtop
Re: probleem met klep
ik had het geloof ik i.d,.d. verkeerd klep sluit niet goed af waardoor er geen compressie is .
De monteur waar hij normaal naar toe gaat geeft ook aan dat dan de ketting vervangen moeten worden etc. dat is meer werk dus wat duurder
een ander die ik belde of hij wat had liggen gaf aan dat dat niet hoefde en had wel goede koppen liggen voor 500 .
ff op een rijtje
gebruikt blok met 216 op de teller waarschijnlijk niet of anders heel kort op gas gelopen voor 2750
kop revisie incl ketting etc. voor 2000 tot 2500 ( bij mijn vaste betrouwbare monteur)
alleen gereviseerde koppen voor c.a. 2000
blok uit de usa met 60 000 mls op de teller voor 2500 incl inbouw etc. levertijd 1 mnd
ik heb 3 monteurs gesproken en die geven allemaal aan dat het onderblok eigenlijk nooit kapot gaat .
wat is de mening van het forum ?
is een lastige keuze , gaat over een hoop geld
De monteur waar hij normaal naar toe gaat geeft ook aan dat dan de ketting vervangen moeten worden etc. dat is meer werk dus wat duurder
een ander die ik belde of hij wat had liggen gaf aan dat dat niet hoefde en had wel goede koppen liggen voor 500 .
ff op een rijtje
gebruikt blok met 216 op de teller waarschijnlijk niet of anders heel kort op gas gelopen voor 2750
kop revisie incl ketting etc. voor 2000 tot 2500 ( bij mijn vaste betrouwbare monteur)
alleen gereviseerde koppen voor c.a. 2000
blok uit de usa met 60 000 mls op de teller voor 2500 incl inbouw etc. levertijd 1 mnd
ik heb 3 monteurs gesproken en die geven allemaal aan dat het onderblok eigenlijk nooit kapot gaat .
wat is de mening van het forum ?
is een lastige keuze , gaat over een hoop geld
Chevrolet G20 lowtop
5,7 tbi op LPG (impco E)
Ford E 150 5.4 triton '97 verkocht !
5,7 tbi op LPG (impco E)
Ford E 150 5.4 triton '97 verkocht !
- starcraft 1987
- Bewezen Vanner
- Berichten: 9338
- Lid geworden op: 18 jun 2007 13:00
- Ik rij een: Chevy Van
- Locatie: deventer
- Contacteer:
Re: probleem met klep
Garantie zal er wel niet op zitten ben ik bang voor met zo`n ruil blok??Buddha RMCF schreef: het laten verhelpen kost me c.a. 2500 of een ruil blok erin laten zetten voor 1000 + blok
Enrique.
Chevy Van G20 starcraft 1987 camper uitvoering
Chevy Van G20 starcraft 1987 camper uitvoering
- Buddha RMCF
- Gevorderde Vanner!
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 06 aug 2012 13:27
- Ik rij een: g20 lowtop
Re: probleem met klep
Nee idd
Uit de usa ook geen garantie dus denk de beste optie revisie bij de vaste monteur e.e.a. is afhankelijk van de kosten
Uit de usa ook geen garantie dus denk de beste optie revisie bij de vaste monteur e.e.a. is afhankelijk van de kosten
Chevrolet G20 lowtop
5,7 tbi op LPG (impco E)
Ford E 150 5.4 triton '97 verkocht !
5,7 tbi op LPG (impco E)
Ford E 150 5.4 triton '97 verkocht !
- Rop
- Gevorderde Vanner!
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 26 okt 2009 15:06
- Ik rij een: Ford E 150
- Locatie: West Friesland
Re: probleem met klep
Nu na een lange tijd mn Ford e150 weer terug ,na een volledige koprevisie en verder ALLES wat daar bij kwam .
nu slaat mn onnodig geworden airpomp vast,
(Alle emissie bende is eraf .)
ik was het minimaal het dubbele kwijt van wat jij opnoemt.
het is een lastige beslissing maar ik kwam na een paar weken op het punt van geen stoppen meer mogelijk.
nu hoop ik dat ik met een kortere multibelt de airpomp kan overslaan .
Ben wel super tevreden hoe de motor nu loopt
hulde aan de super monteur
nu slaat mn onnodig geworden airpomp vast,
(Alle emissie bende is eraf .)
ik was het minimaal het dubbele kwijt van wat jij opnoemt.
het is een lastige beslissing maar ik kwam na een paar weken op het punt van geen stoppen meer mogelijk.
nu hoop ik dat ik met een kortere multibelt de airpomp kan overslaan .
Ben wel super tevreden hoe de motor nu loopt
hulde aan de super monteur
- Buddha RMCF
- Gevorderde Vanner!
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 06 aug 2012 13:27
- Ik rij een: g20 lowtop
Re: probleem met klep
ik heb hem verkocht en een chevy g 20 gekocht een lowtop
Chevrolet G20 lowtop
5,7 tbi op LPG (impco E)
Ford E 150 5.4 triton '97 verkocht !
5,7 tbi op LPG (impco E)
Ford E 150 5.4 triton '97 verkocht !
- marcel-bea
- Bewezen Vanner
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 19 jun 2011 11:11
- Ik rij een: lincoln
- Locatie: Noord Holland
Re: probleem met klep
foto's zou ik zeggen van je low topper
mijn auto lekt geen olie maar tekent zijn territorium af
gr marcel
gr marcel