yes...mijn Van valt in de overgangsregeling!

Alles over het Camper Kenteken
Plaats reactie
Bus3
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: Chevy g20

yes...mijn Van valt in de overgangsregeling!

Bericht door Bus3 » 27 jul 2015 14:25

naar aanleiding van meerdere berichten hier op het forum om van de belastingdienst zwart op wit te krijgen dat je Van in de overgangsregeling zit, ben ik ook het avontuur met de belastingdienst aangegaan en schriftelijk het verzoek gedaan voor deze bevestiging en de geldende eisen die voor mijn Van van toepassing zijn.
Na wat heen en weer gebel (ze vinden er daar allemaal wat anders van??) heb ik deze week dan de bevestiging binnengekregen... ben er superblij mee.

dus het hefdak wat er nu opzit kan eruit en dan even kijken hoe ik dat gat weer netjes dichtgelast krijg?, of kun je het beste een compleet nieuw lowtop dak erop maken? of alleen waar het gat zit uit een bestaand lowtopdak hetzelfde stuk snijden en dan erin lassen?

ps, iemand interesse in een hefdak? en heeft er iemand een lowtopdak over?

marcel-bea
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: lincoln

Re: yes...mijn Van valt in de overgangsregeling!

Bericht door marcel-bea » 27 jul 2015 14:40

top man, =D>

alleen als jij je verhoging eraf [-X haalt en je rijd in een fuik oeiiiii :-({|= dan ben je de Sjaak :-# en dan ben je zuur
Dus zal maar eerst goed nadenken of je wel je dak eraf wilt halen. Volgens mij bestaat de mrb overgangs regeling niet meer

Alleen nog de 25 jaar naar 40 jaar. :mrgreen: En dan moet je op benzine rijden.....€ 120 per jaar... en je heb een camper??? Das natuurlijk niet slim.... [-X
En als jij je bus voor ik meende 2002 op camper heb staan ken jij je low topper maken. Maar is ie na 2002 op camper gezet laat dan maar je verhoging erop zitten. \:D/

let op ik praat over Camper datum niet bouwjaar of toelating Nederland
mijn auto lekt geen olie maar tekent zijn territorium af

gr marcel

Bus3
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: Chevy g20

Bericht door Bus3 » 27 jul 2015 18:25

Mijn van staat al vanaf 1997 op camper kenteken, dit is nu ook schriftelijk bevestigd door de belastingdienst dat hij in de overgangsregeling valt en dus niet aan de hoogte van 1,70 hoeft te voldoen.
Dus dat lelijke hefdak eraf en mooie lowtop van maken \:D/

marcel-bea
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door marcel-bea » 27 jul 2015 18:35

dat doe je dan goed, ik zou er een dak inlassen, alleen het is wel dun om te lassen zodat je een golfplaat krijg. En haal je het dak eraf dan krijg je wat ik heb

gr marcel

Leroyyy
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Bericht door Leroyyy » 09 aug 2015 21:02

Even inhakend op dit topic.
Wanneer kom je nou in aanmerking voor het kwartarief (overgangsregeling).
Mijn bus is een 84'r nu is er geen registratie bekend van een nader land waardoor men 1988 invoer data aanhoud!!.

Nu heb ik een bus met camper kenteken, Camperen doen we nog maar gaan dit wellicht minder doen, zodoende ben ik aan het overwegen om hem om te laten keuren naar gewoon.

Komt deze bus nou inaanmerking voor het overgangstarief of niet.

Moet ik een verzoek bij de belastingdienst doen hiervoor?.

Ik hoor het graag van jullie.

Leroyyy

chevy35
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: chevy van

Bericht door chevy35 » 09 aug 2015 23:26

laat hem gewoon op camper staan,dan betaal je maar een kwart belasting !
75 of 300 euro per maand,ik zou het wel weten !!
Als je het voor oldtimer wilt doen mag je een paar maanden per jaar niet rijden en alleen op benzine.
De tijd dat je niet mag rijden mag de auto ook niet op de openbare weg staan.

succes ermee
chevy van camper
5.7tbi 1993
lpg.

marcel-bea
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Bericht door marcel-bea » 10 aug 2015 20:12

als je gaat tanken op benzine bij de pomp word je ook niet blij van met deze huidige benzine prijzen Ik zou hem gewoon laten staan op camper en als je hem gaat verkopen vang je ook nog meer

gr marcel

Morgoth
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Chevy G20

Bericht door Morgoth » 10 aug 2015 21:23

Afhankelijk de prijs en hoe het dak eruit ziet heb ik wellicht belangstelling ervoor. Wij gebruiken de Van namelijk echt als camper. Wat extra stahoogte is welkom, al is het wel zonde van de mooie daklijn.
Eelco

Chevy G20 5.7 V8 Globemaster 1994

Leroyyy
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Bericht door Leroyyy » 11 aug 2015 18:57

Ik ga zeer waarschijnlijk toch het kenteken om laten zetten.
Puur omdat ik niet altijd ga kamperen....meer en als ik het keukenblok eruit haal en ik rijd in een fuik wat niet geheel ondenkbaar is dan kost het me knaken.

Inmiddels is de bus aan de binnenzijde gestript en zijn. De chairs naar de bekleder, het opbouwen kan straks weer beginnen.
Dashboard is er weer in en voorzien van een andere kleur.

Bedankt voor jullie suggesties.
Als hij af is , en dat is als alles meezit volgend jaar dan komen er zeker foto's.

dolle
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: duckky
Contacteer:

Bericht door dolle » 27 sep 2015 18:25

Bus3 schreef:naar aanleiding van meerdere berichten hier op het forum om van de belastingdienst zwart op wit te krijgen dat je Van in de overgangsregeling zit, ben ik ook het avontuur met de belastingdienst aangegaan en schriftelijk het verzoek gedaan voor deze bevestiging en de geldende eisen die voor mijn Van van toepassing zijn.
Na wat heen en weer gebel (ze vinden er daar allemaal wat anders van??) heb ik deze week dan de bevestiging binnengekregen... ben er superblij mee.

dus het hefdak wat er nu opzit kan eruit en dan even kijken hoe ik dat gat weer netjes dichtgelast krijg?, of kun je het beste een compleet nieuw lowtop dak erop maken? of alleen waar het gat zit uit een bestaand lowtopdak hetzelfde stuk snijden en dan erin lassen?

ps, iemand interesse in een hefdak? en heeft er iemand een lowtopdak over?
Mag ik je vragen welke afdeling bij de belastingdienst ik moet benaderen voor de bevestiging te krijgen over het item overgangsregeling?

Plaats reactie