th700 monteren

Alle vragen over de bak en aandrijflijn.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
gmc_wesly
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2008 11:04
Ik rij een: Gmc

th700 monteren

#1 Bericht door gmc_wesly » 20 nov 2009 11:58

hallo mensen

vorige week was het mijn rampdag nog wel op vrijdag de 13e rij op de rijksweg niks aan de hand en op eens overtoeren en geen meter meer vooruit ik dacht help bak aan gort,
wat blijk nou me starterkrans is gescheurd!!!
affijn ik na de reviseur gebracht en hij de bak demonteren blijk dat me hele bak van links na rechts circa voor 60 % gescheurd is!!!!

alles bij elkaar zou het een totaal plaatje van 750 euro worden(nieuwe starterkrans olie en nieuwe bakhuis en overbouw hier van)
nu heb ik een bedrijf in belgie gevonden die dit kan lassen ik maandag op en neer na bels om me bak af te leveren en kan hem morge weer op halen :o
nu ga ik hem zelf monteren we hebben het eerder met en pick up gedaan en was ook een th700 bak

nu is mijn vraag waar moet ik het een en ander op letten met monteren, hoe kom ik er achter wat me aanvoer en retour leiding van de olie is????

ik hoor dit graag van jullie

ps oom agent langs de rijksweg vraagt goh doet die het niet meer , ik zeg nee startkrans gescheurd, antwoord hij dan sleep je hem toch aan met een voertuig voor je zoals een schakelauto!!!!

ik weet niet waar hij op school gezeten heefd maar nederland kan nog meer van die slimme blauwpetten indienst nemen
don,t drive faster than your gardian angel can fly
chevy van g20
custom design
made bij spider design

Gebruikersavatar
chevy astro
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 686
Lid geworden op: 22 mei 2009 19:05
Ik rij een: Astro Van
Locatie: Gemert

Re: th700 monteren

#2 Bericht door chevy astro » 20 nov 2009 16:06

Die olieleidingen passen dacht ik maar op 1 manier.
Maar je hebt het toch zeker zelf ook los gehaald?
If you can't fix it with a hammer you've got an electrical problem.

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: th700 monteren

#3 Bericht door knapestaart » 20 nov 2009 16:25

Je bedoelt waarschijnlijk een gescheurde koppelomvormer/ converter.
Je kunt aan de bochten/pasvorm van de olieleidingen zien wat welke is...
Twas slim om ze even te merken. Maar meer als olie doorstromen doet t niet.
Als je koppelingen maar hetzelfde zijn.
Let ook goed op de TV kabel afstelling.
Meteen keerringen vernieuwd?

Gebruikersavatar
starcraft 1987
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 9338
Lid geworden op: 18 jun 2007 13:00
Ik rij een: Chevy Van
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: th700 monteren

#4 Bericht door starcraft 1987 » 20 nov 2009 16:32

TV-kabel afstellen hieronder te vinden

http://forum.davc.nl/viewtopic.php?f=35&t=2657

Net wat is gezegt hierboven je kunt het merken aan de bochtenwerk en voor de kolgen ben ik niet bang maar zorg er wel voor dat de koppelomvormer goed op zijn plek blijft liggen tijdens montage van je bak.
Ik heb hir ergens foto`s rond zwerfen van toen ik de mijne had vervangen maar ik kan zo 1 2 3 niet meer vinden waar :?

Succes met bouwen 8)

Groeten
Enrique.
Chevy Van G20 starcraft 1987 camper uitvoering

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11009
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525i
Locatie: Drenthe

Re: th700 monteren

#5 Bericht door Cor » 20 nov 2009 16:51

gmc_wesly schreef:.................langs de rijksweg vraagt goh doet die het niet meer , ik zeg nee startkrans gescheurd, antwoord hij dan sleep je hem toch aan met een voertuig voor je zoals een schakelauto!!!!
ik weet niet waar hij op school gezeten heefd maar nederland kan nog meer van die slimme blauwpetten indienst nemen
Ik neem aan dat jij bedoelt dat je een auto met automaat niet kunt aanslepen?
En dat jij daarom denkt dat die agent niet zo slim is, of zo?

Nou, dan kan ik jou nog wat bijleren: dat is helemaal niet onmogelijk, om een automaat auto aan te slepen, om de motor te laten starten.
Om precies te zijn, met mijn Mercedes 380 SE kan dat namelijk zeker wel, en de procedure daarvoor staat duidelijk beschreven in het instructieboekje.
Het ligt er maar aan, vanwaar de oliepomp wordt aangedreven; de Mercedes mag je dan ook wel over een grotere afstand wegslepen.

Zo, weer wat geleerd :?
Of vind je mij net zo dom als die agent?
Cor

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: th700 monteren

#6 Bericht door knapestaart » 20 nov 2009 17:27

Ik denk de verwarring onstaat bij de 'starterkrans' . Als hij had gezegd, koppelomvormer.... Het antwoord van de agent, om aan te slepen omdat de starterkrans is gescheurd, tja....Als het geen automaat had geweest...
Slepen en AANslepen... is wel een verschil natuurlijk.
En idd, slepen mag je de Van tot 50km bij max 50kmph omdat de oliepomp niet draait en er dus geen koeling is van de olie, waardoor de bak verbrand.

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11009
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525i
Locatie: Drenthe

Re: th700 monteren

#7 Bericht door Cor » 20 nov 2009 17:31

Nog een stapje verder: het zal de flexplate wel zijn.....
Cor

Gebruikersavatar
gmc_wesly
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2008 11:04
Ik rij een: Gmc

Re: th700 monteren

#8 Bericht door gmc_wesly » 20 nov 2009 17:41

Cor schreef:Nog een stapje verder: het zal de flexplate wel zijn.....
Cor

klop ik kon niet op de naam komen maar je heb gelijk cor en wat betref het aanslepen van een bus heb ik nog nooit van gehoord
don,t drive faster than your gardian angel can fly
chevy van g20
custom design
made bij spider design

Gebruikersavatar
gmc_wesly
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2008 11:04
Ik rij een: Gmc

Re: th700 monteren

#9 Bericht door gmc_wesly » 20 nov 2009 17:43

chevy astro schreef:Die olieleidingen passen dacht ik maar op 1 manier.
Maar je hebt het toch zeker zelf ook los gehaald?

nee de revisuer heb hem er onder uit gehaald
don,t drive faster than your gardian angel can fly
chevy van g20
custom design
made bij spider design

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: th700 monteren

#10 Bericht door knapestaart » 20 nov 2009 18:04

gmc_wesly schreef: ik weet niet waar hij op school gezeten heefd
En waar heefd jij op school gezeten? ;)

Heb je je flexplate als souvenier megekregen?
Heb je foto's?
Kben wel benieuwd hoe dat ding eronder vandaan is gekomen. ;)

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11009
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525i
Locatie: Drenthe

Re: th700 monteren

#11 Bericht door Cor » 20 nov 2009 20:01

Die dingen scheuren gewoonlijk cirkelvormig uit; ook in zwaar transport en wegenbouwmachines. Gewoonlijk heeft dat te maken met misallignment, maar er zijn ook andere oorzaken, zoals "torsional vibration"; sorry, weet geen NL naam hiervoor.

Cor

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: th700 monteren

#12 Bericht door knapestaart » 21 nov 2009 03:05

Is gewoon 'torsionale' oscillatie of trilling. ;) Torsional vibration. een soort onbalans in een aandrijving, veroorzaakt door torsieverschillen, waardoor de boel gaat wringen...en uit balans gaat lopen. En op een gegeven moment !krak! zegt.... Bijvoorbeeld een krukas... Het klinkt tenminste alsof het niet vaak voorkomt... :?

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11009
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525i
Locatie: Drenthe

Re: th700 monteren

#13 Bericht door Cor » 21 nov 2009 10:46

Ja Arjen, ik weet exact wat het is, maar kon er zo even geen goede naam voor bedenken, zodat de vlag ook de lading dekte.
Het is idd een "niet-eenparig" rondlopen van de krukas (en in feite doet geen enkele krukas dat) OF het terugkoppelen van een niet eenparige belasting, bv door een extreem slechte hoek van de uitgaande as, of bv een belasting door een vibrerende wals.
Daarom zit er op de grotere motoren, en zeker bij diesels ook een trillingdemper op de voorzijde van de krukas
Cor

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: th700 monteren

#14 Bericht door knapestaart » 21 nov 2009 16:58

:wink: Ik weet wel dat jij weet wat 't is. Ik wilde ( probeerde, jij kunt dat veel beter :wink: )een korte uitleg geven aan de anderen.
Eigenlijk is de Balancer op de krukas bij een SB BB hetzelfde. Dit heeft niets met een vliegwiel te maken maar meer met die trillingen.
De buitenste ring van de balancer 'hangt' in rubber.

Gebruikersavatar
dree
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 887
Lid geworden op: 09 jan 2008 16:42
Ik rij een: F.e150.302
Locatie: schoondijke, zld

Re: th700 monteren

#15 Bericht door dree » 08 dec 2009 13:51

effe terug jongens,

Hoe sleep je een automaat AAN ? om te starten dus !
  • Je maakt een touw vast tussen de trekker en het te starten voertuig
    je start en rijdt voorzichtig vooruit met de trekker
    je laat de rem los van het te starten voertuig
    ...
    ...
    ...
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic

Plaats reactie