HELP startprobleem in Italie

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Senri
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Ik rij een: GMC

HELP startprobleem in Italie

Bericht door Senri » 17 aug 2011 20:15

Ik heb jullie hulp nodig mensen. Vandaag lekker naar het strand geweest, maar terug wilde de Van niet meer starten. Alles gaat aan, maar niet starten. Dat heb ik al eens eerder gehad en na een paar keer proberen deed hij dan wel. Ik heb ook al eens een half uur op een parkeer plaats staan klooien, maar ja, de laatste rekening waarbij de voorophanging gedaan moest worden kostte 2000 euro, dus een nieuwe startmotor moest ff wachten. Natuurlijk nu net wil hij niet meer.
Hij staat nu langs een drukke weg bij het strand, niet echt optimaal, maar ja. Ik heb met een sleutel nog wel het startrelais doorverbonden en het gekke was dat de startmotor wel draaide maar niet naar voren ging.

Ik dacht eigenlijk dat het probleem was dat de bendix niet naar voren wilde en omdat dat een voorwaarde is voor draaien, de startmotor dus niets deed. NU lijkt het dus of hij wel kan draaien zonder naar voren te gaan. Nu is alleen de vraag, waarom niet met de contactsleutel? Ik heb natuurlijk geen multimeter ofzo. Starmoitor eronderuit schroeven is daar geen optie, maar hoe kan ik het naarvoren gaan van de bendix testen?

Alle suggesties welkom, ik ben trouwens wel ANWB lid Europa met vervangend vervoer, maar dat gaat llemaal wel lang duren. Ik wilde overmoregen naar huis omdat mijn varder plots zeer ziek is.

Bedankt!
88 Starcraft GT 5.7

franky
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: chevy G20

Re: HELP startprobleem in Italie

Bericht door franky » 17 aug 2011 20:59

als je startmotor draait zonder de bendix dan heb je de verkeerde aansluitingen met elkaar verbonden
chevy van G20 1984-chevy van G20 1987-chevy pickup 3100 1950-chevy g10 1965
citroen 2cv-VW lupo 3L 2006-VW golf E 2018
harly shovelhead 1979

http://www.facebook.com/frank.vandenberg.585

Senri
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!

Bericht door Senri » 17 aug 2011 21:05

Je hebt gelijk, zit net nog even het schema te bekijken en zie dat je ook gewoon de startmotor kunt aanzetten (via doorverbinden), zonder de bendix te bedienen. Nu is het de vraag of ik wel het startrelais kan doorverbinden op een eenvoudige en praktisch uitvoerbare manier langs de weg, in een greppel, etc......
88 Starcraft GT 5.7

starcraft 1987
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Chevy Van
Contacteer:

Bericht door starcraft 1987 » 18 aug 2011 00:13

Senri schreef: maar ja, de laatste rekening waarbij de voorophanging gedaan moest worden kostte 2000 euro, dus een nieuwe startmotor moest ff wachten.
Bedankt!

Heel erg lullig maar mag ik vragen waar je geweest bent om dit te laten doen :shock: Verder kan ik niets toevoegen helaas op Franky`s woorden na ;-)

Groeten
Enrique.
Chevy Van G20 starcraft 1987 camper uitvoering

Paultjuh
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: GMC 2500

Bericht door Paultjuh » 18 aug 2011 05:30

Hoor je wel een tik als je probeert te starten?
Als het dat is wil een klap op het huis van de startmotor ook wel eens helpen...
Hoop dat het lukt! Er zijn nooit goede momenten voor dit soort dingen, maar dit is wel extra vervelende timing, beterschap met je pa en succes!

Douwe Rijks
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Chevy G20
Contacteer:

Bericht door Douwe Rijks » 18 aug 2011 07:25

starcraft 1987 schreef:
Senri schreef: maar ja, de laatste rekening waarbij de voorophanging gedaan moest worden kostte 2000 euro, dus een nieuwe startmotor moest ff wachten.
Bedankt!

Heel erg lullig maar mag ik vragen waar je geweest bent om dit te laten doen :shock: Verder kan ik niets toevoegen helaas op Franky`s woorden na ;-)

Groeten
Nu snap ik 1 ding niet, je weet dat je startmotor aan vervanging toe is en gaat toch naar Italie?
Jij durft.....
2000 euro voor voorophanging vindt ik ook wel heel veel.
Met Vr. Gr.

Douwe Rijks

1985 CHEVROLET G20 VAN 5.0L 305 cubic inch V8 4BBL

Afbeelding

Senri
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!

Bericht door Senri » 18 aug 2011 15:27

Misschien was ik wat kort door de bocht. Ik heb dit probleem als eens eerder gehad, maar dat lostte zichzelf altijd op. Natuurlijk had ik al aan de startmotor of relais gedacht, maar ja, als je thuis rijdt is dat niet zo urgent. Voor de apk moesten nogal wat dingen gedaan worden plus nog wat extra dingen die ik goed wilde hebben voor de vakantie. Ik heb het wat uitgebreider beschreven hier: viewtopic.php?f=14&t=8008. Achteraf kun je altijd zeggen dat de startmotor niet vervangen verkeerde zuinigheid was, maar de meeste van jullie weten dat je met dit soort auto's bijna altijd een eindeloze lijst hebt wat je nog zou willen doen. Sommige zijn noodzakelijk, sommige kunnen even wachten, maar ik kan natuurlijk niet in de auto of de toekomst kijken.
Omdat het start probleem zich al weken niet meer had voorgedaan, was het ook een beetje uit me gedachte geraakt.

Ik heb vanochtend nogmaals onder de auto gelegen om te kijken of ik de vaste plus en de contactaansturing kon doorvebinden, om zo een bedrading probleem uit te sluiten, maar vervelend genoeg zit de contact aansluiting precies zo dat ik er niet bij kan. De plus van de startmotor doorvebinden laat de startmotor iig gewoon draaien, dus dat is het probleem niet.

ANWB heeft gezorgt dat de auto nu bij een garage staat, hopelijk hoor ik vanmiddag meer of ze het probleem kunnen verhelpen.

PS: Ik ben heel tevreden over de service van mijn garage en ik denk niet dat het teveel is.
88 Starcraft GT 5.7

Senri
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!

Bericht door Senri » 23 aug 2011 10:31

Om toch even te laten weten hoe het is afgelopen. De garage heeft de auto kunnen repareren binnen 48 uur. Deze tijd heeft te maken met de ANWB service ivm vervangend vervoer. Helaas was het niet goedkoop. De startmotor was stuk (of relais) en er was maar 1 zo'n startmotor in de weide omtrek. Deze is normaal voor marine applicatie. Zoals jullie misschien weten, is alles wat met boten te maken heeft meteen super duur en deze startmotor is geen uitzondering. 450 ex btw; totale rekening 681 inclusief monteren.
De garage wilde best wachten om er 1 uit NL te halen (de ANWB wilde zelfs de verzendkosten betalen), maar aangezien tijd belangrijk was ivm mijn vaders ziekte, hebben we het maar laten doen. Zondag terug gereden en in goede orde hier aangekomen.

Nou ja, na 20 jaar auto rijden, waarvan veel amerikanen of anders oudere auto's is dit pas de tweede keer dat ik strandt. Valt toch best mee, al is het moment altijd vervelend.
88 Starcraft GT 5.7

knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: G20 250 S6

Bericht door knapestaart » 23 aug 2011 10:50

Zonde... Da's ongeveer €550,- teveel.... :(

Douwe Rijks
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Chevy G20
Contacteer:

Bericht door Douwe Rijks » 23 aug 2011 11:28

Ja maar het was toch goedkoper geweest als je het direct gedaan had.
je wist het immers.
nou mooi dat je weer veilig thuis bent gekomen ;-)
Met Vr. Gr.

Douwe Rijks

1985 CHEVROLET G20 VAN 5.0L 305 cubic inch V8 4BBL

Afbeelding

Plaats reactie