water langs zekeringblok!!

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
danny GMC
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: GMC

water langs zekeringblok!!

Bericht door danny GMC » 08 jun 2011 10:31

Medevanners,

Ik kreeg opeens natte voeten tijdens het rijden omdat er druppeltjes water vanaf het zekeringblok vielen.
bij controle van de zekeringen constateerde ik dat dit al vaker gebeurd was omdat veel zekeringen Verkalkt waren en ik een duidelijk verkalkt/ opgedroogd waterspoortje zag.

Waar zou dit water vandaan kunnen komen? Iemand hier ervaring mee?

Ik heb bij het gedeelte van het zekeringblok in de motorruimte ook water geconstateerd dat via de naden/ rubber van de motorkap langs het blok sijpelde. Dit heb ik opgelost door het af te dekken en het rubber vast te kitten ( dacht ik!). maaaarrrrrrrr......... Na een regenbui hingen de druppels weer onder het zekeringblok. pfff, waar komt dat water toch vandaan??

Ik rij niet meer prettig met de van wanneer het hele gezin erin zit. stel dat er kortsluiting/brand ontstaat......

Wie o Wie weet de oplossing?

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

Re: water langs zekeringblok!!

Bericht door Cor » 08 jun 2011 10:44

Komt dat nier door lekkage van de onderrand van de voorruit?
Als je de diverse restauraties hier leest, dan komt dat nog wel eens voor.

Begin van veel werk :?
Cor

knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: G20 250 S6

Bericht door knapestaart » 08 jun 2011 12:45

Yes, 't komt onder je raamrubber door. En als 't eenmaal loopt en vochtig blijft, dan blijft 't lekken door capillaire werking. (Suikerklontjes-effect)

chevybulkje
Doorgewinterde Vanner!
Doorgewinterde Vanner!
Ik rij een: chevy 1984

Bericht door chevybulkje » 08 jun 2011 22:25

ja het zelfde gehad eerst genegeerd maar wordt lastig als telken de zekeringen het opgeven en lampen door branden :mrgreen:

heb het raam der uit gehaald ontroest stukken inlassen en weer spuiten nieuw rubber der in ruit der in en klaar :mrgreen:

veel klus plezier ;-)

groet patrick
Chevy van 84 5.7 met 350 TH automaat

danny GMC
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Bericht door danny GMC » 15 jun 2011 10:28

Pff, die onderrand is een erg zwak punt he!

Nu is mijn bus uit 93 en heb wel een stukje oppervlakkig roest langs het rubber zitten (+/- 2 cm).
Kan dit rubber zonder schade verwijderd/ opgetild worden zodat ik het kan inspecteren/ repareren of moet direkt het hele raam eruit :( .

Is het eventueel mogelijk dat het via het schutbord lekt? zitten hier nog zwakke plekken?

groet,
Danny

Sanderchevy
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: GMC 1984

Bericht door Sanderchevy » 15 jun 2011 22:39

Dat is vrijwel zeker je raamrand. Aan de buitenkant zie je er misschien niet veel van, maar de rand die normaal in het rubber zit, zal wel zo goed als weg wezen.

Heb ik ook gehad, mijn knipperlicht relais liep telkens vol water...werd steeds erger. Toen ook eerst vanalles geprobeerd dicht te kitten maar het bleef komen.

Er staat nog leuke reportage van de reparatie op t forum...raam eruit en roest wegslijpen, nieuwe rand fabriceren en die erin lassen. Nieuw rubber erin en weer jaren er tegen aan.

Maar je kan ook even kijken bij alle stekkers die door het schutbord lopen, en waar de stuurkolom erdoorheen komt...of je rembekrachtiger...allemaal plekjes die ik ook gehad heb haha.

Sterkte en gelukkig komt de zomer eraan!
GMC Vandura 2500 uit 1984
GM 350 5,7 Liter V8 Benzine
TH400 transmissie

danny GMC
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Bericht door danny GMC » 05 nov 2011 22:51

We zitten alweer in november............. :oops: :oops: :oops:
Maar toch nog even een post:

Het water kwam via de voorruit. Heb tussen het raamrubber en carrosserie elastisch blijvende ruitenkit gespoten ( wel eerst alles zo goed als mogelijk schoongemaakt, kwam veel troep uit!!!). Alles zag er goed uit achter het rubber. 1 klein oppervlakkig roestplekje wat ik heb kunnen behandelen Heb de gok genomen om te kitten zonder de ruit eruit te halen.
Dat kitten is wel een kloteklus als je maar 1 hand heb. gelukkig hebben de meeste vanners daar geen last van. :lol: :lol:

Plaats reactie