Oliedruk(meter) in de war?

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Senri
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Ik rij een: GMC

Oliedruk(meter) in de war?

Bericht door Senri » 06 apr 2011 10:20

Meestal staat de oliedrukmeter aardig in het midden. Iets hoger alsie nog koud is, dus dat klopt allemaal wel. Nu heb ik gemerkt dat als de Van goed warm is gaat de meter (of druk) raar doen. Ik heb gezien dat bij remmen op hogere snelheid (35mph+) de meter soms naar heel hoog gaat (niet in de kortsluitstand). Ook heb ik al eens gehad dat op het moment dat de overdrive inschakelt de meter naar hoog gaat. De versnellingshandel naar D (ipv D vierkant) en de druk is weer normaal, tenminste, wat de meter aan geeft.
Wat zou dit nu kunnen zijn? Heb ik een werkelijk druk probleem?
88 Starcraft GT 5.7

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

Re: Oliedruk(meter) in de war?

Bericht door Cor » 06 apr 2011 18:59

Dat verschil in druk tussen (D) en (OD) kan ik alleen maar zo gauw even verklaren door verschil in motor toerental; dat zou niet zo moerten zijn , lijkt me, omdat in het hele toeren gebied, boven snel stationair, je volledige druk zou moeten hebben........
In de gaten houden, en eventueel de electrische meter in de van vergelijken met een mechanische meter, die veel betrouwbaarder zijn, maar lastig [permanent] te installeren, dus kiezen fabrikanten voor electrische meters.
Cor

Senri
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Ik rij een: GMC

Bericht door Senri » 06 apr 2011 21:00

Je hebt gelijk, deze variatie is niet normaal. Het zijn ook echt 2 niveau's; in het midden (normaal) en eind schaal (hoog). Wordt de OD niet elektrisch bedient? Zou dan dat signaal het oliedrukmeter signaal kunnen storen? Normaal maak ik me meer zorgen bij zeer lage druk, maar ik weet nu gewoon niet wat nog werkelijkheid is en wat niet.
88 Starcraft GT 5.7

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

Bericht door Cor » 06 apr 2011 21:45

Vandaar de suggestie een mechanische meter te plaatsen.
En die OD, dacht dat die hydraulisch was, maar weet niet zeker.
Cor

Plaats reactie