Temperatuurmeter en andere meters

Alle vragen over het electrisch systeem.
Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 10953
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525i
Locatie: Drenthe

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door Cor » 10 mar 2011 14:45

Nee, die lockup werkt niet als koppelomvormer, dat doet "ie" zelf ;-)
Cor

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door knapestaart » 10 mar 2011 18:12

??? Wie zegt dat dan?

Ik zei dat de converter als koppelomvormer werkt, als de lock-up 'uit' is...

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 10953
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525i
Locatie: Drenthe

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door Cor » 10 mar 2011 18:34

Nu wel, ja #-o #-o
Cor

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door knapestaart » 10 mar 2011 19:00

Ja, ik heb 't maar even aangepast voor degenen die niet begrijpend kunnen lezen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Douwe Rijks
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 16 jan 2010 19:20
Ik rij een: Chevy G20
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door Douwe Rijks » 10 mar 2011 19:23

Tempratuurmeter geeft toch het juiste aan zo staat ie bij mij ook al 4 jaar
Ja die van mij staat ook zo.
Ik vindt die meter niet echt precies.
Geeft 60 graden aan terwijl de motor met een ''lasergun'' 78 graden was. ( op thermostaathuis gemeten)

En wat betreft die Cruisecontrol. even alle vacuumslangen vervangen en het hendeltje ( kost 36 usd) en ik zou de servo eens goed bekijken. Ook daar zit weer een vacuumslang op. en die was bij mij ook porreus.
En daardoor had ik ook dat geschommel.


suc6
Met Vr. Gr.

Douwe Rijks

1985 CHEVROLET G20 VAN 5.0L 305 cubic inch V8 4BBL

Afbeelding

Hannibal
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2010 11:07
Ik rij een: Vandura 84
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door Hannibal » 10 mar 2011 21:40

knapestaart schreef: Hij gaat pas in met constante snelheid. Dan heb je een vaste overbrenging tussen motor en bak. Met stilstaan, optrekken en schakelen is hij 'uit', en werkt ie (de converter)als 'koppelomvormer'...
Bij mij komt die lockup er dus tijdens het optrekken al op en niet pas als ik een constante snelheid heb. Nou moet ik erbij zeggen dat ik niet bepaald snel optrek maar als ik naar 90kmh wil accelereren dan moet ik het pedaal toch wel behoorlijk diep intrappen als ik niet wil dat halverwege bij 70 de lockup erop komt, hij gaat eigenlijk zodra hij in de overdrive komt direct in de lockup en dat mag van mij wel wat later. Is dat nog af te stellen of hoort het zo? Bak is gereviseerd.
This is beyond nuts

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door knapestaart » 10 mar 2011 21:44

Bij het schakelen hoort de lock-up niet 'engaged' te zijn... Dit is ook vanwege comfort... Schakelen wordt 'softer' zonder lock-up.
De torqueconverter vangt de klappen op van 't schakelen.
Zodra je remt of schakelt, zou de lock-up uit moeten gaan, totdat je een constante snelheid rijdt...

Hannibal
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2010 11:07
Ik rij een: Vandura 84
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door Hannibal » 10 mar 2011 22:03

hij schakeld super soepel en dan is hij ook niet engaged maar zodra je zover opgeschakeld bent dat je in de overdrive komt dan trektie niet verder door in de overdrive maar gaatie direct in de lockup. Je kan dan wel doortrekken maar dat doet hij in de lockup en dus langzaam.

Als je remt of schakeld gaat de lock-in uit dat klopt. Ik wil het niet een probleem noemen maar het probleem is dus dat zodra hij in de overdrive zit hij direct in de lockup gaat terwijl je nog lichtjes verder wilt accellerereren van 70 naar bv 90.

Komt niemand bekend voor?
This is beyond nuts

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door knapestaart » 10 mar 2011 22:22

Ikzelf heb een 3bak, dus nee ;)

Gebruikersavatar
Senri
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 feb 2011 18:45
Ik rij een: GMC
Locatie: Beverwijk

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door Senri » 13 apr 2011 16:05

Volgens mij gaat de lock-up er al in na de 3de versnelling en volgt dan de overdrive nog. En dat harde schakelen, dat hangt natuurlijk ook af van de lijndruk die je platen bedient. Ik heb de schakelmomenten wat later staan door de lijndruk wat te verhogen. Dit geeft wat harder schakelen, maar wel ter behoudt van je platen (minder slip).
88 Starcraft GT 5.7

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: Temperatuurmeter en andere meters

Bericht door knapestaart » 13 apr 2011 23:39

De de lijndruk bepaalt niet de schakelmomenten, dat wordt anders geregeld... De lijndruk stijgt met 't aantal toeren, en dat zorgt voor harder schakelen met meer toeren... ;)

Plaats reactie