start probleem

Alle vragen over het electrisch systeem.
Bericht
Auteur
TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#31 Bericht door TIN » 01 feb 2010 17:27

Wat heeft het voor zin om er een losse draad met 12V op te zetten als er gewoon 12,4V op staat wanneer ik het contact aanzet ?
neeee via de behuizing van de bobine ??
Bedoel je nu het zelfde als ik ?
De bobine haalt die zijn massa via de bevestiging aan het motorblok ?
Hij zit bevestigd met een metalen voetje wat op het motorblok zit.

Gebruikersavatar
douwe25
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jul 2008 20:40
Ik rij een: chevy-van
Locatie: makkum-fr

Re: start probleem

#32 Bericht door douwe25 » 01 feb 2010 18:10

je heb helemaal gelijk bo-duke
het is jammer dat mensen soms niet willen luisteren naar

goede raad van andere op het .form 8)

TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#33 Bericht door TIN » 01 feb 2010 18:57

Je zou het ook kunnen uitleggen.
Zoals ik het begrijp leg je een losse draad met 12V aan om te checken of de bobine werkt......maar ik heb nu 3x aangegeven dat er spanning op staat.
Wat heeft het dan voor zin......?

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: start probleem

#34 Bericht door knapestaart » 01 feb 2010 19:27

Je kan wel 12V meten maar als de bobine stroom begint te trekken, kun je spanningsval over de kabel krijgen, om wat voor reden dan ook... Met een bypass omzeil je dit... Het proberen waard toch? Dan kun je dat tenminste uitsluiten ;)

TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#35 Bericht door TIN » 01 feb 2010 19:38

Dank je.

Het type bobine wat er nu inzit is er geen 1 van ACDELCO maar deze:
http://www.ploegparts.nl/index.php?acti ... 71&lang=NL
zit daar nog veel verschil in ?
Een bobine hoort toch niet gelijk weer stuk te gaan ?

Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 5054
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
Ik rij een: scooter
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: start probleem

#36 Bericht door Vulcanwizzard » 01 feb 2010 22:26

knapestaart schreef:Je kan wel 12V meten maar als de bobine stroom begint te trekken, kun je spanningsval over de kabel krijgen, om wat voor reden dan ook... Met een bypass omzeil je dit... Het proberen waard toch? Dan kun je dat tenminste uitsluiten ;)

Ja dat bedoelde ik ook?? Sorry dat ik er misschien niet helemaal duidelijk in was?? Er kan in je bedrading een overgangs weerstand zitten die wel 12,4 volt geeft maar geen vermogen doorlaat (amperes)? Op moment van belasting daalt dan de spanning dramatisch??
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#37 Bericht door TIN » 04 feb 2010 15:52

Ik heb het draadje aangelegd maar de motor wilde nog niet aanslaan en voor de zekerheid toch ook maar even daarna met het zelfde draadje de massa geprobeerd maar ook dit hielp niks.
De bobine zal dus weer stuk zijn....... #-o
De eerder genoemde bobine was er 1 van ploegparts van € 38.......geen originele dus........bij Pietersen US cars kost een originele € 80.....dat is best wel een prijs verschil maar als een originele wel heel blijft heb ik het er graag voor over.
Blijf ik wel met de vraag zitten "waarom gaat die na 1x starten stuk" ?
Wat zouden jullie doen ?

TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#38 Bericht door TIN » 05 feb 2010 16:21

niemand ????

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: start probleem

#39 Bericht door knapestaart » 05 feb 2010 16:56

Ik kan zo even niets anders bedenken dan een andere bobine te proberen... Ik denk ondertussen verder ;)

Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 5054
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
Ik rij een: scooter
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: start probleem

#40 Bericht door Vulcanwizzard » 05 feb 2010 22:41

ja blijf bij de bobine?? Ik blijf ff twijfelen :-k :-k
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#41 Bericht door TIN » 06 feb 2010 13:11

Ik begrijp er niets meer van.
Nieuwe bobine [acdelco] erin, hulp auto om te starten.........voor de zekerheid want de accu is na al dat testen wel zo'n beetje leeg........maar helaas hij wil niet aanslaan.
Niet op gas en ook niet op benzine.........die ik wel ruik als ik wat langer doorstart.

:cry: WAT NU !!!!!?

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: start probleem

#42 Bericht door knapestaart » 06 feb 2010 15:39

Heb je al een vonk? Waar gemeten? Elke kabel? Enkele kabel? Brandstof krijgt ie wel...

Gebruikersavatar
j-king
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 2857
Lid geworden op: 07 nov 2004 18:27
Ik rij een: chevy g20
Locatie: voorlopig Uithoorn

Re: start probleem

#43 Bericht door j-king » 06 feb 2010 16:28

onstekings module kapot gebeurt wel vaker

Afbeelding
Laatst gewijzigd door j-king op 06 feb 2010 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
suc6 Jaap
gelukkig van grijs naar camper

Globemaster b.j 1988

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: start probleem

#44 Bericht door knapestaart » 06 feb 2010 16:32

Die is ook vervangen...
http://forum.davc.nl/viewtopic.php?p=54360#p54360

Staat de ontsteking wel goed? Niet per ongeluk gedraaid? Of zit ie los? (Zijn je kabels goed?)
Laatst gewijzigd door knapestaart op 06 feb 2010 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#45 Bericht door TIN » 06 feb 2010 16:36

Ik heb Frank nog ff gebeld maar die had ook geen antwoord.
Heb de verdeelkap er nog een keer afgehaald ff schoongemaakt......voor de zekerheid [ ik weet het ook niet meer ].
huh de kabel vanaf de bobine naar de verdeler en een bougiekabel gecheckt maar op beide zie ik geen vonk.
Ik ruik brandstof en hij heeft na het inzetten van de eerste bobine gelopen dus ik ga er vanuit dat het goed is ????
Normaal start hij zowel op gas als benzine en ik heb beide geprobeerd om op te starten.

De bobine voert de spanning op maar daar komt toch geen pulserende spanning uit ????
De rotor zorgt toch voor de pulsen naar de bougie toe ????
Wat doet de startmodule precies ????

De ontsteking heb ik niet aangezeten en zover ik weet ook niet gedraaid........ ik weet niet eens waar die zit hahaha

Plaats reactie