start probleem

Alle vragen over het electrisch systeem.
Bericht
Auteur
TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#16 Bericht door TIN » 30 jan 2010 18:42

Alle bougiekabels hebben een weerstand, dus dat kan wel kloppen...
Weet iemand wat die weerstand mag zijn ?
Is de primaire spoel wel ok? De twee aansluitingen op de bobine doormeten...
Wat of hoeveel moet ik hier meten ?
Ik neem aan dat je de aansluiting van de 2 draadjes naar de startmodule bedoelt ?
Als hij niet aanslaat en je blijft starten, dan ruik je op een gegeven moment benzine, omdat die niet verbrandt wordt...
Precies......ik bedoelde daarmee te zeggen dat de er in iedergeval inspuiting......gelukkig.
Een startonderbreker onderbreekt niet altijd de startmotor..
Klopt maar volgens diegene die het heeft aangelegt bij deze wel.
En hoe haal je het alarm eruit ?
Ik heb het opgezocht maar kan hier niet veel over vinden.
Ook is het vreemd dat na het inbouwen van de bobine de motor wel gelijk aansloeg.
Daarna heb ik het alarm niet gebruikt en de volgende dag kon ik de motor weer niet starten dus lijkt het mij niet aan het alarm te liggen..........toch ?

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: start probleem

#17 Bericht door knapestaart » 30 jan 2010 18:56

TIN schreef:
Alle bougiekabels hebben een weerstand, dus dat kan wel kloppen...
Weet iemand wat die weerstand mag zijn ?
Een paar kiloOhm, tot max +-8 a 10 KΩ, afhankelijk van de lengte...
TIN schreef:
Is de primaire spoel wel ok? De twee aansluitingen op de bobine doormeten...
Wat of hoeveel moet ik hier meten ?
Ik neem aan dat je de aansluiting van de 2 draadjes naar de startmodule bedoelt ?
nee, waar jij 12V hebt gemeten en de massa van de bobine...lijkt me stug dat ie stuk is...
TIN schreef:
Een startonderbreker onderbreekt niet altijd de startmotor..
Klopt maar volgens diegene die het heeft aangelegt bij deze wel.
En hoe haal je het alarm eruit ?
Ik heb het opgezocht maar kan hier niet veel over vinden.
Ook is het vreemd dat na het inbouwen van de bobine de motor wel gelijk aansloeg.
Daarna heb ik het alarm niet gebruikt en de volgende dag kon ik de motor weer niet starten dus lijkt het mij niet aan het alarm te liggen..........toch ?
Dus als ie 'onderbreekt' dan kun je sowieso niet starten? Gaat de startonderbreker vanzelf 'aan' of moet je deze activeren d.m.v. het alarm?

TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#18 Bericht door TIN » 30 jan 2010 19:25

Dus als ie 'onderbreekt' dan kun je sowieso niet starten? Gaat de startonderbreker vanzelf 'aan' of moet je deze activeren d.m.v. het alarm?
Klopt.
De startonderbreker gaat aan als je het alarm inschakeld.

Gebruikersavatar
chevy astro
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 686
Lid geworden op: 22 mei 2009 19:05
Ik rij een: Astro Van
Locatie: Gemert

Re: start probleem

#19 Bericht door chevy astro » 30 jan 2010 20:35

Zet de startonderbreker voor de grap eens aan en weer uit.
Voor hetzelfde geld gaat ie er automatisch op als je het contact uit zet.
If you can't fix it with a hammer you've got an electrical problem.

Gebruikersavatar
starcraft 1987
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 9338
Lid geworden op: 18 jun 2007 13:00
Ik rij een: Chevy Van
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: start probleem

#20 Bericht door starcraft 1987 » 30 jan 2010 20:39

Ja,, of startonderbreker is een beetje ziek of je hebt ergens een draadbreuk :?

Groeten
Enrique.
Chevy Van G20 starcraft 1987 camper uitvoering

TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#21 Bericht door TIN » 31 jan 2010 16:48

Net alarm / startonderbreker getest maar deze werkt gewoon goed.
Jammer genoeg........eigenlijk want dan had ik in ieder geval geweten wat het was.

Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 5054
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
Ik rij een: scooter
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: start probleem

#22 Bericht door Vulcanwizzard » 31 jan 2010 18:10

Probeer eens een losse draad van je accu rechtstreeks naar je bobine?? Dat is een oude truuk om te kijken of hij dan wel loopt?? Als dat zo is dan zit het in je bedrading ervoor, zoniet dan zit het in je ontsteking zelf? kun je je zoek veld wat versmallen?
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11012
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525i
Locatie: Drenthe

Re: start probleem

#23 Bericht door Cor » 31 jan 2010 18:19

Tja, dat zei ik een week geleden ook al, maar ja..........

TIN
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 nov 2004 20:29

Re: start probleem

#24 Bericht door TIN » 31 jan 2010 18:47

Tja, dat zei ik een week geleden ook al, maar ja.........
Ik heb niet elke dag de tijd om aan mijn VAN te werken.........helaas :(

Als ik gewoon 12,4V meet (wanneer ik het contact aanzet) dan hoef ik dat draadje toch niet aan te leggen ?
De bobine haalt die zijn massa via de bevestiging aan het motorblok ?

Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 5054
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:37
Ik rij een: scooter
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: start probleem

#25 Bericht door Vulcanwizzard » 31 jan 2010 22:52

neeee via de behuizing van de bobine ??
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: start probleem

#26 Bericht door knapestaart » 31 jan 2010 23:34

Cor schreef:Tja, dat zei ik een week geleden ook al, maar ja..........
knapestaart schreef:Als je de bobine direct verbind met 12V, .....
Nee hoor, dat zei IK al :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11012
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525i
Locatie: Drenthe

Re: start probleem

#27 Bericht door Cor » 01 feb 2010 00:23


Gebruikersavatar
starcraft 1987
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 9338
Lid geworden op: 18 jun 2007 13:00
Ik rij een: Chevy Van
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: start probleem

#28 Bericht door starcraft 1987 » 01 feb 2010 02:30

gaat het hier ook al om de eer????????? :?
Enrique.
Chevy Van G20 starcraft 1987 camper uitvoering

Gebruikersavatar
douwe25
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jul 2008 20:40
Ik rij een: chevy-van
Locatie: makkum-fr

Re: start probleem

#29 Bericht door douwe25 » 01 feb 2010 08:38

Probeer eens een losse + draad van je accu rechtstreeks naar je bobine

en kijk ook als hij een vonk heb .

dan starten wil het dan nog niet is het je bobine . die stuk is

heel simpel :D

bo-duke
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1078
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:11
Ik rij een: dodge b200
Locatie: hoogvliet/r'dam

Re: start probleem

#30 Bericht door bo-duke » 01 feb 2010 11:41

Ja Douwe,ga jij ff herhalen wat hier al 20 keer verteld is :lol:

Plaats reactie