Elektrische stoelverstelling probleem(pje)

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
CIEPIE
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: GMC VAN

Elektrische stoelverstelling probleem(pje)

#1 Bericht door CIEPIE » 12 jun 2009 16:47

Hallo,

Onderaan de houder van de veiligheidsgordel van de chauffeursstoel , daar komt (rechts van de stoel dus) een kabeltje uit, met een stekker eraan.

Ik neem aan dat dit komt van het bedieningspaneeltje in de armleuning waarmee ik de stoel kan verstellen.
Ik heb aan alle kanten onder de stoel gekeken, ook met een lamppie erbij op zoek naar een plekkie waar dat stekkertje in zou moeten/kunnen, maar ik kan maar niets vinden.
Weet iemand waar dat stekkertje aangesloten moet worden, want nu werkt mijn stoelverstelling dus niet.

Alvast bedankt

Fred.

MellyVan
Doorgewinterde Vanner!
Doorgewinterde Vanner!
Ik rij een: GMC

Re: Elektrische stoelverstelling probleem(pje)

#2 Bericht door MellyVan » 12 jun 2009 18:36

Kan het niet zijn dat dat kabeltje van je gordel zelf is? Voor het 'seatbelt' lampje?

En dat je stoelverstelling een probleem opzichzelf is, dus een zekering of bekabeling daarvan niet in orde... Ik zou nogmaals goed op onderzoek uit gaan!

CIEPIE
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#3 Bericht door CIEPIE » 12 jun 2009 19:14

Hoiiii,

Het lampje ' seatbelt ' brand gewoon dus dat leek het mij....... niet te zijn.
En als je onder je stoel ineens zo een kabeltje vind (nadat al langere tijd de bediening wel is wat haperde) dan ga je toch in die richting denken.
Dit ook aan de hand van de lengte van dit kabeltje, wat zo te zien ergens onder de stoel zijn aansluiting zou moeten of kunnen hebben.
Er zijn inderdaad verder wat stroom problemen (om het maar zachtjes uit te drukken) zoals jullie in een ander topic hier hebben kunnen lezen.

Nog maar ff als toevoeging : Het gaat om een GMC Vandura 2500 uit 1989, met een door Starcraft gebouwd interieur.

Bedankt voor je reactie !

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

#4 Bericht door Cor » 13 jun 2009 04:16

CIEPIE schreef:Hoiiii,

Het lampje ' seatbelt ' brand gewoon dus dat leek het mij....... niet te zijn.
Maar gaat dat lampje dan wel uit als je de riem aandoet??
Cor

CIEPIE
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#5 Bericht door CIEPIE » 13 jun 2009 09:17

Hoi Cor,

Dat het allemaal met het uitzoeken en weghalen van die alarminstallatie restanten een moeilijke en tijdrovende klus gaat worden daar had ik al wel rekening mee gehouden.
Ik heb ook nog niemand gevonden die me daarmee zou kunnen gaan helpen, en ik vrees nu dat ik hem desnoods naar een duurdere garage moet gaan brengen en hun de opdracht maar moet geven om dit op te lossen.
Zelf heb ik niet de kennis en ervaring om dit goed aan te pakken en daar baal ik best van, want zo word het een hele dure klus ook.
Want naast die smeltplek in die ' tussenkast/doorvoerkast' en dus die ingewikkelde uitzoekerij van de alarmresten, is er nu ook nog ineens uitvallen van o.a mijn dimlichten (voor en achter) ...... en uitval van het derde remlicht wat ik heb laten aansluiten voorin ergens op mijn rempedaalcontact (heb ik niet zelf gedaan) en ook mijn binnenverlichting werkte ineens niet meer v/d week.
Maar de 'gewone' remlichten en richtingaanwijzers werken wel gewoon.

Vandaag of morgen ga ik zelf maar es op onderzoek uit, en maar zien wat ik tegenkom en kan oplossen om in ieder geval mijn verlichting weer te herstellen alvast.
En dit alles is allemaal dubbel qua gevoel ook, want je baalt al enorm als dit soort vreemde storingen zich voordoen en moet soms van alles uitvogelen en uithalen om dat opgelost te krijgen, want mijn monteur(s) zijn geen helden op elektragebied van deze auto.
En zoekklussen zijn ook dure klussen, en ik weet dat je zo heel wat uren zoet kunt zijn om dergelijke zaken aan te pakken.
Maar daarnaast had ik ook het plan en het geld gereserveerd (en al een afspraak met de spuiter enz) om volgende week de auto over te laten sputen en dat gaat nu ook niet dsoor, want hier zal best veel geld in gaan zitten.
Maar goed....technisch moet het oke zijn want een mooi gespoten auto die nix doet of het niet goed doet, daar heb je ook niet veel aan.

+ Dat mijn monteur een compagnonschap was begonnen per 1 Januari j.l. maar dat is niet goed gegaan en nu gaan ze zakelijk alweer uit elkaar, en dat heeft ook nogal wat voeten in de aarde.
Precies in het laatste zakelijke weekend van hun, wordt door een verkoper van iemand die zijn VAN gaat demonteren daar een stuurkolom en stuurbekrachtigingspomp gedemonteerd en die heeft mijn monteur daar voor mij gekocht, en die moeten dan ook nog naar mijn auto worden omgebouwd/ingebouwd, en dat is ook al een ingewikkelde klus.
Maar ik hoop maar dat hij dit ook netjes gaat doen voor me, want ik wacht al 2 maanden onderhand op deze onderdelen. (Ik heb een speling op mijn kolom ....kan de hele kolom 1 a 1,5 cm verticaal heen en weer jutteren zal ik maar zeggen) + een kleine lekkage in de stuurbekrachtigingspomp en zo komt ie ook niet verderop in dit jaar door de APK keuring.
Verder is mijn VAN best in goede conditie en ik had hem ook zo gekocht daar van uitgaande na div. controles voor aankoop.
Maar dit zijn allemaal narigheden waar je niet op zit te wachten, en het is ook nog es mijn dagelijkse gebruik auto, en ik kan hem eigenlijk helemaal niet missen.

En volgens mij gaat het seatbelt lampje bij mij altijd vanzelf uit na een poosje te hebben gebrand, en is dat niet pas als ik mijn riem om heb gedaan en in de houder klik.
Maar dat zal ik nog ff nakijken om daar zeker van te zijn.

Het is dus een flinke ' bende ' met dit alles en daarnaast met mijn en mijn vriendins gezondheid, dus een flinke klotezooi allemaal pfffffffff

Maar goed....bedankt weer voor je reactie(s) !

Plaats reactie