radio

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hans Boer
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: GMC SAVANA

radio

#1 Bericht door Hans Boer » 23 feb 2007 17:50

ik heb een gmc savana met zo'n fijne radio met 3 zenders en een cd speler die de meeste cd's niet herkent.

Weet iemand hoe ik de lampjes achter de knoppen kan vervangen?
Het voorpaneeltje kan ik wel naar voren klappen zolang als de draadjes zijn, maar verder is er niets van lampjes zichtbaar.

bvd, Hans.
GMC Savana 1500 '98 dubb. cabine 5.0ltr Vortec 280pk LPG 230ltr.

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Ik rij een: BMW525i

Re: radio

#2 Bericht door Cor » 23 feb 2007 19:02

Hans Boer schreef:....zo'n fijne radio met 3 zenders en een cd speler die de meeste cd's niet herkent.
Kan je helaas niet helpen met de lampjes, maar het schijnt, naar ik me heb laten vertellen, dat veel autoradio's copietjes van CD's inderdaad niet herkennen.
Probeer eens CD's te kopen :wink:
Cor

Wild Freedom
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Chevy
Contacteer:

#3 Bericht door Wild Freedom » 24 feb 2007 11:02

Hans als de lampjes stuk zijn en hij heeft maar 3 zenders en leest ook al geen copie moet je dan niet eens aan wat anders gaan denken want al zou je de lampjes repareren blijft het een onding :roll: Dit is niet bedoeld om je op kosten te jagen hoor maar het lijkt mij prettig als ik een radio zou hebben die het goed deed :wink:
Groeten Wout

Chevrolet 1500 Premier Motorcoach, bouwjaar 1997
Motor : 5.7 V8 Vortec 245 pk
Afbeelding

Hans Boer
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#4 Bericht door Hans Boer » 25 feb 2007 17:12

Hoi, Wout,
De standaard radio in mijn vorige Van ging op FM met frequentiestappen van 0,5 omhoog of omlaag en op AM met stappen van 9.

In deze Van pakt hij op FM met stappen van 2 alleen de oneven frequenties en op AM is met stappen van 10 helemaal niets te vinden.
Dus een zender op bv FM 103,2 doet het niet want van 103.1 naar 103.3.

De los hieronder geplaatste cd speler snapt het ook niet altijd met gekochte cd's. Een cd pakt hij eerst niet, daarna wel en dan een aantal keren weer niet en daarna weer wel.
Een schoonmaak cd geeft weinig verbetering.
Cassettebandjes doen het wel, maar ja?

Heb jij ook de standaard radio met deze indeling of zijn deze radio's ook leverbaar in de europese uitvoering.

Als het een andere 1 din radio wordt, zijn daar montagebeugels met verloopstekkers voor in de handel of moet er wat doe het zelf gemaakt worden?

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur

#5 Bericht door Cor » 25 feb 2007 17:42

Hans Boer schreef:Als het een andere 1 din radio wordt, zijn daar montagebeugels met verloopstekkers voor in de handel of moet er wat doe het zelf gemaakt worden?
Er zijn wel verloop delen te koop om een DIN radio in een amerikaans gat te plaatsen, dit is alleen de helft hoger dan DIN; je kan ook zelf doen en uitgaan van een DIN frame.

Ook zijn er wel verloop stekkers van Amerikaans naar Europees, maar die zijn nogal duur, en nemen dan ook nog veel ruimte in beslag. Bovendien is er geen amerikaanse standaard, en zelfs binnen 1 merk zijn er weer verschillen. Daarom vind ik het 't handigste, om de stekkers van de auto af te knippen, en daar dan DIN stekkers aan te zetten.
Eerst wel even goed merken welke draad voor wat is[b.v. met afplak tape.
Op de dinstekkers staan meestal de functies al op de draadjes gedrukt, dus dan past het daarna op elke nieuwe radio....
Cor

Wild Freedom
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Chevy
Contacteer:

#6 Bericht door Wild Freedom » 25 feb 2007 20:57

Ja Cor er is wel een radio voor de amerikaanse maat maar vraag niet naar de prijs daar heb je 5 andere voor dus dat is geen oplossing :cry:
Ik heb ook zo'n radio die maar de helft onvangt :oops:
Maar de losse cd speler speelt gelukkig bijna alle copie's en daar maak ik dan ook het meest gebruik van :lol:
Dus Hans misschien in jou geval toch de oplossing van Cor maar hanteren is in ieder geval de goedkoopste en kun je zelf een radio naar je zin uitzoeken :idea: o ja er zijn montagebeugels voor met een afdekplaat vraag maar eens bij een goede speciaalzaak dat kost in ieder geval nog niets :wink:
Groeten Wout

Chevrolet 1500 Premier Motorcoach, bouwjaar 1997
Motor : 5.7 V8 Vortec 245 pk
Afbeelding

Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur

#7 Bericht door Cor » 25 feb 2007 22:08

Wild Freedom schreef:Ja Cor er is wel een radio voor de amerikaanse maat maar vraag niet naar de prijs daar heb je 5 andere voor dus dat is geen oplossing
Dat heb ik toch niet voorgesteld????
Dus Hans misschien in jou geval toch de oplossing van Cor maar hanteren
en dat is om een verloopplaat aan te schaffen, om een DIN norm radio te monteren!

Hans Boer
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#8 Bericht door Hans Boer » 17 mar 2007 13:48

Ik heb nu een verloop van 1,5 naar 1 din speciaal voor Express / Savana met universele verloopstekkers.
Dat past perfekt en met een half uurtje sleutelen nu wel alle zenders en alle CD's.
Prijs: verloopplaat en stekkers € 51,-- en ruimte zat achter de radio.

Groeten Hans.

Plaats reactie