electrisch schema motorhome woonbatterij vandura 2500

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jacha
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: vandura

electrisch schema motorhome woonbatterij vandura 2500

#1 Bericht door jacha » 11 aug 2020 10:44

Beste mannen,

Ik ben in het bezit van een gmc vandura 2500 met 350 tbi motor origineel camper uitvoering bouwjaar 1993.
ik zoek iemand die een electrisch schema heeft van wat en hoe op de woonbatterij staat geschakeld en hoe de printplaat weet wanneer de woonbatterij ipv de startbatterij moet geschakeld worden. momenteel is er vanaf de woonbatterij geen voeding 12volt naar binnen, deze is verwijderd geweest door vorige eigenaar vermoeden we?
kan iemand mij daar mee helpen?

Met vele groeten, jacha

panthouse
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: Chevy G20

Re: electrisch schema motorhome woonbatterij vandura 2500

#2 Bericht door panthouse » 18 jan 2021 00:18

Hallo Jacha,

Ik denk dat dezelfde van hebben: ook die van ons is van 1993. Het printplaatje was bij mij redelijk beschadigd (die achterin zat: connectorpennen losgescheurd van de printplaat en zo). De module voorin miste was werkende lampjes. Ik heb het even terzijde gelegd omdat ik waarschijnlijk een andere oplossing ga kiezen. Helaas heeft één van de vorige eigenaren veel weggeknipt en ik kom hier en daar bossen draad tegen met onbekende functie. Dus deels nieuwe bekabeling gelegd naar o.a. de interne lampjes.

De unit waar je over sprak: bij mij lijkt die alleen op de auto-accu te staan. Toen ik de bus kocht zat er ook geen woon-accu meer in (nu weer wel). Verlichting intern lijkt me meest logisch op de woonaccu en de auto-accu alleen primair voor starten gebruiken (plus twee lampjes voor nood).
Ik kwam geen omschakelfunctie tegen tot nu toe (auto versus woon) dus ik denk ergens op het dashboard dat dat dan zou moeten zitten. Maar als ik wat nieuws vind, laat ik het weten.

groeten

Henk
panthouse
============================================
Chevy G20 VANdura 2500 camperbus 5.7 V8 uit 1994
Thuis in elektrisch en elektronisch in het algemeen

Plaats reactie