pitman arm of idle arm verrot??

Stel hier je vragen over de remmen en de stuurinrichting.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: pitman arm of idle arm verrot??

#31 Bericht door knapestaart » 08 apr 2010 23:02

Kheb net mijn stuurhuis helemaal uit elkaar gehaald.

Afbeelding

Kheb trouwens ook speling in de pen van de pitman, dus dat wordt ook een nieuwe ;)

Gebruikersavatar
Sanderchevy
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1681
Lid geworden op: 09 jul 2008 22:31
Ik rij een: GMC 1984
Locatie: Leiden, Zuid-Holland

Re: pitman arm of idle arm verrot??

#32 Bericht door Sanderchevy » 08 apr 2010 23:23

haa kijk, jij bent ook lekker bezig de boel te vervangen 8) K heb straks nog een gebruikte pitman voor je liggen :lol:
GMC Vandura 2500 uit 1984
GM 350 5,7 Liter V8 Benzine
TH400 transmissie

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: pitman arm of idle arm verrot??

#33 Bericht door knapestaart » 08 apr 2010 23:25

Eh... gaat niet passen... Die van jou is gebogen en die van mij heeft een s-vorm (de pitman dan he? :P )... Maar ik vind 't wel lief van je :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Sanderchevy
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 1681
Lid geworden op: 09 jul 2008 22:31
Ik rij een: GMC 1984
Locatie: Leiden, Zuid-Holland

Re: pitman arm of idle arm verrot??

#34 Bericht door Sanderchevy » 08 apr 2010 23:32

hahahaha oja en anders had je er nog niks aan want hij is versleten :wink: nieuwe model is wel goedkoper dan die van jou, eindelijk een keer mazzel :) Althans...dat is uitgaande van de prijzen van ploegparts.
GMC Vandura 2500 uit 1984
GM 350 5,7 Liter V8 Benzine
TH400 transmissie

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11133
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525iE61
Locatie: Drenthe

Re: pitman arm of idle arm verrot??

#35 Bericht door Cor » 08 apr 2010 23:32

Sanderchevy schreef:Omdat ik opmerkte dat de idle arm enorm veel speling had, waar dat niet hoorde. Toen heb ik ook de bestuurders kant eens opgekrikt en zag ik dat ook de pitman arm speling had, wel minder dan de idle arm maartoch, leek mij dus verstandig ze beide te vervangen.

Sander
Maar waar zit die speling dan?
De pitman arm zit knettervast op de stuurhuis as, en kan nooit speling hebben; als er speling op zit, dan zit dat op de as in het stuurhuis, en dat lijkt me sterk.
Of heb je het over de kogel op de pitmanarm?
Cor

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: pitman arm of idle arm verrot??

#36 Bericht door knapestaart » 08 apr 2010 23:33

Ja, de 'kogel' is eigenlijk een bus, die alleen kan draaien en niet als een gewricht werkt...

Speling in het stuurhuis kun je nog afstellen...

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11133
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525iE61
Locatie: Drenthe

Re: pitman arm of idle arm verrot??

#37 Bericht door Cor » 08 apr 2010 23:50

OK, dat is dus niet het geval bij mijn ''P'' chassis.
Even nagekeken, en op de betreffende plaatjes kan je niet uitmaken of het een kogel of een cylindrische bus is.
Wat me wel opvalt, is dat je kennelijk wel de lagerbussen van de idler arm kan vervangen, maar misschien is het handiger/makkelijker/goedkoper om het hele spulletje te vervangen.
Cor

Gebruikersavatar
knapestaart
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 6442
Lid geworden op: 12 aug 2009 19:15
Ik rij een: G20 250 S6
Locatie: Zaandam

Re: pitman arm of idle arm verrot??

#38 Bericht door knapestaart » 09 apr 2010 00:03

Er zit wel een kapje op, maar die zit geperst... Volgens mij kan 't ook wel met de juiste spullen... Maar of die bussen los te krijgen zijn :? Ach ja, laten draaien is dan ook een optie ;)

Het is wel een nadeel dat 't bussen zijn i.p.v. kogels, want de pitmanarm en de idlerarm moeten precies parallel staan anders gaat de boel dus wringen en die cylindrische bussen geven dus niet mee....

Plaats reactie