voor remmen blijven hangen

Stel hier je vragen over de remmen en de stuurinrichting.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Geert
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 sep 2006 11:03
Ik rij een: GMC
Locatie: 'tharde

voor remmen blijven hangen

#1 Bericht door Geert » 18 apr 2009 20:34

mensen

bij mijn vandura 35 blijven beide voor remmen hangen :shock:
heb de zuigers eruitgehad nieuwe rubbers erin speciaal remmen vet gebruikt etc
alles gemonteerd nieuwe olie nog steeds hetzelfde probleem :?

iemand hier ervaring mee? tips?

groet,

Geert
GMC Vandura 35 ex ambulance 1982
Chevrolet malibu 1978

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11133
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525iE61
Locatie: Drenthe

Re: voor remmen blijven hangen

#2 Bericht door Cor » 19 apr 2009 11:28

Heb je de goede hoofdrem cylinder wel?
De achterremmen hebben een restdruk klepje, maar de voorremmen moeten dat niet hebben, daar moet het voor circuit helemaal drukloos worden als de rem los is.
Of is je pedaal niet goed afgesteld, waardoor de hoofdrem niet helemaal terug komt, en er dus restdruk n het voor circuit aanwezig blijft.
Cor

Geert
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 sep 2006 11:03
Ik rij een: GMC
Locatie: 'tharde

Re: voor remmen blijven hangen

#3 Bericht door Geert » 19 apr 2009 19:27

bedankt voor je reactie Cor

maar ik heb geen andere hoofdremcilinder geplaatst was eerder gewoon goed
hij is voledig van gietijzer met een groot en een klein reservoir
grote is toch van de voorremmen?

ik heb gister avond de hoofdremcilinder gedemonteerd en kwam tot de ontdekking :shock: dat in het kleine reservoir veel vuil zat
dus die heb ik schoon gemaakt nou vervang ik alle rubber ringen en manchetten maar gelijk misschien dat het dan beter wordt.

er zit ook nog een hele mooie (volgens mij leiding breuk beveiliging) klep tussen zou daar wat verkeerds kunnen zitten is niet los geweest.

de remmen kwamen niet echt goed los ook niet na demontage hoofdremcilinder :? .

als je een flinke ruk aan je wiel geeft moet hij toch wel een beetje na draaien min 1/4 of is dat bij een Van nooit zo?

grt Geert
GMC Vandura 35 ex ambulance 1982
Chevrolet malibu 1978

Gebruikersavatar
Cor
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Donateur
Donateur
Berichten: 11133
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:19
Ik rij een: BMW525iE61
Locatie: Drenthe

Re: voor remmen blijven hangen

#4 Bericht door Cor » 19 apr 2009 21:11

Dat ventiel waar je het over hebt is idd een leidingbreukventiel, Chevy noemt dat de ''combination valve''.

Schijfremmen slepen altijd wel wat, direct na het loslaten van de rem.
Wordt je schijf warm als je normaal een stuk rijdt, zonder veel te remmen?
Zo niet dan is alles misschien normaal.

Maar nogmaals, heeft de drukstang tussen het pedaal en de hoofdrem cilinder wel een beetje speling?
Dat is wel essentieel.

En verder moeten de remzuigers redelijk vrij in de cilinders kunnen bewegen;
Als de blokken te ver heen zijn, wordt die beweging ookmoeilijker.
Het kan ook zijn, dat je net nieuwe blokken hebt gemonteerd, de daarom de zuigers weer in de cilinder hebt terug gedrukt; dan kan je een probleem hebben met vuil en ook met roest in de cilinder, waardoor de zuigers niet vrij kunnen bewegen.
Dat kan komen omdat water damp is gecondenseerd en zich in de cilinder heeft verzameld, en roest heeft gevormd. Remvloeistof is tenslotte hygroscopisch, en moet om de paar jaar vervangen worden.
Tenslotte, de remklauw moet ook kunnen verschuiven in de houder; als dat niet lekker loopt, of helemaal niet, dan loopt 1 blok altijd behoorlijk aan, en krijg je ook veel meer slijtage op het ''vaste'' blok.
Kijk deze punten nog eens na, voor zover je dat al niet hebt gedaan.
Cor

Chevy-Franky the Van-Man
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Berichten: 456
Lid geworden op: 15 mei 2005 11:52
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: voor remmen blijven hangen

#5 Bericht door Chevy-Franky the Van-Man » 26 apr 2009 11:30

Chevy-Franky zegt: Als de voorremmen blijven hangen moet je de remslangen vernieuwen, door het heet worden van de remmen gaat de remvloeistof in de remklauw en de remslang vocht aantrekken waardoor de remslang van binnen gaat verk..keren als je remt gaat door de kracht van het remmen de vloeistof wel heen maar stroomt niet terug Nog sterker als je gaat remmen en ze blijven vastlopen worden de remmen steeds heter waardoor ze zelf volkomen gaan blokkeren Is wel leuk in het donker, dan gaan je schijven licht geven gr van Chevy-Franky
Cherokee Chief 360 78, AMC Gremlin 304 74 , 2 x Chevy-Van 350 95,Chevy PU stepside 350 94,Firebird Conv. 400 67, Firebird Transam 403 78 Bandit

Plaats reactie