EGR solenoid valve , op welke aansluiting moet de vacuumslang van de egr opgeschoven worden

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
powersofts
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevy

EGR solenoid valve , op welke aansluiting moet de vacuumslang van de egr opgeschoven worden

Bericht door powersofts » 11 mei 2019 15:00

hallo,

ik heb gezien dat op mijn egr solenoid valve helemaal geen vacuum slang aangesloten zit die van de egr zou moeten komen!
De slang op de EGR klep hing zomaar los in ´de lucht´. sorry dat de foto 90graden verkeerd staat waardoor ik nu ipv boven,onder moet praten links en rechts.
Nu is mijn vraag op welke van de 2 poorten, de linkse poort óf de rechtse poort, op de foto moet die egr slang worden aangesloten.
Ik heb gezien dat het pijpje van de linkse aansluiting, wat in werkelijk de bovenste is, die is ietsje langer dan de andere.
alvast bedankt.ik zal het slangetje ook vervangen, is poreus.
solenoid valve1.jpg
solenoid valve1.jpg (173.35 KiB) 756 keer bekeken
solenoid valve2.jpg
solenoid valve2.jpg (132.79 KiB) 754 keer bekeken
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.

powersofts
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevy

Re: EGR solenoid valve , op welke aansluiting moet de vacuumslang van de egr opgeschoven worden

Bericht door powersofts » 12 mei 2019 10:50

inmiddels het antwoord gevonden.
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.

Patrick G20
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevy G20

Re: EGR solenoid valve , op welke aansluiting moet de vacuumslang van de egr opgeschoven worden

Bericht door Patrick G20 » 12 mei 2019 12:50

Weet niet hoe het met een Chevy Van zit, maar bij mijn Caprice heb ik alles wat met de EGR te maken heeft er van af gedonderd. Scheeld een hoop slangen.

Plaats reactie