20Ampere zekering telkens stuk en chevy valt dan uit.

Alle vragen over het electrisch systeem.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
powersofts
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevy

20Ampere zekering telkens stuk en chevy valt dan uit.

#1 Bericht door powersofts » 21 aug 2020 16:02

Hallo,
mijn chevy kan zowel op benzine als op lpg rijden.
vanmorgen reed ik op lpg en zomaar ineens valt de motor stil tijdens het rijden.
Na wat zelfdiagnose komen we erachter dat zekering 20amp (benzinebrandstofpomp) defekt is.
Na deze vervangen te hebben startte deze weer op lpg. toen we naar benzine schakelden viel de motor gelijk stil.
toen hebben we weer teruggeschakeld naar lpg en direct startte de motor weer.
Kort daarna viel de motor weer uit(lpg) en was de zekering van 20A wéér stuk.

toen weer een nieuwe zekering gezet en het brandstofpomprelais eruit gehaald en dan loopt de auto prima op lpg en de zekering van 20ampere gaat niet meer stuk(30km mee gereden). wél gaat het service engine soon lampje gelijk branden en blijft branden maar dat lijkt me logisch(onbreken van brandstofpomprelais).

Nu mijn vragen:
Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat telkens de zekering stuk gaat na ca. 1minuut, want een volle sluiting is er niet want dan zou die toch gelijk stuk gaan.
Kennelijk loopt er teveel stroom. Kan dat aan de brandstofpomp liggen dat die brandstofpomp misschien TE zwaar loopt of helemaal vastzit??

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb niet meer kunnen luisteren of ik de brandstofpomp nog hoor lopen, ben ik door de paniek vergeten.
Zaterdag willen we meer diagnose gaan doen(meten), daarom zijn alle tips welkom.
gr.
anthony
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.

powersofts
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Donateur
Donateur
Ik rij een: Chevy

Re: 20Ampere zekering telkens stuk en chevy valt dan uit.

#2 Bericht door powersofts » 29 dec 2020 21:57

wel een beetje laat maar toch wil ik de oplossing van dit probleem graag doorgeven. oorzaak was een defekte brandstofpomp in de tank.
doordat die vast zat klapte mijn 20a zekering er telkens uit. Dus terwijl de chevy op lpg stand staat klapte toch telkens die 20A zekering eruit.
door het brandstofpomprelais eruit te halen kon die 20A zekering er niet meer uitklappen tijdens lpg rijden.
Hierdoor ben ik veilg naar de garage gereden(op lpg) zonder brandstofpomprelais. Het gele service engine soon lampje gaat dan wel branden maar dat komt omdat de brandstofpomprelais er niet is, begrijpelijk.
Nadat een nieuwe brandstofpomp was gezet kon het brandstofrelais weer veilg worden ingebouwd en bleef de 20A zekering heel.
Inmiddels kan de chevy op zowel benzine als op lpg rijden. probleem opgelost diezelfde maand.

Ik had dat niet verwacht dat een defekte brandstofpomp tijdens het rijden op lpg je tot stilstand kan brengen door die 20A zekering die dan de geest geeft. Gelukkig kun je dan altijd toch verder rijden als je 'on the road' je brandstofrelais eruit trekt én een nieuwe zekering zet onder je stuurkolom.
Die amerikanen vallen écht stil als de benzinepomp het begeeft want die kennen lpg niet :) hebben wij toch nog een stapje voor op die amerikanen.
Chevy van G20 TBI 1995 'american vans'.

RoelK5
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Ik rij een: Chevrolet

Re: 20Ampere zekering telkens stuk en chevy valt dan uit.

#3 Bericht door RoelK5 » 30 dec 2020 10:31

Goed punt dat als je op lpg rijdt de benzine pomp ook gewoon blijft draaien ookal lijkt dat niet echt zinvol als je op lpg rijdt. Op het chevrolet forum heb ik ook van verschillende gevallen gelezen van falende benzine pompen. En lpg-rijders hebben daar dus net zo goed last van.
'96 Chevrolet Express 1500 Transcar 2000 se

Plaats reactie